Gravid og studerende ?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2012

Jupiter

Angel-T skriver:

Hej

Jeg er halvvejs med min elevuddannelse og min kæreste og jegvalgte efter længere tid at smide minipillerne. Jeg stoppede med at tage dem d. 1. januar i år, men der har endnu ikk været gevinst

Jeg/vi har haft mange overvejelser med og omkring det at starte PB nu, men for os er det,det helt rette tidspunkt.  Jeg håber snart at min graviditetstest er positiv sådan at det passer med at jeg mangler ca. 2-3 måneder af min elevtid når barnet kommer.

Mht. dig synes jeg at du skal finde ud af hvor du/i er henne og om du kan/ har mod på at gøre din uddannelse færdig først Jeg ved bare, at når først man er blevet skruk, er det meeeeeget svært at vente med PB.

Knus herfra

Det er min situation om igen - jeg har også et år tilbage, og vi er også igang med pb.

Jeg satser også på at få baby i elevtiden, for så får jeg fuld elevløn og jeg har et job at komme tilbage til - plus at jeg er mere attraktiv til et job efter elevtiden fordi jeg har overstået i hvert fald én barsel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
prettybutterfly skriver:

Det er helt klart smartest at blive gravid i oktober måned, så bebs kommer i juli, så man kan nøjes med at holde et halvt år fri fra skole - især hvis skolen først starter i februar! Det er dumt at føde midt i et semester meeeen det er svært at time det har nemlig selv forsøgt!

jeg kan kun give dig ret.

Læser selv til pædagog og det blev ganske bøvlet. Jeg kunne ikke nå at være de 50% i praktik, derfor ville praktikstedet ikke have mig, så jeg måtte gå meget tidligt fra. Det er bare kedeligt. Men det er svært at time det. Vi har denne gang troet at det ville tage noget tid, men nix, gravid ved første forsøg, så nu skal jeg se hvordan det passer ind den her gang.

Anmeld

4. juni 2012

MorTilMineBørn

Det er præcis samme tanker jeg har haft mht. fuld elevløn, det med at have et job at komme tilbage og samtidig med vil man være mere attraktiv når nu man ihvertfald har overstået en barsel.

Men jeg vil ihvertfald ønske jer held og lykke med PB.

God aften

Anmeld

5. juni 2012

Anonym trådstarter

prettybutterfly skriver:

Det er helt klart smartest at blive gravid i oktober måned, så bebs kommer i juli, så man kan nøjes med at holde et halvt år fri fra skole - især hvis skolen først starter i februar! Det er dumt at føde midt i et semester meeeen det er svært at time det har nemlig selv forsøgt!

Jeg tror vi er kommet frem til at vi går i gang med PB fra oktober - og så ser vi hvor lang tid der går før der er gevinst  Yaaay!!
Men jeg kan ikke helt få det til at hænge sammen!  Jeg har hørt noget om at vi starter i 2. praktik 1. februar 2013, det vil sige jeg er i praktik de sidste 6 mdr af graviditeten (hvis alt går som det skal, vel at mærke) og derefter går jeg på sommerferie/barsel. Men hvis jeg fx. har termin i starten af juli, så går jeg vel fra en måndes tid før. Så mangler jeg jo den sidste måned af praktikken??

Anmeld

6. juni 2012

prettybutterfly

Anonym skriver:

Jeg tror vi er kommet frem til at vi går i gang med PB fra oktober - og så ser vi hvor lang tid der går før der er gevinst  Yaaay!!
Men jeg kan ikke helt få det til at hænge sammen!  Jeg har hørt noget om at vi starter i 2. praktik 1. februar 2013, det vil sige jeg er i praktik de sidste 6 mdr af graviditeten (hvis alt går som det skal, vel at mærke) og derefter går jeg på sommerferie/barsel. Men hvis jeg fx. har termin i starten af juli, så går jeg vel fra en måndes tid før. Så mangler jeg jo den sidste måned af praktikken??

Mon ik bare du kan "gemme" den sidste måneds praktik til efter barslen? Og så bare starte i praktik den første måned efter barslen er slut?

Anmeld

6. juni 2012

Anonym trådstarter

prettybutterfly skriver:

Mon ik bare du kan "gemme" den sidste måneds praktik til efter barslen? Og så bare starte i praktik den første måned efter barslen er slut?

Det tvivler jeg lidt på man kan  For så går jeg jo glip af en hel måneds undervisning, den ene måned jeg færdiggøre min praktik..  Men så vil det sige at vi skal planlægge det sådan at jeg har termin i starten af august, så jeg går på barsel i juli hvor jeg alligevel har sommerferie. Så skal den altså bare sidde i første huk   

Men det synes jeg også bare lyder mærkeligt. Gad vide hvordan andre har fået puslespillet til at gå op??

Anmeld

6. juni 2012

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

jeg kan kun give dig ret.

Læser selv til pædagog og det blev ganske bøvlet. Jeg kunne ikke nå at være de 50% i praktik, derfor ville praktikstedet ikke have mig, så jeg måtte gå meget tidligt fra. Det er bare kedeligt. Men det er svært at time det. Vi har denne gang troet at det ville tage noget tid, men nix, gravid ved første forsøg, så nu skal jeg se hvordan det passer ind den her gang.

Ærgeligt at det gik ud over praktikken  Det er også det jeg frygter! Men har lidt svært ved at regne ud hvornår det skulle passe bedst. Vi har snakket om at gå i gang med PB i oktober, og hvis alt går som det skal så føder jeg i juli. Dvs jeg går fra i juni, men der er jeg stadig i min 2. praktik. Ved du hvad der sker hvis man går fra sidst i praktikken?

Jeg vil bare i gang NUUU !

Anmeld

6. juni 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Ærgeligt at det gik ud over praktikken  Det er også det jeg frygter! Men har lidt svært ved at regne ud hvornår det skulle passe bedst. Vi har snakket om at gå i gang med PB i oktober, og hvis alt går som det skal så føder jeg i juli. Dvs jeg går fra i juni, men der er jeg stadig i min 2. praktik. Ved du hvad der sker hvis man går fra sidst i praktikken?

Jeg vil bare i gang NUUU !

hvis du går fra siddst i praktikken, har du bestået din praktikperiode. (du skal være der minimum 50% af tiden) og selvfølgelig forudsat at du består dine læringsmål samt den opgave man skal skrive

Anmeld

6. juni 2012

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

hvis du går fra siddst i praktikken, har du bestået din praktikperiode. (du skal være der minimum 50% af tiden) og selvfølgelig forudsat at du består dine læringsmål samt den opgave man skal skrive

Okay, super! Tak for svaret  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.