Gravid og studerende ?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2012

Carina78

Sara. skriver:

Det er rigtig nok, men det er jo rigtig mange syge dage hun skal have for at dumpe pga. det... Men ja, det er værd at have med i sine overvejelser

Jeg tænkte også mere på, hvis hun skulle gå fra tidligt i praktikken som udgangspunkt  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2012

gruener

Sara. skriver:

Det er mest smart hvis hun føder under en praktik :-)

Hvorfor det?? 

Vi er i gang med projekt baby nr. 2, og det bliver måske midt i praktik, alt efter hvor hurtigt det sker 

Anmeld

28. maj 2012

Sara.

gruener skriver:

Hvorfor det?? 

Vi er i gang med projekt baby nr. 2, og det bliver måske midt i praktik, alt efter hvor hurtigt det sker 

Hvis du er i lønnet praktik som varer 6 mdr. skal du bare gennemføre 3 mdr og 1 dag (over halvdelen). Så ender du på dagpenge under barsel + du får 12 ekstre su klip. Så det er væsentlig flere penge end ellers.

Anmeld

28. maj 2012

Sara.

Carina78 skriver:

Jeg tænkte også mere på, hvis hun skulle gå fra tidligt i praktikken som udgangspunkt  

Jeg hun skal selvf. kunne bestå den :-) Men det er aldrig ligetil at planlægge en graviditet... så man må tage det som det kommer.

Anmeld

28. maj 2012

come2

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg overvejer meget kraftigt at gå i gang med pb, men problemet er at jeg er under uddannelse! Jeg startede 1. februar 2012 med at læse til pædagog. Mit spørgsmål går lidt på om der er et tidspunkt under uddannelsen, der er bedre at blive gravid på end andet? Eller er det hip som hap? Hvad har I af tanker, erfaringer og foreslag? :-)

Jeg har desværre ikke erfaringer at dele ud af.

Vi har været igang med PB meget længe, og vælger at fortsætte, selvom jeg skal studere.

Held og lykke til jer

Anmeld

28. maj 2012

gruener

Jeg har en søn, og startede udd ti socialrådgiver efter endt barsel. Det er super dejligt.. Det er meget fleksibelt, i forhold til at kunne læse hjemme, hvis den lille er syg osv.. Ingen fraværs procenter. Timerne er også super, så jeg kan hente min søn hver dag, og nogle gange tidligt Jeg møder omkring kl. 9.15 hver dag, så det passer også fint. Hvis du bare har alm skolegang, er det ligegyldigt hvornår du får et barn. Vi er så småt i gang med projekt nr.2, og der vil jeg nok føde midt i praktik.. Den kan godt være lidt tricky tænker jeg.. Max 12 sygedage på 5 mdr.. Det er ikke meget, når man har en lille en i vuggestue, hvor de smitter hinanden hele tiden, men tænker, at de er lidt mere large, når det kommer til småbørn.. Så gør det endelig  Min skole bifalder det ligefrem og syntes det er super smart at gøre, inden du kommer på arbejdsmarkedet.. 

God luck 

Anmeld

28. maj 2012

MortilElias2010

Jeg er uddannet pædagog og blev gravid - jeg måtte gå fra midt under en DKK eksamen da jeg pludselig ikke kunne gå - et par dage før den mundtlige eksamen.. Så da Elias fyldte 7 mrd startede han i dp og jeg skulle tilbage og have det sidste semester op til DKK eksamen 

Jeg personligt vil aldrig anbefale nogen at blive gravide under uddannelse. Vi havde talt om at forsøge efter uddannelsen, men blev det så 2 år "for tidligt"  (Nej jeg fortryder ikke.) Men syntes ikke det hang sammen for mit vedkommende. Syntes d var svært at være både studerende og mor. Og vi fik da et meget "nemt" barn, bare lige for at bruge den betegnelse. Jeg tænker bare at havde han haft kolik eller anden sygdomsforløb, født for tidligt eller andre komplikationer havde jeg ikke magten begge opgaver. 

Men det skal siges at 5-6 af mine medstuderende på det sidste hold var gravide da vi nåede til bachelor og på mit første hold havde vi 3-4 gravide - hvor een af dem gik op til bachelor og fødte dagen efter. 

Jeg ved seminariet anbefaler det fra begyndelsen, det gjorde de ihvertfald i Jelling i 2007. 

Nu ved jeg det ikke... 

Anmeld

28. maj 2012

Carina78

Sara. skriver:

Jeg hun skal selvf. kunne bestå den :-) Men det er aldrig ligetil at planlægge en graviditet... så man må tage det som det kommer.

Helt enig 

Anmeld

28. maj 2012

Sara.

Carina78 skriver:

Helt enig 

Anmeld

4. juni 2012

MorTilMineBørn

Hej

Jeg er halvvejs med min elevuddannelse og min kæreste og jegvalgte efter længere tid at smide minipillerne. Jeg stoppede med at tage dem d. 1. januar i år, men der har endnu ikk været gevinst

Jeg/vi har haft mange overvejelser med og omkring det at starte PB nu, men for os er det,det helt rette tidspunkt.  Jeg håber snart at min graviditetstest er positiv sådan at det passer med at jeg mangler ca. 2-3 måneder af min elevtid når barnet kommer.

Mht. dig synes jeg at du skal finde ud af hvor du/i er henne og om du kan/ har mod på at gøre din uddannelse færdig først Jeg ved bare, at når først man er blevet skruk, er det meeeeeget svært at vente med PB.

Knus herfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.