Neeeeeeej, ikke igen!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2012

Frøken J.

quity skriver:

Kender det alt for godt så du får lige et

Jeg har en datter på 2,5 der på 3. måned (i hvert fald) der kører på det samme. Hun er bare gammel nok til at stå ud af sengen. Hun stå op ca 1 gang i minuttet i mellem 1½ og 3 timer inden hun dejser om af bare træthed

Stakkels dig  Det er overhovedet ikke sjovt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2012

Frøken J.

Mette 28 skriver:

Det første der falder mig ind er separationsangst, læs om det og se om du kan nikke genkende til det... 

Jeg går lige ind og læser om det senere, men kan næsten allerede på forhånd sige, at du måske godt kan have ret  

Anmeld

14. maj 2012

Bruus

Frøken J. skriver:

Så godt din uddybning i et andet svar omkring hvad du mente, men det kan jeg simpelthen ikke få mig selv til :/ Tænker hvis det ER separationsangst som andre nævner, så er det synd bare at forlade hende og lade hende skrige.. Selvom jeg godt kan se din pointe!

Ja selvfølgelig skal hun ikke ligge og græde alene hvis det er seperationsangst eller hun virkelig bare har brug for nærvær.
Der er bare nogle gange hvor vi kan mærke på hende at hun altså ikke er sådan rigtig ked af det. Kan tydeligt høre forskel på om det er min tryghed hun søger (for så kommer hun op med det samme!!!), eller om det "bare" er fordi hun rent faktisk synes det er sjovere at være oppe og hygge med tv og bøger. Men der vil vi gerne holde fast i en fast rutine, og hvis det indebærer at hun bliver utilfreds, må det være sådan. Det kan jo desværre aldrig undgåes at de er uenige i de beslutninger man tager for dem  Hvis det er utilfreds gråd gør vi som beskrevet ovenfor, hvor vi også kan ende med at tage hende op, hvis det kammer over. Og hvis hun græder mere søgende kommer hun op med det samme selvfølgelig. Men hvis hun "bare" er utilfreds, kan hun gode ligge og græde/pylre lidt inden hun falder i søvn.

Vil bare gerne have du ser forskellen. For vil nødig have du/nogen tror at jeg lader hende ligge ulykkelig og græde sig i søvn, for det gør vi aldrig...

Anmeld

14. maj 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Frøken J. skriver:

Nej, det er jeg nærmest helt sikker på hun ikke har MÅske er det noget tigerspringsværk. Hvilket er irriterende, for så er der jo ikke meget at gøre! :O

Uh ja, det er rigtigt...

Anmeld

14. maj 2012

raca

hun signalre på det kraftigtste at hun rigtigt rigtigt meget har brug for at mærke jer,

det nægter i hende så..

og ja det er en kamp.. det går over når i knækket hendes vilje....

jeg ville tage hende ind i min seng og sove sammen med hende.. det går over igen...

Anmeld

14. maj 2012

2721

Jeg ville som vi gør og har gjort med Charlie give hende den nærhed og tryghed hun så kraftigt giver udtryk for hun har brug for.
Ja, det er super træls, men det er i perioder.
Måske hun også pt har letter ved at blive overstimuleret, eller det er efter reaktion på at hun har været med ude at sove i flere dag er fremmed sted
Stort knus

Anmeld

14. maj 2012

Lykke:)

Frøken J. skriver:

Det endte også med at blive løsningen i går Hun sad med os i stuen og så TV og blev helt klatøjet, og til sidst faldt hun i søvn i mine arme da jeg vuggede hende lidt.. bar hende ind i seng, og så sov hun da til 3.45 Men det nytter jo ikke på sigt

Nej, det har du helt ret i 

Jeg har ikke selv børn, men de børn jeg har passet, som har været ligesom Rose, har jeg bare gjort dem helt klar til at de skulle sove, og så er de selv faldet i søvn, selvom det er en irriterende løsning 

Men som du selv siger, så er der perioder hvor det går godt, og perioder hvor det går skidt 

Anmeld

14. maj 2012

Mette 28

Frøken J. skriver:

Jeg går lige ind og læser om det senere, men kan næsten allerede på forhånd sige, at du måske godt kan have ret  

Det lyder meget som det, du beskriver meget af det jeg har haft med min datter :0) 

Anmeld

14. maj 2012

trunte89

Altså hvis hun bare falder i søvn hvis en af jer ligger sig med hende, så villge jeg gøre dt en periode! Har vi selv haft gjort. Har også nogle gange haft hende til at ligge på sofaen og falde i søvn.

Anmeld

14. maj 2012

Frøken J.

raca skriver:

hun signalre på det kraftigtste at hun rigtigt rigtigt meget har brug for at mærke jer,

det nægter i hende så..

og ja det er en kamp.. det går over når i knækket hendes vilje....

jeg ville tage hende ind i min seng og sove sammen med hende.. det går over igen...

Jeg forstår ikke helt.. Synes de to ting du skriver modsiger hinanden, så jeg har lige brug for en uddybning Mener du at jeg skal knække hendes vilje?? Hvad vil det i så fald sige? For det lyder lidt voldsomt  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.