Så melder dilemmaet sig for første gang.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2009

Astrid P

Loggidut skriver:

Jeg kan prøve at remse op hvad han får at spise, men hvor meget for meget han vejer, vil jeg ikke udtale mig om her, så skulle han selv komme på og fortælle om det!
Men som hans kost ser ud nu er den:

morgenmad: 50 g mysli, med skummet mælk, eller 1 grovbolle (sund-hjemmebagt) med 1 stk frugt til.

Middagsmad: 1 rugbrød, med magert kødpålæg på, eller grøntsager på (ingen smør)

Aftensmad: 1 stk kød )efter hvad vi får til aften, men max 200 G. supleret op med alt det grønt han orker at kaste i hovedet. (dog uden dressing - med mindre den er lavet af A38.)

derud over må han snuppe en enkelt riskage som mellemmåltid, frugt må han også tage et par stykker af i løbet af dagen, og ellers 2 glas skummetmælk.

Så han spiser faktisk ikke specielt noget som kan fede.

Desuden står vi så på rulleskøjter.
men som du siger så bygger drenge flere muskler op, end piger, men altså! det er satme svært at forklare en knægt på 13 som kæmper mod kiloerne inden hans konfirmation.
Hans store drøm er at han bare kan blive smart i modetøj. Altså at det sidder pænt på ham.
I går var vi til fødselsdag, vores halt første store dilemme-spisning, og han var meget hårdere end mig, altså, det var halt skåret ind til benene ved ham, han valgte det der fedede mindst, og spiste lidt af det. Ordet nej tak blev sagt mange gange!
Det værste er jo så alle dem der har en mening, når man sidder i sådan en forsamling...CHRIST, min søster er så pædagogisk, og underlig i hendes facon. Nu sad hun ved siden af Christian, og flere gange hørte jeg ordene, ja man skal også tillade at hygge sig ind i mellem...ja gu skal man så, men når knægten for første gang virkelig sidder og vurdere hvad han har lyst til at putte i ans mund, så er det sgu ikke lige der man skal plante et flag af tvivl i hans sind!

aj det her blev langt, undskyld, men den virkelige kamp , ligger jo for helvede på hans rygrad, og kan han overvinde den lyst til det fede, så skal han have ros, uden nogen sniger sig ind og sætter sig som djævlen på skulderen af ham, og lirker ved den focus han har på det!

Loggi, får han overhovedet noget fedt? Kroppen skal bruge noget fedt for at den kan forbrænde fedt... Ikke meget, men en lille smule er altså nødvendigt. Det lærte jeg da jeg gik hos WW, og de understregede at det er MEGET vigtigt! Det kunne være lidt oliedressing på salaten eller en klat let mayonaise under pålæget på brødet.

Han er desuden stadig en dreng der vokser, så hans hjerne har også brug for nogle essentielle fedtsyrer for at følge med. Fed fisk som laks, er det noget han gider? For det er en af de gode kilder... Ellers måske noget avocado eller en håndfuld nødder/mandler.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2009

Loggidut

Ja astrid, det gør han, for han får jo det samme almindelige til aften, som de andre, bare hvor vi kun spiser en smule af det, desuden steger jeg jo stadig i en smule olie på panden, og han får sådan noget som solsikkekerner på hans salat, samt grovbollen, hvor der også er en smule fedtstof i.

Men det har heller ikke noget med det at gøre, for nu har vi været på kur i tre uger, og han har ikke tabt sig andet end et halvt kilo som han faktisk tog på igen...her i starten hvor jeg skære ned på fedtstoffet, bør han jo normalt tabe sig, indtil kroppen så vil få et chok over at mangle fedtstof (forstår du) for den her tanke har nemlig selv strejfet mig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.