Det der med gravide maver ?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.867 visninger
31 svar
0 synes godt om
11. maj 2012

Camillos

Godt nok har man kunne se det omkring uge 14, på det mavebillede jeg har stående som billedet. Men... Synes stadigvæk kun min mave har taget "form", den er stadigvæk blød? 

Når jeg ligger ned kan jeg se og fornemme en Hård "ballon", specielt om morgenen på det nederske stykke af maven over skambenet og til 2 cm under navlen, det må jo næsten være baby? 

Er det godt nok det kun er sådan ? Jeg er 17+1 idag. 

Fra en lidt bekymret Quinde som håber den vokser som den skal ! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2012

lio

Det lyder MEGET som mig omkring den uge.

Anmeld

11. maj 2012

LR85

i starten er det jo også meget luft og oppustedhed.

Ligesom når folk tror de ser en gravid mave i uge 7, hvilet jeg bestemt ikke tror har ngoet med baby a gøre, men kun med luft og oppustedhed (da baby er fysisk for lille og ligger for langt nede til a kunne ses)

Men der kommer da helt klart meget mere form på der omkring uge 15-20 stykker.

det er dejligt

Anmeld

11. maj 2012

Camillos

Laijona Äiti skriver:

Det lyder MEGET som mig omkring den uge.

Okay, jeg tænker bare den snart burde fylde mere den lille spire der hehe .. 

Og så er det bare alle de tanker om den har det godt: Jeg har indtil nu haft lidt kildren nederst på maven hver 3 -4 dag i nogle sekunder. Men har en livmoder der ligger foran desværre.. så jeg ved ikke hvornår jeg kommer til at mærke rigtigt liv.. 

Anmeld

11. maj 2012

Mettefpigen

Jaa så begynder bebsen at vokse... Men tag det roligt med at den skal vokse stærkt, for det blir sku hårdt når du når længere hen... Tænk på at når du kommer senere hen, så tager bebsen ca 200g på om ugen!... Så rolig, maven skal nok vokse

Anmeld

11. maj 2012

Camillos

Mettefpigen skriver:

Jaa så begynder bebsen at vokse... Men tag det roligt med at den skal vokse stærkt, for det blir sku hårdt når du når længere hen... Tænk på at når du kommer senere hen, så tager bebsen ca 200g på om ugen!... Så rolig, maven skal nok vokse

Tak .. .. Ja synes bare der kun er 3 uger til jeg er halvvejs jo .. .. men det skal nok nå at komme ..  

Nogle gange bliver jeg bare helt bekymret for om den lille vokser som den skal ..

Anmeld

11. maj 2012

Kay

jeg har en bog her ved min side... hvor man kan se hvor stor livmoren ca. bør være i hvilke uger... og der lydder det altså meget normalt...

ca. i uge 20 skal den være oppe ved navlen

Anmeld

11. maj 2012

lycly

Altså, jeg havde intet og jeg mener virkelig INTET der tydede på at jeg var gravid før omkring uge 25 Så du må væbne dig med tålmodighed, maven skal nok komme. Indtil videre er det nok bare livmoderen der udvider sig, og det er det du kan se uden på maven

Anmeld

11. maj 2012

Ønskebarnet12

Jeg er selv 17+4 i dag, og min mave ser ikke gravid ud uden tøj men når jeg får tøj på så virker den rund og jeg er oppustet kan jeg mærke, som du beskriver ligger barnet dernede og jeg kan også mærke det når jeg ligger ned, og mærker en kildene fornemmelse engang imellem men ikke hverdag. 

Anmeld

11. maj 2012

lio

Camillos skriver:

Okay, jeg tænker bare den snart burde fylde mere den lille spire der hehe .. 

Og så er det bare alle de tanker om den har det godt: Jeg har indtil nu haft lidt kildren nederst på maven hver 3 -4 dag i nogle sekunder. Men har en livmoder der ligger foran desværre.. så jeg ved ikke hvornår jeg kommer til at mærke rigtigt liv.. 

Overraskende nok er livmoderen stadig ret lille, baby er jo "kun" ca. 20cm. Mener at min mave kom op liiige over navlen i uge 25 tror jeg.

Det er en spænden tid hvor du mærker liv og mon ikk det er snart??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.