Anonym skriver:
Min ellers højt elskede bonusdatter et begyndt at snakke om at hun vil have mor og far skal være sammen... Hun har spurgt så mange gange i går og her til morgen hvorfor far ikke bor hos mor, og hvornår han kan holde op med at sove herhjemme så han kan sove hos mor og hende.. Hun er også begyndt at sige at hun vil have far kommer og leger med hende hjemme ved mor (fordi det gjorde han førhen når han havde hende på hverdage eller enkelt dage i weekender ud over de weekender hvor han har hende helt... inden jeg kendte hende)
Bliver lidt såret selvom det selvfølgelig er det alle børn vil, men kan bare mærke hun begynder at ønske mig ude af hendes fars liv, så sent som i går ville hun ikke høre efter hvad jeg sagde og kastede en hård bold efter mig i raseri...
Er virkelig fortvivlet.. Kæresten siger vi skal bare holde fast i at der ikke er leg hjemme hos eksen og blive ved med at fortælle hende at far bor her nu... Men uhhh hvor gør det ondt at hun bare siger det lige op i ansigtet på en.. Og at moren åbenbart støtter op om det barnet siger og nærmest forventer at han nu kommer hjem til hende og har samvær igen...... 
Ved ikke hvad jeg ville med det men er bare så fortvivlet 
Jeg tror det er vigtigt for dig ikke at blive følelsesmæssigt knust - for det du hører er en lille piges sårede indre. Det skal man som forældre kunne rumme og omfavne. Hun skal have lov til at være ked af det og være uforstående overfor hendes tilværelse for det kan ikke være nemt at være "fanget i midten" og gå fra hjem til hjem. Og det er jo helt naturlige spørgsmål hun kommer med. Det er jo spørgsmål fra hendes virkelighed - hvorfor har det dog ændret sig? Det kan hun bare ikke forstå og det er jo klart.
Jeg tror du som fars kæreste skal forsøge lige nu at være den der holder lidt igen. Du må gerne vise glæde for din kæreste i hendes nærværd, men det ville måske være en fordel hvis i ikke rå-kysser og gør ved når hun ser på (det ved jeg self ikk eom i gør, det kan du bedst selv afgøre om det er passende) for så vil hun måske føle at du stjæler far og derfor ikke få et godt forhold til dig. Det er den voksnes ansvar at gøre forholdet til noget positivt, aldrig barnets
Så mit råd er: rum hendes følelser, vær medfølende, selvom det rammer dig, så lad hende ikke se det. For det er helt helt naturligt for hendes situation.
Anmeld