Hvorfor tag flere test når den positiv ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2012

Nolle

rikkeregnbue skriver:

Jeg har også undret mig  Jeg tog kun en hjemme - men fik taget et par stykker hos lægen de gange jeg var der, fordi jeg virkelig ikke rigtigt troede på det

Trode kun man måtte få en test ved lægen  
Der kan man se lære noget nyt hver dag 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Nolle skriver:

Trode kun man måtte få en test ved lægen  
Der kan man se lære noget nyt hver dag 

Haha, tror jeg fik taget... 2 eller 3

Anmeld

8. maj 2012

Clisolka

Nolle skriver:

Okay, kunne man ikke bare tag den første test og kigge på den senere ?  ' total nysgerrig .

Tjoo det kunne man vel nok, men det var et valg jeg tog... Det skal lige siges, at det ikke var samme dag jeg tog dem, men en om ugen.... 

Anmeld

8. maj 2012

Silas&Mille

Nolle skriver:

Min kæreste spugt - Hvorfor er der så mange der tager, mange teste der vises positiv. Når den første allrede er positiv?

Og det kunne jeg virklige ikke svare på, få jeg har kun taget en begge gange efter den var vist positiv.

Så er der nogen der kan hjælpe  

Jeg har tænkt på det samme RIGTIG mange gange.
Jeg tænker hver gang, det er da dyrt at tage så mange tests. 

Jeg har selv kun taget én test, begge gange den har vist positiv.

Inden første graviditet testede jeg jævnligt i en periode på 3 måneder, men det var pga af udebleven mens og kun negative tests.

Anmeld

8. maj 2012

Nolle

M (: skriver:

HCG: Humant choriongonadotropin er et hormon, produceres og secerneres af syncytiotrofoblasten i moderkagen ( placenta) under graviditeten. HCG produceres allerede fra omkring den 9. dag efter konceptionen (befrugtningen). Hormonet er særdeles vigtig for, at embryon ikke afstødes og dermed aborteres. Det kan desuden måles i den gravide kvindes urin hvorfor de fleste hjemmegraviditets-tests er baseret på tilstedeværelse af HCG. Man kan derfor tage en graviditetstest i dagene inden forventet menstruation.

Der var godt nok mange klogeord på et meget lille stykke tesk  
Men tak, nu ved vi det

Anmeld

8. maj 2012

Nolle

Babymor2010 skriver:

Tjoo det kunne man vel nok, men det var et valg jeg tog... Det skal lige siges, at det ikke var samme dag jeg tog dem, men en om ugen.... 

Okay - blev det så tydliger jo længer hen du var? eller hvordan? 

Anmeld

8. maj 2012

Tona

Nolle skriver:

Min kæreste spugt - Hvorfor er der så mange der tager, mange teste der vises positiv. Når den første allrede er positiv?

Og det kunne jeg virklige ikke svare på, få jeg har kun taget en begge gange efter den var vist positiv.

Så er der nogen der kan hjælpe  

Begge gange jeg har været gravid har jeg testet med mindst 4 tests. Det havde noget at gøre med at jeg slet ikke kunne fatte at det passede og også at det var så fedt at sidde der og se de to streger dukke frem

Anmeld

8. maj 2012

Nolle

rikkeregnbue skriver:

Haha, tror jeg fik taget... 2 eller 3

Så var du da også sikker til sidst på du var gravid 

Anmeld

8. maj 2012

M (:

Nolle skriver:

Der var godt nok mange klogeord på et meget lille stykke tesk  
Men tak, nu ved vi det

Haha, og tak til dr. Google

Anmeld

8. maj 2012

Nolle

Amandas-mor skriver:

Begge gange jeg har været gravid har jeg testet med mindst 4 tests. Det havde noget at gøre med at jeg slet ikke kunne fatte at det passede og også at det var så fedt at sidde der og se de to streger dukke frem

Haha, hvor sødt.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.