Gravid og studerende ?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.233 visninger
28 svar
0 synes godt om
10. maj 2012

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg overvejer meget kraftigt at gå i gang med pb, men problemet er at jeg er under uddannelse! Jeg startede 1. februar 2012 med at læse til pædagog. Mit spørgsmål går lidt på om der er et tidspunkt under uddannelsen, der er bedre at blive gravid på end andet? Eller er det hip som hap? Hvad har I af tanker, erfaringer og foreslag? :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2012

prettybutterfly

Det er helt klart smartest at blive gravid i oktober måned, så bebs kommer i juli, så man kan nøjes med at holde et halvt år fri fra skole - især hvis skolen først starter i februar! Det er dumt at føde midt i et semester meeeen det er svært at time det har nemlig selv forsøgt!

Anmeld

28. maj 2012

Lund18

Jeg vil også sige man sagtens kan blive gravid under uddanelse, vi har selv planer om det efter LAAAANG tids overvejelse.

Jeg starter forhåbentlig på pædagoguddannelse til sept. og vi vil også time det sådan at man fårhåbentlig kan få barn så det passer med skolestart igen. Men nu må vi vente og se hvordan det kommer til at gå.

Jeg tog en snak med skolen da jeg var på besøg, og selv studievejlederen sagde det var en oplagt mulighed og de ville støtte op om det (MANGE andre har gjort det samme&nbsp

Anmeld

28. maj 2012

DitteFisk

Det kan man vel sagtens og det fedeste ville være hvis du lige kunne nå at afslutte et semester inden barsel og dermed så starte op på et nyt efter barsel, så du ikke slutter midt i et semester og derfor skal tage det forfra MEn svært at time  

Jeg er selv færdiguddannet pædagog til januar (ja for håbentlig da) og jeg og kæresten starter projekt baby på fredag!! (1. juni) så er der et halvt år tilbage og det regner jeg godt med at kunne tage som gravid ;D 

Anmeld

28. maj 2012

Ka+Ma=Be

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg overvejer meget kraftigt at gå i gang med pb, men problemet er at jeg er under uddannelse! Jeg startede 1. februar 2012 med at læse til pædagog. Mit spørgsmål går lidt på om der er et tidspunkt under uddannelsen, der er bedre at blive gravid på end andet? Eller er det hip som hap? Hvad har I af tanker, erfaringer og foreslag? :-)

Nu er det jo svært at bestemme det 100% selv Jeg satsede på en julibaby, men fik en septemberbaby! Men det har også været helt perfekt, da jeg fik ferie allerede i juni 11, fødte i september 11 og jeg starter i skole igen i slut august 12 Så man får en deeejligt lang barsel 

Anmeld

28. maj 2012

132319

prettybutterfly skriver:

Det er helt klart smartest at blive gravid i oktober måned, så bebs kommer i juli, så man kan nøjes med at holde et halvt år fri fra skole - især hvis skolen først starter i februar! Det er dumt at føde midt i et semester meeeen det er svært at time det har nemlig selv forsøgt!

Eller at føde i december og så barsle i 6 måneder fra januar-juni. På den måde får man lige to måneders "gratis" barsel i form af sommerferie i juli og august

Anmeld

28. maj 2012

Sara.

Jeg går selv på pæd. uddannelsen og blev gravid således at jeg fik fra mdr. efter min 1. lønnede praktik. Jeg havde så et år på barsel / 12 ekstre su klip. Så gik på barsel feb. 2010 fødte april 2010 og startede igen i skole feb. 2011.

Min veninde endte med at føde under hendes 1 lønnede praktik. Så hvis du kan være så heldig at time det så ville jeg helt klart vælge det! For at bestå praktikken skal du gennemføre halvdelen. Dvs. 3 mdr og 1 dag.

Så går du nemlig på dagpenge under hele din barsel + du får de 12 ekstre su klip! Det alligevel en del ekstre penge at få!

Anmeld

28. maj 2012

Sara.

prettybutterfly skriver:

Det er mest smart hvis hun føder under en praktik :-)

Anmeld

28. maj 2012

Carina78

Jeg er selv pædagog og fik mit andet barn, mens jeg læste. Jeg gik på barsel efter 2. semester med termin i juli og havde et års orlov. Det er jo selvfølgelig svært at planlægge en graviditet, men jeg synes det mest optimale er at prøve at få gjort semesteret færdigt. Det er rigtigt, at du kan få mest ud af det økonomisk, hvis du føder i din praktik, men hvis du nu har mange fraværsdage - det er jo svært at vide, hvordan du har det i din graviditet - så er det da ærgerligt, at skulle tage praktikken igen.

Men i sidste ende skal det nok være det helt rigtige tidspunkt, når du bliver gravid  Held og lykke med projektet!!

Anmeld

28. maj 2012

Sara.

Carina78 skriver:

Jeg er selv pædagog og fik mit andet barn, mens jeg læste. Jeg gik på barsel efter 2. semester med termin i juli og havde et års orlov. Det er jo selvfølgelig svært at planlægge en graviditet, men jeg synes det mest optimale er at prøve at få gjort semesteret færdigt. Det er rigtigt, at du kan få mest ud af det økonomisk, men hvis du nu har mange fraværsdage - det er jo svært at vide, hvordan du har det i din graviditet - så er det da ærgerligt, at skulle tage praktikken igen.

Men i sidste ende skal det nok være det helt rigtige tidspunkt, når du bliver gravid  Held og lykke med projektet!!

Det er rigtig nok, men det er jo rigtig mange syge dage hun skal have for at dumpe pga. det... Men ja, det er værd at have med i sine overvejelser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.