Plukveer og motion

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.346 visninger
37 svar
0 synes godt om
10. maj 2012

Masig

Det skulle jo være så sundt med motion under graviditeten... Og plukveer er normalt, men man må ikke få for mange...

Nu er jeg så i den situation at jeg har konstante plukveer når går tur med hunden eller cykler.... Er det så godt eller skidt at dyrke motion? Jeg går ca en time med hunden hver dag, og har mere eller mindre konstante plukveer i den time, nogle gange så slemt at jeg må bukke mig sammen eller sætte mig på hug for at lindre dem.... Ikke at de gør decideret ondt, men de strammer virkelig meget!!

Hvad mener I? Skal jeg fortsætte med motion eller skal jeg lade være? skal jeg gå kortere men flere ture? Altså er det bedre at have plukveer i 15-20 min ad gangen flere gange om dagen eller en time ad gangen én gang om dagen?

Har desuden også fået lidt milde mens smerter her den sidste uges tid. Ved ikke om det er normalt (er 27+3) eller om det også kan have forbindelse med alle plukveerne... Får generelt en del plukveer i løbet af dagen, også selvom jeg bare ligger på sofaen.... Der skal bare intet til...

Skal til JM om en uge, så vil lige snakke med hende om det, men ville lige spørge om der var nogle herinde der havde erfaring med plukveer ved motion... Vil jo helst ikke undvære motionen, da jeg godt kan mærke at kroppen har brug for at holde sig i nogenlunde form...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2012

Tulle28

Jeg tror jeg ville holde lidt igen med motion når det er så "slemt" som du beskriver - du skal jo helst ikke ende med at gå i fødsel!

Anmeld

10. maj 2012

Tulle28

Er du vant til at motionere eller er du først begyndt efter du er blevet gravid?

Anmeld

10. maj 2012

Masig

Tulle28 skriver:

Jeg tror jeg ville holde lidt igen med motion når det er så "slemt" som du beskriver - du skal jo helst ikke ende med at gå i fødsel!

Nej det ville være temmelig dumt.... Men får bare SÅ ondt i hele kroppen af bare at ligge derhjemme og lave ingenting så ville så gerne ud og bevæge mig lidt.... Men kan godt se det er pænt usmart hvis det rent faktisk ville kunne sætte gang i fødslen... Må hellere tage den med ro den næste uges tid og så snakke med JM om hvorvidt det er "farligt" med gåturene...

Anmeld

10. maj 2012

LR85

gør det indtil det bliver ubehageligt.

altså så lang tid du har det godt med, det, så fortsæt og stop (gå lidt ned i aktivitet) når du selv føler det for ubehageligt.

du kan selv bedst mærke hvad der føles rigtig og forkert

Anmeld

10. maj 2012

Masig

Tulle28 skriver:

Er du vant til at motionere eller er du først begyndt efter du er blevet gravid?

Nej jeg har altid gået minimum en time med hunden hver dag.. Og har også cyklet jævnligt det sidste års tid... Så lige den slags motion er ikke noget nyt...

Anmeld

10. maj 2012

Masig

LR85 skriver:

gør det indtil det bliver ubehageligt.

altså så lang tid du har det godt med, det, så fortsæt og stop (gå lidt ned i aktivitet) når du selv føler det for ubehageligt.

du kan selv bedst mærke hvad der føles rigtig og forkert

Problemet er at plukveerne starter med det samme jeg går ud af døren stort set... Så ville slet ikke kunne gå nogle steder og det synes jeg da er lidt træls... men måske jeg skulle prøve med nogle små ture et par gange om dagen istedet for den store og se om det gør nogen forskel...

Men jeg synes generelt det er svært at vurdere hvornår det er for meget... Jeg får jo plukveer bare af at rejse mig fra sofaen, støvsuge eller lave mad... Men man kan jo heller ikke bare ligge på sofaen hele dagen... Synes det er lidt forvirrende hvor meget man må og ikke må....

Anmeld

10. maj 2012

LR85

Masig skriver:

Problemet er at plukveerne starter med det samme jeg går ud af døren stort set... Så ville slet ikke kunne gå nogle steder og det synes jeg da er lidt træls... men måske jeg skulle prøve med nogle små ture et par gange om dagen istedet for den store og se om det gør nogen forskel...

Men jeg synes generelt det er svært at vurdere hvornår det er for meget... Jeg får jo plukveer bare af at rejse mig fra sofaen, støvsuge eller lave mad... Men man kan jo heller ikke bare ligge på sofaen hele dagen... Synes det er lidt forvirrende hvor meget man må og ikke må....

kan godt forstå dig.

men ja, det er svært a sige.

når jeg får plukveer mens jeg går, sætter jeg tempoet ned, og hvis det er imens jeg gør rent, må jeg stoppe lidt op, da det jo nærmest er umuligt.

Nu er du (hva jeg kan se) ikke så langt endnu, så måske du skal snakke med jordemoderen om det, også bare for a sikre a du ikke føder for tidligt eller andre ting.

nu er jeg i 38. uge i morgen, så her må en fødsel meget gerne bare komme igang

Anmeld

10. maj 2012

Isaac's mor

Har det på præcis samme måde!! Og jeg er nu blevet doven uden at ville det

Anmeld

10. maj 2012

Masig

LR85 skriver:

kan godt forstå dig.

men ja, det er svært a sige.

når jeg får plukveer mens jeg går, sætter jeg tempoet ned, og hvis det er imens jeg gør rent, må jeg stoppe lidt op, da det jo nærmest er umuligt.

Nu er du (hva jeg kan se) ikke så langt endnu, så måske du skal snakke med jordemoderen om det, også bare for a sikre a du ikke føder for tidligt eller andre ting.

nu er jeg i 38. uge i morgen, så her må en fødsel meget gerne bare komme igang

Nej jeg er jo nemlig bare slet ikke langt nok til at det må sætte noget igang... Også derfor jeg er ldit nervøs og i tvivl om hvor alvorligt jeg skal tage dem....

Hvis jeg får dem ved rengøring eller madlavning stopper jeg som regel også og lægger mig et øjeblik til de er væk igen, men det er jo svært når man er ude at gå.... Og synes ellers jeg går meget langsomt...

Hehe kan være du skal gøre lidt mere rent så, så fødslen så småt begynder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.