Drengenavne søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2012

Carl-Emil's mor

spj skriver:

Var til md skanning i onsdags og fik af vide vi venter en sund og rask dreng har en pige på 2 så det bliver rigtig sjovt med en dreng.

Vi er bare helt blanke med hensyn til drengenavne. Jeg kan godt lide malthe, men det kan manden bestemt ikke. Vi synes begge noah kunne være en mulighed, men det ville være dejligt med lidt flere valgmuligheder.

Så piger, kom med jeres forslag. Gider ikke sådan noget som Christian og andre navne mange hedder.

Hvad havde i oppe og vende eller hvad skal jeres hedde?

Jeg har mig en lækker Carl-Emil

men jeg var også inde Elliot og Gustav  men det er der også så mange der hedder og fryten for folk ville punke ham for navnet gustav ville være synd men er glad for det navn.. men Eeeeeeeelsker også Theodor<3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2012

spj

Marita skriver:

I min søns børnehave, hvor der kun er 40 børn, er der p.t. 3 Malthe, 4 Noah og 2 William. De navne ville jeg styre udenom. Ikke firdi jeg ikke kan lide dem, men der er bare så mange lige nu. Til gengæld er der ingen Christian

Hvad med noget der ligger mellem moderne og traditionelt...... Andreas, Sebastian, Hjalte, Teodor eller lign?

Vores drenge hedder Andrias og Kristoffer, men vi havde også Johannes og Aleksander oppe at vende.

Ja, det er også derfor jeg er blevet i tvivl om noah.

Kristoffer er også rigtig fint. Det hedder min bror.

Anmeld

11. maj 2012

spj

Carl-Emil's mor skriver:

Jeg har mig en lækker Carl-Emil

men jeg var også inde Elliot og Gustav  men det er der også så mange der hedder og fryten for folk ville punke ham for navnet gustav ville være synd men er glad for det navn.. men Eeeeeeeelsker også Theodor<3

Elliot er faktisk og rigtig sødt. Det tror jeg også skal på min liste.

Carl-Emil er også et af de få dobbelt navne jeg synes om. Synes bare det bliver lidt for meget her, når vi også har dobbelt efternavn.

Anmeld

11. maj 2012

BettyBoop

spj skriver:

Synes faktisk ikke jeg har hørt det til hunde før. Det var fordi den hed pax da de fik den, men det synes de ikke den kunne hedde også starter de selv og alle børnene med M og den tidligere hund hed molly. Så var den her jo også nødt til at hedde noget med M.

Ja, det kunne være lidt sjovt. Men jeg synes bare ikke at Tommy er pænt.

Max og mille er også rigtig sødt og passer godt sammen.

Ja, det er vel lidt en trend at børnene har samme forbogstav i navnene så det er sådan en dejlig allitteration at kalde på dem  I så fald navne med A til dreng; August (måske lidt meget populært pt?), Anton (hedder min kusines lille dreng, SÅ sødt), eller Angus  (også fedt på engelsk, hvis man spørger mig)...

Jeg tænkte meget på fremtidsmuligheder da jeg valgte navn til min Max (også til Mille) med at give et mellemnavn også, der evt. kunne bruges som et ekstra efternavn, hvis nu de skulle blive rockstars og få brug for et sejt 'stage name' hehe. Men jeg tænkte også på, om det var en internationalt-venligt navn, da vi jo lever i globaliseret verden (skal helst  siges med bedste pædagogiske klang :p )

Anmeld

11. maj 2012

Lunae

Magnus, villads, laurits, Jeppe eller måske Lasse

Anmeld

11. maj 2012

MortilCilas

Mitbarnsnavn.dk/navnemaskinen

Her er mine navne

Malde

Julius

Lion

Liam

Cilas (min drengs navn)

Anmeld

11. maj 2012

spj

BettyBoop skriver:

Ja, det er vel lidt en trend at børnene har samme forbogstav i navnene så det er sådan en dejlig allitteration at kalde på dem  I så fald navne med A til dreng; August (måske lidt meget populært pt?), Anton (hedder min kusines lille dreng, SÅ sødt), eller Angus  (også fedt på engelsk, hvis man spørger mig)...

Jeg tænkte meget på fremtidsmuligheder da jeg valgte navn til min Max (også til Mille) med at give et mellemnavn også, der evt. kunne bruges som et ekstra efternavn, hvis nu de skulle blive rockstars og få brug for et sejt 'stage name' hehe. Men jeg tænkte også på, om det var en internationalt-venligt navn, da vi jo lever i globaliseret verden (skal helst  siges med bedste pædagogiske klang :p )

Synes godt det kan blive lidt for meget med samme forbogstav. Forældrene hedder også noget med m og og to af børnene er gift med nogen der starter med m.

August var jeg også ret vild med engang. Men det er gået lidt af. Anton er også super sødt.

Anmeld

11. maj 2012

spj

Lunae skriver:

Magnus, villads, laurits, Jeppe eller måske Lasse

Det er også nogle gode bud.

Anmeld

11. maj 2012

spj

MortilCilas skriver:

Mitbarnsnavn.dk/navnemaskinen

Her er mine navne

Malde

Julius

Lion

Liam

Cilas (min drengs navn)

Den side må jeg lige ind og kigge på.

Tak for input.

Anmeld

11. maj 2012

Ciss

spj skriver:

Var til md skanning i onsdags og fik af vide vi venter en sund og rask dreng har en pige på 2 så det bliver rigtig sjovt med en dreng.

Vi er bare helt blanke med hensyn til drengenavne. Jeg kan godt lide malthe, men det kan manden bestemt ikke. Vi synes begge noah kunne være en mulighed, men det ville være dejligt med lidt flere valgmuligheder.

Så piger, kom med jeres forslag. Gider ikke sådan noget som Christian og andre navne mange hedder.

Hvad havde i oppe og vende eller hvad skal jeres hedde?

Nogen af mine favoritter for tiden:

Elliot

Leonel

Aksel

Ian

Theodor

Sigurd

Arthur

Ansgar

- Håber, det kan give lidt inspiration. Til lykke med den kommende søn!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.