Det der med gravide maver ?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2012

Camillos

Kay skriver:

jeg har en bog her ved min side... hvor man kan se hvor stor livmoren ca. bør være i hvilke uger... og der lydder det altså meget normalt...

ca. i uge 20 skal den være oppe ved navlen

Okay , så er det jo meget passende, synes bare nogle gange at min "livmoder er hård" specielt om morgenen.. men knapt så hård om aftenen ..  

Men det er nok meget normalt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2012

Camillos

LuLy skriver:

Altså, jeg havde intet og jeg mener virkelig INTET der tydede på at jeg var gravid før omkring uge 25 Så du må væbne dig med tålmodighed, maven skal nok komme. Indtil videre er det nok bare livmoderen der udvider sig, og det er det du kan se uden på maven

okay så længe scanningerne viser bebs har det godt er jeg egentlig også ligeglad med maven .. men Det ville da være en kanon god indikator på alt gik som det skulle

Anmeld

11. maj 2012

Camillos

Ønskebarnet12 skriver:

Jeg er selv 17+4 i dag, og min mave ser ikke gravid ud uden tøj men når jeg får tøj på så virker den rund og jeg er oppustet kan jeg mærke, som du beskriver ligger barnet dernede og jeg kan også mærke det når jeg ligger ned, og mærker en kildene fornemmelse engang imellem men ikke hverdag. 

Okay  det lyder meget ens så.. Det er jeg glad for at hører ... 

Anmeld

11. maj 2012

Masig

Camillos skriver:

Godt nok har man kunne se det omkring uge 14, på det mavebillede jeg har stående som billedet. Men... Synes stadigvæk kun min mave har taget "form", den er stadigvæk blød? 

Når jeg ligger ned kan jeg se og fornemme en Hård "ballon", specielt om morgenen på det nederske stykke af maven over skambenet og til 2 cm under navlen, det må jo næsten være baby? 

Er det godt nok det kun er sådan ? Jeg er 17+1 idag. 

Fra en lidt bekymret Quinde som håber den vokser som den skal ! 

Det er først omkring uge 25 min mave begyndte at være sådan gravid hård, altså at man kunne mærke og se den var udspilet og der lå en baby derinde, ellers har den også være meget blød og set ikke særlig gravid ud, men bare sådan lidt blævret tyk... Det var kun når jeg fik plukveer den blev hård, ellers føltes det bare som en småtyk mave.....

Men det er først efter uge 20-22 at livmoderen når op over navlen, så det er helt normalt at du kan se den et par cm under navlen

Anmeld

11. maj 2012

Camillos

Laijona Äiti skriver:

Overraskende nok er livmoderen stadig ret lille, baby er jo "kun" ca. 20cm. Mener at min mave kom op liiige over navlen i uge 25 tror jeg.

Det er en spænden tid hvor du mærker liv og mon ikk det er snart??

Det ved jeg sørme ikke .. Jeg har en foran liggende moderkage eller hvad det nu hedder. så jeg skulle mærke liv senere end andre.. desværre..

Anmeld

11. maj 2012

Camillos

Masig skriver:

Det er først omkring uge 25 min mave begyndte at være sådan gravid hård, altså at man kunne mærke og se den var udspilet og der lå en baby derinde, ellers har den også være meget blød og set ikke særlig gravid ud, men bare sådan lidt blævret tyk... Det var kun når jeg fik plukveer den blev hård, ellers føltes det bare som en småtyk mave.....

Men det er først efter uge 20-22 at livmoderen når op over navlen, så det er helt normalt at du kan se den et par cm under navlen

Så ingen bekymringer herfra. .

Anmeld

11. maj 2012

lio

Camillos skriver:

Det ved jeg sørme ikke .. Jeg har en foran liggende moderkage eller hvad det nu hedder. så jeg skulle mærke liv senere end andre.. desværre..

Det havde jeg også, mærkede liv første gang i 17 + men det blev først til rigtige puf lidt senere.

Anmeld

11. maj 2012

Kay

Camillos skriver:

Okay , så er det jo meget passende, synes bare nogle gange at min "livmoder er hård" specielt om morgenen.. men knapt så hård om aftenen ..  

Men det er nok meget normalt..

ja det er helt normalt der sker mange "underlige" ting med maven og kroppen undervejs hvor man bare tænker  skal det være sådan... og så er det rigtig rat at kunne spørge her inde

Anmeld

11. maj 2012

Camillos

Laijona Äiti skriver:

Det havde jeg også, mærkede liv første gang i 17 + men det blev først til rigtige puf lidt senere.

Okay .. .. så kan jeg være heldig der ikke går så lang tid endnu

Anmeld

11. maj 2012

Camillos

Kay skriver:

ja det er helt normalt der sker mange "underlige" ting med maven og kroppen undervejs hvor man bare tænker  skal det være sådan... og så er det rigtig rat at kunne spørge her inde

Ja det er nemlig .. det aller nemmeste ville være at man kunne sætte en konstant scanner på maven og se bebs har det godt hele tiden ..  Århh.. nu synes jeg efterhånden der er længe til min Md scanning!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.