Brokke moren?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.397 visninger
23 svar
0 synes godt om
18. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Er I bange for at blive brokke-moren i bh?... Jeg er sådan en, der ikke kan holde bøtte, hvis jeg syntes noget er i vejen eller træls, men jeg tilgengæld også siger det, hvis jeg syntes noget er godt og dejligt...

Husbonni siger, at jeg skal passe på at jeg ender som brokke-moren i bh, hvor de bare tænker: ÅHHH NEJ, hende igen...

Men, jeg tør VÆDDE på at der er andre der går og tænker de ting, jeg siger til dem. Men hvorfor siger de det så ikke?... Jeg forstår det ikke. Så bliver tingene jo aldrig ændret.

I øvrigt, har de taget mange af mine forslag/kritikpunkter til efterretning og gjort noget ved det Så det virker jo...

Men er I andre en brokke-mor? Eller er I dem der tænker det, men ikke vil være til besvær???... og holder man bøtte, fordi man ikke vil være en brokke mor?

Jeg KAN bare ikke holde bøtte... Men sådan er jeg jo, og jeg har altid været sådan. Ikke kun i bh...

KRAM
Brokke-mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2009

fam.4xc

næ det er jeg egenlig ik, for jeg siger tingene på en pæn måde hvis det er noget jeg undre mig over

Anmeld

18. april 2009

Moderator

fam.4xc skriver:

næ det er jeg egenlig ik, for jeg siger tingene på en pæn måde hvis det er noget jeg undre mig over

Mmm.. Det er ikke fordi jeg ikke siger tingene på en pæn måde... DEr er kun et par gange, hvor jeg virkelig er blevet gal...

Men stadig, så er jeg en der siger tingene, frodi jeg ikke gider at finde mig i at de er der... At tingene ikke er i orden...

Derfor brokkemor

Anmeld

18. april 2009

Moderator

Nu er jeg bare nysgerrig, men kan du måske give nogle eksempler på HVAD du kunne finde på at "brokke" dig over i bh? Det er ikke nemt at vide om du er fuldt berettiget eller om du virkelig er en "brokke-mor" hvis man ikke ved hvad du brokker dig over...

Anmeld

18. april 2009

Diana...

Hmm ja tror godt jeg kan have tendenser til det engang i mellem

Anmeld

18. april 2009

Moderator

Rosa skriver:

Nu er jeg bare nysgerrig, men kan du måske give nogle eksempler på HVAD du kunne finde på at "brokke" dig over i bh? Det er ikke nemt at vide om du er fuldt berettiget eller om du virkelig er en "brokke-mor" hvis man ikke ved hvad du brokker dig over...

FX da der i flere MÅNEDER var roskilde syge i træk. Da spurgte jeg så BH om det ikke ville være en idé at sætte et skilt op med en opfordring til forældrene til at holde deres børn hjemme til de var smittefri, fordi det kørte i ring, når der kom børn i børnehave, der stadig sked og brækkede sig - Da blev de MEGA SURE på mig og jeg betroede mig så til min net-MG, hvorefter der var en pæd fra BH der havde læst det og der kom en kæmpe sag ud af det... fordi jeg havde 'udstillet' bh på nettet osv. MEN - det er blevet sådan, at der KOMMER en seddel op i vinduet med, hvilke sygdomme der er omkring og opfordring til at de ikke kommer syge i bh...

Så har jeg flere gange snakket med dem, om mobberi. Fordi jeg ikke syntes at det er godt at der allerede i bh bliver mobbet... Og holdt udenfor...

ELLER, hvis Idun SLET ikke spiser noget en hel dag i bh (hun er ret så slank i det og skal derfor huske at spise), at jeg så siger til dem at de skal HUSKE hende på at spise, fordi de så siger, at børnene jo ikke rigtig kan koncentrere sig om maden, når de er udenfor... (i mit hovede, kan de jo så ikke spise udenfor... )

Jeg blev fx også rigtig sur, da de aflyste at komme hjem til Iduns fødselsdag 2 dage inden hun havde fødselsdag.

Eller at de har slået lille gruppen og mellemgruppen sammen i år og bliver ved med at undskylde sig med at de ikke har nok personale, selvom de har fået fyldt op af pædagoger igen...

Det er sådan nogen ting

Anmeld

18. april 2009

fam.4xc

Zafir skriver:

Mmm.. Det er ikke fordi jeg ikke siger tingene på en pæn måde... DEr er kun et par gange, hvor jeg virkelig er blevet gal...

Men stadig, så er jeg en der siger tingene, frodi jeg ikke gider at finde mig i at de er der... At tingene ikke er i orden...

Derfor brokkemor

jeg har bla været ude for at børnene delte fælles drikke kopper som blot stod på kanten af håndvasken på toilettet så alle ku dele og ta når de havde lyst - det er da noget af det klammest i min verden og det fik jeg da fortalt uden det lød som brok.... Nu får de udleveret et engangs bæger når de selv be om det og er tørstige og moren her er tilfreds

Vi har også været ude for at aflevere pigerne kl 06.30 hvor der er 2 pædagoger normalt til at tage imod og hvor morgenmaden ER klar, men har så prøvet et par gange at havregrøden ikk var klar og den ene pædagog derfor var i køkkenet frem for at tage i mod børn og det har jeg også "brokket mig over" på en god måde så der er ingen sure minder eller noget der

Men det skriver du jo selvfølgelig heller ik noget om der er ved jer

Anmeld

18. april 2009

Moderator

Zafir skriver:

FX da der i flere MÅNEDER var roskilde syge i træk. Da spurgte jeg så BH om det ikke ville være en idé at sætte et skilt op med en opfordring til forældrene til at holde deres børn hjemme til de var smittefri, fordi det kørte i ring, når der kom børn i børnehave, der stadig sked og brækkede sig - Da blev de MEGA SURE på mig og jeg betroede mig så til min net-MG, hvorefter der var en pæd fra BH der havde læst det og der kom en kæmpe sag ud af det... fordi jeg havde 'udstillet' bh på nettet osv. MEN - det er blevet sådan, at der KOMMER en seddel op i vinduet med, hvilke sygdomme der er omkring og opfordring til at de ikke kommer syge i bh...

Så har jeg flere gange snakket med dem, om mobberi. Fordi jeg ikke syntes at det er godt at der allerede i bh bliver mobbet... Og holdt udenfor...

ELLER, hvis Idun SLET ikke spiser noget en hel dag i bh (hun er ret så slank i det og skal derfor huske at spise), at jeg så siger til dem at de skal HUSKE hende på at spise, fordi de så siger, at børnene jo ikke rigtig kan koncentrere sig om maden, når de er udenfor... (i mit hovede, kan de jo så ikke spise udenfor... )

Jeg blev fx også rigtig sur, da de aflyste at komme hjem til Iduns fødselsdag 2 dage inden hun havde fødselsdag.

Eller at de har slået lille gruppen og mellemgruppen sammen i år og bliver ved med at undskylde sig med at de ikke har nok personale, selvom de har fået fyldt op af pædagoger igen...

Det er sådan nogen ting

Jeg synes absolut ikke du lyder som en brokke-mor! Tværtimod synes jeg at de ting du beskriver er skammeligt - især den med at aflyse fødselsdagen 2 dage før Stakkels Idun!

Hvis du er en brokke-mor så bliver jeg det HELT sikkert også!!!

Anmeld

18. april 2009

Cris

Det lyder også, som I har brokket jer, om nogle forståelige ting...

Og forresten, jeg ville give en kop til at dele mellem alle 4 eller 5 pædagogarne til at drikke vand hele dagen. Ville de gøre det? Jeg var meget overrarket, da jeg har læst det! Måske skulle man gøre ligesom i nogle andre lande, hvor børn kommer med deres egne drikke flasker og kan blive fyldt efter behov... Så er der heler ikke så meget affald...

Anmeld

18. april 2009

fam.4xc

Cris skriver:

Det lyder også, som I har brokket jer, om nogle forståelige ting...

Og forresten, jeg ville give en kop til at dele mellem alle 4 eller 5 pædagogarne til at drikke vand hele dagen. Ville de gøre det? Jeg var meget overrarket, da jeg har læst det! Måske skulle man gøre ligesom i nogle andre lande, hvor børn kommer med deres egne drikke flasker og kan blive fyldt efter behov... Så er der heler ikke så meget affald...

det var også mit foreslag da de først fejede mig af med at sådan havde de altså altid gjort og ingen havde før sagt noget!

Det med dunkene funker heller ik helt, for børnene kan nemt komme til at tage forkert - nogen er måske ens - eller man tager det første og bedste, så derfor er det super de nu har indført engangs bæger og udlevere dem til børnene - det funker og der ER sgu mmindre sygdom nu!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.