Neeeeeeej, ikke igen!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2012

Frøken J.

BRUUS skriver:

Ja selvfølgelig skal hun ikke ligge og græde alene hvis det er seperationsangst eller hun virkelig bare har brug for nærvær.
Der er bare nogle gange hvor vi kan mærke på hende at hun altså ikke er sådan rigtig ked af det. Kan tydeligt høre forskel på om det er min tryghed hun søger (for så kommer hun op med det samme!!!), eller om det "bare" er fordi hun rent faktisk synes det er sjovere at være oppe og hygge med tv og bøger. Men der vil vi gerne holde fast i en fast rutine, og hvis det indebærer at hun bliver utilfreds, må det være sådan. Det kan jo desværre aldrig undgåes at de er uenige i de beslutninger man tager for dem  Hvis det er utilfreds gråd gør vi som beskrevet ovenfor, hvor vi også kan ende med at tage hende op, hvis det kammer over. Og hvis hun græder mere søgende kommer hun op med det samme selvfølgelig. Men hvis hun "bare" er utilfreds, kan hun gode ligge og græde/pylre lidt inden hun falder i søvn.

Vil bare gerne have du ser forskellen. For vil nødig have du/nogen tror at jeg lader hende ligge ulykkelig og græde sig i søvn, for det gør vi aldrig...

Jeg forstår godt hvad du mener I aften satte jeg mig ved siden af hendes seng på en stol med en hånd på hendes bryst. Hun lå og skældte ud/råbte i 1½ time inden hun endelig faldt i søvn, men så lykkes det så også.. Jeg ved ikke om hun vågner snart igen  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2012

raca

Frøken J. skriver:

Jeg forstår ikke helt.. Synes de to ting du skriver modsiger hinanden, så jeg har lige brug for en uddybning Mener du at jeg skal knække hendes vilje?? Hvad vil det i så fald sige? For det lyder lidt voldsomt  

t var ironisk det første...

du siger hun higer efter jer og sover bedst når hun kan mærke dig.. hvorfor er det så ikke bare det i gør... det virker for mig som det mest logiske...

Anmeld

14. maj 2012

Frøken J.

Puslingen skriver:

Jeg ville som vi gør og har gjort med Charlie give hende den nærhed og tryghed hun så kraftigt giver udtryk for hun har brug for.
Ja, det er super træls, men det er i perioder.
Måske hun også pt har letter ved at blive overstimuleret, eller det er efter reaktion på at hun har været med ude at sove i flere dag er fremmed sted
Stort knus

Tak for svar  Jeg satte mig ved siden af hendes seng med hånden på hendes bryst i aften. Så fik hun lov at skælde ud/råbe (hun græder ikke) indtil hun faldt i søvn efter 1½ time.. Men jeg var der hele tiden så hun ikke var utryg.. Nussede hende hele tiden, sang lidt, var der.. Nu sover hun, men nu må vi se om hun vågner igen! 

Anmeld

14. maj 2012

Frøken J.

raca skriver:

t var ironisk det første...

du siger hun higer efter jer og sover bedst når hun kan mærke dig.. hvorfor er det så ikke bare det i gør... det virker for mig som det mest logiske...

Fordi vi kun har en 1½ mands seng og derfor ligger urimelig dårligt og er helt smadrede i kroppen, når vi vågner dagen efter, hvis hun sover for os. For ikke at sige de tusinde gange vi får babyknytnæver i hovedet i løbet af natten.. Man kan jo godt give dem tryghed og nærvær uden decideret at sove med dem. Vi har ellers praktiseret samsovning meget da hun var yngre, men da hun blev 4 måneder sov hun uden probs. på eget værelse, pånær de her perioder.. Jeg sad hos hende og nussede hende og sang for hende indtil hun faldt i søvn i aften. Tog 1½ time, men lykkedes da.. 

Anmeld

14. maj 2012

Frøken J.

trunte89 skriver:

Altså hvis hun bare falder i søvn hvis en af jer ligger sig med hende, så villge jeg gøre dt en periode! Har vi selv haft gjort. Har også nogle gange haft hende til at ligge på sofaen og falde i søvn.

Det ville jeg også gerne, men hun vågner som regel når hun bliver flyttet, og vi kan ikke blive ved at have hende til at sove mellem os, for der er ikke nok plads i vores seng. Vi har kun en 1½ mands seng, så hvis hun sover mellem os kan vi ikke vende os eller dreje os om natten, men er tvunget til at ligge på samme side hele natten, med det resultat vi sover elendigt og er ædelagte i kroppen om morgenen :/

Anmeld

14. maj 2012

annec

Frøken J. skriver:

Nej, men er så sikker som man kan være på, at det ikke er det. Hun opfører sig ikke som om hun har ondt, for hun græder jo heller ikke: Hun skælder ud.. Og hvis vi tager hende ind i vores seng med det samme vi putter hende, falder hun i søvn med det samme, og sover også fint i løbet af dagen. Og ingen problemer med at ligge når hun leger

Syntes i skal prøve at få tjekket ørene alligevel. Sebastian græd heller ikke, men skreg/skældte ud da han havde mellemøresbetændelse

Anmeld

14. maj 2012

2721

Det er også det vi gør
Hvis han er syg for han lov at putte i sengen, ellers så bliver eg også bare ved hans side og nusser og lader ham vide jeg er der for ham
Håber denne periode ikke bliver alt for lang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.