Anonym skriver:
Jeg tror jeg forstår 
Hans mor er først hjemme kl 17.30, det samme er hendes mand. Der bor to mindre søstre i hjemmet også, så han skal dele opmærksomheden. Han klarer sig dårligt i skolen og kan ikke koncentrere sig om noget, det samme gælder hjemme og vi mærker det også hos os hver anden weekend.
Hjemmet har aldrig været særlig stabilt, desværre. Men hvis vi bringer op at vi synes drengen skal flytte hen til os, så vil hun eksplodere! Intet mindre end at blive virkelig virkelig gal. Og vi skal samarbejde med hende da der også er en søster der bor hos hende. Så hvis det bliver aktuelt at han skal flytte, så er det fordi han virkelig vil. Selvom tingene ikke kører særlig godt i hjemmet, så vil moderen aldrig synes det er en mulighed at han skal flytte, da hun vil se det som et nederlag og det er desværre sådan noget hun fokuserer på.
Ja, jeres situation med han mor er NØJAGTIG som den situation mine forældre havde, den ene ville ikke lade mig flytte og var helt oppe i det røde felt, derfor blev det udskudt (og endte ikke mindre problematisk) tværtimod jeg var gammel nok til at blive bebrejdet af den forælder der ikke ville lade mig flytte og det var hårdt.
Idet han har lidt svært i skolen og uro i hjemme så synes jeg endnu mere i skal lytte til ham, det er ikke mange børn der selv kan give udtryk for at de ønsker noget så anderledes, måske er det underbygget de problemer han fifler med i hverdagen.
Men forstår godt jeres bekymringer omkring det, det er jo ikke bare lige så let.
Anmeld