Når bonussøn vil bo hos weekendfar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2012

lio

Anonym skriver:

Dejligt at h're dine erfaringer omkring det endelig at flytte. Jeg er selv skilsmissebarn og flyttede hjem til min far og hans nye familie da jeg var 16 år. Det var kun fordi jeg var teenagetrodsig og det var det værste valg jeg tog. Det svarede netop ikke til mine forventninger men heldigvis kunne jeg flytte hjem til min mor igen efter 6 mdr. Men så var det prøvet. I vores situation er det straks lidt sværere da vi ikke kan have en pendlerordning. Der er for langt med offentlige transport midler desværre. Og vi kan ikke køre den vej hver dag.

Tak fordi du delte ud af dine erfaringer

Jeg er glad for at høre at du omsider blev taget alvorligt og jeg håber vi kan gøre det lige så godt for min bonussøn

Jeg krydser for det bedste får jer alle, det må være svært for din kæreste at høre sin søn savne ham sådan og det ikke bare er lige til at lave om på.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2012

Anonym trådstarter

michelledam skriver:

Kan sagtens forstå det er svært. Da det jo ikke bare lige er at flytte skole osv. Men synes klart at i skulle lave en slags prøvetid hvis i har mulighed for det. Og måske gerne over lidt længere tid. Altså en månede eller lign. Så han rigtig kan få fornemmelsen af hvad det vil sige at flytte nd hos jer.

Det ville vi også gerne, men det er ikke så ligetil, da vi bor 45 min fra hans skole :en det ville helt klart være den bedste løsning så han kan se hvordan det er hos os

Anmeld

25. maj 2012

fairlady

jeg synes i tager det at være weekendforældre fantastisk. Dejligt at I lytter til drengen.

Ved godt at det er lidt voldsomt, men synes også om den ide med prøvetid.

Jeg vil sige ½ år. Det betyder så at han skal flytte skole under prøvetiden, men jeg tænker at det er vigtigt at han lige prøver det af og ikke flytter hjem til moderen igen den første gang i bliver uvenner (det er heller sikkert han vil det, men hvis nu).

Held og lykke med det hele.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.