henvisning til psykiater?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.215 visninger
37 svar
0 synes godt om
18. maj 2012

wamse

Kan man få en henvisning til en psykiater, hvor man selv kan vælge en? Min læge påstod nemlig at man her skal henvises til distrekspsykiatrien, som derefter vurderer om de vil tage en, og hvis ikke, så skal jeg gå på en psykiatrisk afdeling på et sygehus istedet for.

Det er ½ år siden jeg blev henvist til distrekspsykiatrien, og de synes ikke, at jeg er syg nok, altså en vurdering helt uden at have snakket med mig

Er det virkelig fremgangsmåden? Har jeg ikke frit valg i psykiatere, som jeg jo har i psykologer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2012

lio

Så er deres "system" lavet om, jeg selv (og andre jeg kender) er blevet henvist til en psykiater af lægen, jeg selv kende ingen så jeg gav lægen lov til at vælge for mig da hun jo havde godt kenskab til deres kompetancer. Det er et par år siden så igen, det kan være lavet om.

Anmeld

18. maj 2012

Faith

Din læge skal henvise dig til en privatpraktiserende psykiater. Der er dog desværre rigtig lang ventetid da der er mangel på psykiatere. Man kan ikke frit vælge hvilken psykiater man vil til, man får den der er kortest ventetid ved.

Anmeld

18. maj 2012

wamse

Laijona Äiti skriver:

Så er deres "system" lavet om, jeg selv (og andre jeg kender) er blevet henvist til en psykiater af lægen, jeg selv kende ingen så jeg gav lægen lov til at vælge for mig da hun jo havde godt kenskab til deres kompetancer. Det er et par år siden så igen, det kan være lavet om.

Min læge "tror" ikke på psykiske sygdomme, hun tror på at vejen frem er at arbejde sig ud af det

Så det eneste hun har gjort er at sende en henvisning til distrekspsykiatrien, som ikke ville tage mig. Så har hun udskrvet div anti-depressiv, men jeg bliver ved med at få det dårligt, og det er mange måneder siden, at jeg har fået en hel nats søvn.

Så jeg vil gerne have den rette hjælp efterhånden, men synes ikke det hjælper, at spørge min læge for intet sker.

Anmeld

18. maj 2012

wamse

Faith skriver:

Din læge skal henvise dig til en privatpraktiserende psykiater. Der er dog desværre rigtig lang ventetid da der er mangel på psykiatere. Man kan ikke frit vælge hvilken psykiater man vil til, man får den der er kortest ventetid ved.

Jeg har booket en tid ved lægen på torsdag, og skal jeg så bede om at blive henvist til en privatpraktiserende psykiater?

Det er ligegyldigt at der er ventetid, for nu har jeg bare oplevet at få det værre på trods af anti-depressiv, så det her er ikke den rette løsning for mig. Jeg tænker selv, at jeg kan have noget post-traumatisk-stress eller i den stil, efter at have levet i det forhold, med vold i flere afskygninger.

Anmeld

18. maj 2012

Faith

wamse skriver:

Jeg har booket en tid ved lægen på torsdag, og skal jeg så bede om at blive henvist til en privatpraktiserende psykiater?

Det er ligegyldigt at der er ventetid, for nu har jeg bare oplevet at få det værre på trods af anti-depressiv, så det her er ikke den rette løsning for mig. Jeg tænker selv, at jeg kan have noget post-traumatisk-stress eller i den stil, efter at have levet i det forhold, med vold i flere afskygninger.

Ja det vil jeg mene du skal. Man kan desværre ikke bare selv henvende sig til en psykiater ligesom man kan med en psykolog. Det skal gå igennem lægen.

Det lyder da i hvert fald ikke holdbart sådan som du har det. Min erfaring er at medicin ikke kan stå alene. Samtaleterapi er ligeså vigtigt.

Anmeld

18. maj 2012

Babydream<3

Jeg blev henvist til psykiater for knap 3 mdr siden, henvisningen blev lagt ud på deres server som alle andre og kunne derfor bare selv ringe til den psykiater jeg ville.

Min svigermor kendte tilfældigvis en så kom hurtigt til. 

Derfor mener jeg at man frit kan vælge selv.

Anmeld

18. maj 2012

Faith

Babydream<3 skriver:

Jeg blev henvist til psykiater for knap 3 mdr siden, henvisningen blev lagt ud på deres server som alle andre og kunne derfor bare selv ringe til den psykiater jeg ville.

Min svigermor kendte tilfældigvis en så kom hurtigt til. 

Derfor mener jeg at man frit kan vælge selv.

Tror måske det kommer an på hvilken del af landet man bor i. Der hvor jeg bor er der langt mellem psykiaterne, og jeg kunne ikke selv vælge. Da jeg endelig blev henvist var der 4 måneders ventetid

Anmeld

18. maj 2012

lio

wamse skriver:

Min læge "tror" ikke på psykiske sygdomme, hun tror på at vejen frem er at arbejde sig ud af det

Så det eneste hun har gjort er at sende en henvisning til distrekspsykiatrien, som ikke ville tage mig. Så har hun udskrvet div anti-depressiv, men jeg bliver ved med at få det dårligt, og det er mange måneder siden, at jeg har fået en hel nats søvn.

Så jeg vil gerne have den rette hjælp efterhånden, men synes ikke det hjælper, at spørge min læge for intet sker.

Det lyder meget uproffesionelt af din læge, en psykiater kan jo bedre få en fornemmelse af hvad der er galt og entet give medicin eller samtaleterapi eller videresende. Dog burde distriks psykiatrien kunne det samme, da det jo også er en psykiater der er der.

Sender dig en krammer, det er så frustrerende at stå og ikke få den hjælp man føler behov for.

Anmeld

18. maj 2012

L&V

Faith skriver:

Det er os min oplevelse, har en veninde der måtte vente i næsten 1år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.