Hvorfor tag flere test når den positiv ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.764 visninger
53 svar
0 synes godt om
8. maj 2012

Nolle

Min kæreste spugt - Hvorfor er der så mange der tager, mange teste der vises positiv. Når den første allrede er positiv?

Og det kunne jeg virklige ikke svare på, få jeg har kun taget en begge gange efter den var vist positiv.

Så er der nogen der kan hjælpe  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2012

aarhusmor

Nolle skriver:

Min kæreste spugt - Hvorfor er der så mange der tager, mange teste der vises positiv. Når den første allrede er positiv?

Og det kunne jeg virklige ikke svare på, få jeg har kun taget en begge gange efter den var vist positiv.

1. man tror ikke helt på det

2. stiger hcg eller falder det

3. det bedste shot vises frem

Anmeld

8. maj 2012

Clisolka

Jeg tog f.eks. 3 da jeg blev gravid med Isabella (+ den hos lægen). Jeg gjorde det fordi jeg ikke troede på det var sandt. Jeg mistede året før, så jeg ville være 100 % sikker på, at den var god nok 

Anmeld

8. maj 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg har også undret mig  Jeg tog kun en hjemme - men fik taget et par stykker hos lægen de gange jeg var der, fordi jeg virkelig ikke rigtigt troede på det

Anmeld

8. maj 2012

Nolle

aarhusmor skriver:

1. man tror ikke helt på det

2. stiger hcg eller falder det

3. det bedste shot vises frem

Nu spøger vi begge nok dumt - men hvad er HCG ? 

Anmeld

8. maj 2012

M (:

Uden selv at have prøvet det vil jeg tro, at det er for at overbevise sig selv om, at den virkelig er god nok! Hvis graviditeten føles uvirkelig og det føles for godt til at være sandt, kan jeg godt forestille mig, at det kunne være fristende at bekræfte graviditeten (gentagne gange) over for sig selv.. Og mange nyder jo også at se testene blive mere og mere positiv som tegn på stigende HCG. (:

Anmeld

8. maj 2012

9510

Jeg tog nok 20, 2.gang jeg blev gravid, vi havde prøvet i næsten 8 år, så skulle bare være helt sikker Selv om jeg havde fået taget blodprøve ved lægen,,

Anmeld

8. maj 2012

Krussedulle

Nolle skriver:

Tja, der er måske nogen som har svært ved at tro det!

Så de liiiige må teste igen

Jeg har selv taget flere, men det er fordi at jeg har testet før tid HVER gang
Og så er der jo en vis risiko for at det kan være en bio..

Anmeld

8. maj 2012

M (:

Nu spøger vi begge nok dumt - men hvad er HCG ? 

HCG: Humant choriongonadotropin er et hormon, produceres og secerneres af syncytiotrofoblasten i moderkagen ( placenta) under graviditeten. HCG produceres allerede fra omkring den 9. dag efter konceptionen (befrugtningen). Hormonet er særdeles vigtig for, at embryon ikke afstødes og dermed aborteres. Det kan desuden måles i den gravide kvindes urin hvorfor de fleste hjemmegraviditets-tests er baseret på tilstedeværelse af HCG. Man kan derfor tage en graviditetstest i dagene inden forventet menstruation.

Anmeld

8. maj 2012

Nolle

Babymor2010 skriver:

Jeg tog f.eks. 3 da jeg blev gravid med Isabella (+ den hos lægen). Jeg gjorde det fordi jeg ikke troede på det var sandt. Jeg mistede året før, så jeg ville være 100 % sikker på, at den var god nok 

Okay, kunne man ikke bare tag den første test og kigge på den senere ?  ' total nysgerrig .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.