Zafir skriver:
FX da der i flere MÅNEDER var roskilde syge i træk. Da spurgte jeg så BH om det ikke ville være en idé at sætte et skilt op med en opfordring til forældrene til at holde deres børn hjemme til de var smittefri, fordi det kørte i ring, når der kom børn i børnehave, der stadig sked og brækkede sig
- Da blev de MEGA SURE på mig og jeg betroede mig så til min net-MG, hvorefter der var en pæd fra BH der havde læst det og der kom en kæmpe sag ud af det...
fordi jeg havde 'udstillet' bh på nettet osv. MEN - det er blevet sådan, at der KOMMER en seddel op i vinduet med, hvilke sygdomme der er omkring og opfordring til at de ikke kommer syge i bh...
Så har jeg flere gange snakket med dem, om mobberi. Fordi jeg ikke syntes at det er godt at der allerede i bh bliver mobbet...
Og holdt udenfor...
ELLER, hvis Idun SLET ikke spiser noget en hel dag i bh (hun er ret så slank i det og skal derfor huske at spise), at jeg så siger til dem at de skal HUSKE hende på at spise, fordi de så siger, at børnene jo ikke rigtig kan koncentrere sig om maden, når de er udenfor... (i mit hovede, kan de jo så ikke spise udenfor...
)
Jeg blev fx også rigtig sur, da de aflyste at komme hjem til Iduns fødselsdag 2 dage inden hun havde fødselsdag.
Eller at de har slået lille gruppen og mellemgruppen sammen i år og bliver ved med at undskylde sig med at de ikke har nok personale, selvom de har fået fyldt op af pædagoger igen...
Det er sådan nogen ting 
Er du med i forældre bestyrelsen eller noget i hendes inst??
Kommer bare til at tænke over at flere af dine eksempler jo ren faktisk skal møntes på forældrene til de andre børn.... bla den med at holde sit barn hjemme til det er rigtig friskt... Og den med at mobbe i en tidligt alder, de ting starter først og fremmest med almindelig sund fornuft og opdragelse i hjemmet - i mit hovedet ihvertfald

Kan godt forstå hvis goggerne synes det er træls de skal opdrage på vores andres børn, for det burde ik være nødvendigt.
At de ik har tid til at spise udenfor synes jeg ik skal resultere i at de SKAL spise indendøre... næ det må forældrene da tage en snak med deres børn om at det er sådan man gør, og forklare det på en sjov og hyggelig måde - måske som en lille slags skovtur eller hvad ved jeg

Og så er det selvfølgelig goggerne lod at føre det videre i praksis, når de nu gerne vil ha de skal spise ude... Hvis jeg havde lyst til at spise ude ville jeg da fortælle lidt om det og gøre det hyggeligt istedet for bare at sige SÅ må vi ind istedet når I ik kan finde ud af det

Jeg tænker også den med fødselsdagen... den kan sagens blive aflyst på selve dagen i vores inst... man kan jo desværre ik sikre sig mod sygdom blandt personalet, og ja det er sgu surt og øv for fødselsdags barnet, men så ku man jo flytte fødselsdagen op til inst istedet når nu de ik kan komme alligevel

Bare lidt tanker jeg har gjort mig efter dit indlæg...
Synes meget det drejer sig om forældrenes manglede interesse i at opdrage eller at de forventer at det er goggernes opgave at opdrage...
Det hvor jeg synes man BØR gribe ind og være den såkaldte brokkemor, det er der hvor man lige selv har vendt den i sit hovedet - om det er noget man selv ku ha indflydelse på at ændre ...
Jeg startede med at forsøge at gi Caroline sin egen drikkekop med i BH da jeg ik ville ha hun drak af de samme som de andre børn... men altså Caroline er jo som alle andre børn i den alder når det skal gå stærkt og man er i gang med en leg og blot lige hurtigt skal ha noget at drikke - ja så glemte hun jo selvfølglig at tage sit eget glas....
Der ku jeg så ik gøre mere og måtte overlade resten til dem.
Det jeg skriver her skal du jo ik ta personligt, jeg ved ik hvordan du opdrager og ku ik drømme om at dømme på det, men kan du følge mig lidt alligevel??
Altså at børnenes måde at opfører sig på tit og ofre hænger sammen med det hjemmefra eller det manglede hjemmefra??
Sikke en smøre du fik mig til at reflektere over