Neeeeeeej, ikke igen!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2012

Pikku Myy

Frøken J. skriver:

"/()"/&#(/)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ARghhhhhh for f... ind i h... da! Man VED det godt. Man ved godt der kommer en god periode, så en dårlig periode, så en god periode, og så en dårlig..

Og det er såååå meget en dårlig periode lige nu. Med Roses søvn. Vi kæmper på 3. dagen. Bruger omkring 3 timer på at få hende til at sove om aftenen, og når det endelig lykkes, så sover hun kun kort, vågner og skælder ud, og i sidste ende vil hun KUN sove hvis det er sammen med os. Ellers er det kampen uden ende.

Jeg bliver idiot. Hvad er det DENNE gang? Hun har lært en ny "skældeud"lyd, som ligefrem gør ondt i hjernen. En meget HØJ, SKINGER, "AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH"-lyd. Og den råber, råber, råber og råber hun, så jeg til sidst sider og tuder. Godt vi er to om det!

Hvad skal jeg NU gøre?? Jeg har prøvet at sidde med hende til hun sover, det virker ikke en gang mere.. Hvorfor kan det ikke bare gå godt og blive ved med det?

Lige nu har vi givet op efter 2 timers kamp. Hun sidder i sofaen og ser tv med os, og jeg frygter for kampen senere.

Nu bombarderer jeg dig lige med spørgsmål:

Fik du tjekket hendes ører? Er det muligt der er noget andet der kan genere hende? Fx sult?

Kan hun være overtræt?

Hvor langt er jeres putteritual?

Hvordan sover hun om dagen?

Hvor lang tid sover hun inden hun vågner?

Kan du huske at jeg tilbød dig at du måtte låne en bog? Mit tilbud står ved magt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2012

quity

Frøken J. skriver:

"/()"/&#(/)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ARghhhhhh for f... ind i h... da! Man VED det godt. Man ved godt der kommer en god periode, så en dårlig periode, så en god periode, og så en dårlig..

Og det er såååå meget en dårlig periode lige nu. Med Roses søvn. Vi kæmper på 3. dagen. Bruger omkring 3 timer på at få hende til at sove om aftenen, og når det endelig lykkes, så sover hun kun kort, vågner og skælder ud, og i sidste ende vil hun KUN sove hvis det er sammen med os. Ellers er det kampen uden ende.

Jeg bliver idiot. Hvad er det DENNE gang? Hun har lært en ny "skældeud"lyd, som ligefrem gør ondt i hjernen. En meget HØJ, SKINGER, "AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH"-lyd. Og den råber, råber, råber og råber hun, så jeg til sidst sider og tuder. Godt vi er to om det!

Hvad skal jeg NU gøre?? Jeg har prøvet at sidde med hende til hun sover, det virker ikke en gang mere.. Hvorfor kan det ikke bare gå godt og blive ved med det?

Lige nu har vi givet op efter 2 timers kamp. Hun sidder i sofaen og ser tv med os, og jeg frygter for kampen senere.

Kender det alt for godt så du får lige et

Jeg har en datter på 2,5 der på 3. måned (i hvert fald) der kører på det samme. Hun er bare gammel nok til at stå ud af sengen. Hun stå op ca 1 gang i minuttet i mellem 1½ og 3 timer inden hun dejser om af bare træthed

Anmeld

13. maj 2012

Mette 28

Det første der falder mig ind er separationsangst, læs om det og se om du kan nikke genkende til det... 

Anmeld

13. maj 2012

Sesse89

Hvor ville jeg gern ønske at jeg kunne give et godt råd eller 3.

Men vi sidder i sammen situation med en datter der sidder mellem os i sofaen og ser tv efter knap 4 timers kamp.

Og det tager herhjemme også mellem 2- flere timer at få hende til at sove.

Anmeld

13. maj 2012

Trine89

Vi havde også sår'n en periode med Caia og det var lige sammen med hendes 27 ungers spring. 

Vi kunne heller ikke gøre meget. Det som normalt virkede, virkede ikke. 

Det eneste hun ville var at være nær os. så vi lod hende falde i søvn på sofaen.. og så kunne vi bære hende ind i seng når vi selv gik i seng (der sov hun dybt nok til hun ikke mærkede vi løftede i hende) 

Så mit råd vil være at "lad hende styre det" hun skal nok komme tilbage til sin egen rymte igen når den dårlige periode er over. 

Vi har også lige haft en periode hvor hun skulle svøbes og vugges i søvn... og hun skulle vugges LÆNGE. 

Held og lykke med det hele.. 

Anmeld

14. maj 2012

Frøken J.

BRUUS skriver:

Åååh altså det er ikke sjovt  Det kan simpelthen suge alt ud af en, den råben hun kan præstere at lave lææænge indtil man kapitulerer og tager hende op. Har haft samme periode med vores datter. Desværre er der ikke så meget at gøre, hvilket jo nok er det som er mest frustrerende. Vi har prøvet en masse, men har endt med at hun til sidst bare får lov at ligge. Så må hun skrige sig i søvn. Der er grænser for hvor meget man kan holde til. Og kan mærke på hende at hun til sidst også skriger fordi hun jo egentlig er rigtig træt. Hun plejer dog at give hurtigt op derefter, så hun ligger aldrig og skriger længe. GODT RÅD: Tag nogle hørebøffer på eller musik i ørene når det er for slemt!!!!! Det gør altså en forskel. 

Så godt din uddybning i et andet svar omkring hvad du mente, men det kan jeg simpelthen ikke få mig selv til :/ Tænker hvis det ER separationsangst som andre nævner, så er det synd bare at forlade hende og lade hende skrige.. Selvom jeg godt kan se din pointe!

Anmeld

14. maj 2012

Frøken J.

rikkeregnbue skriver:

Ja okay, det kunne jo være fordi i havde forskellige tidspunkter Men 3 timer er også længe! Det er helt sikkert.

Bumbum... Hvad kan det ellers være med Rose. Hun har ikke ondt eller noget?

Nej, det er jeg nærmest helt sikker på hun ikke har MÅske er det noget tigerspringsværk. Hvilket er irriterende, for så er der jo ikke meget at gøre! :O

Anmeld

14. maj 2012

Frøken J.

BigBabyDream skriver:

Ej hvor frustresende  

Hvad med bare at proppe hende i nattøj og så vente til hun simpelthen ikke kan mere? - jeg ved godt dette ikke er en god løsning. Men på dage som dette hvor du har kæmpet i flere timer ?

Det endte også med at blive løsningen i går Hun sad med os i stuen og så TV og blev helt klatøjet, og til sidst faldt hun i søvn i mine arme da jeg vuggede hende lidt.. bar hende ind i seng, og så sov hun da til 3.45 Men det nytter jo ikke på sigt

Anmeld

14. maj 2012

Frøken J.

Tulle28 skriver:

Fik I tjekket de ører?

Nej, men er så sikker som man kan være på, at det ikke er det. Hun opfører sig ikke som om hun har ondt, for hun græder jo heller ikke: Hun skælder ud.. Og hvis vi tager hende ind i vores seng med det samme vi putter hende, falder hun i søvn med det samme, og sover også fint i løbet af dagen. Og ingen problemer med at ligge når hun leger

Anmeld

14. maj 2012

Frøken J.

Pikku Myy skriver:

Nu bombarderer jeg dig lige med spørgsmål:

Fik du tjekket hendes ører? Er det muligt der er noget andet der kan genere hende? Fx sult?

Kan hun være overtræt?

Kan du huske at jeg tilbød dig at du måtte låne en bog? Mit tilbud står ved magt

Nej, men er så sikker på som jeg kan være, at det ikke er ører. Hun sover jo med det samme, hvis vi putter med hende. Og sover fint i løbet af dagen, og ingen probs. med at ligge og lege. Og synes ikke hun virker som en der har ondt.. - Vi har prøvet at give hende mad, når hun bøvler, det gør ikke den store forskel..

Kan hun være overtræt?
Altså nu har hun jo en temmelig skæv rytme pt. men vågner gerne fra sidste lur omkring 17.30. Og kl. 19.00 er hun så træt igen og puttes - Det er der hun begynder at gabe og gnide øjne.. 

Ren ble, nattøj, børste bisser. Godnathistorie, puttes i seng, elefantens vuggevise, godnat og sov godt, og så går vi Ved ikke om det er for langt eller for kort? 

Åh, det er lidt forskelligt. Men gerne et par lure af 1-2 timers varighed. Hun har aldrig været den bedste til at have en eller anden normal rytme i løbet af dagen! 

Et par timer max! 

Det vil jeg gerne - Er jo også lidt nemmere nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.