Så melder dilemmaet sig for første gang.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.330 visninger
21 svar
0 synes godt om
17. april 2009

Loggidut

Ang det her med vægttab.
jeg har det nu fint med det, og holder stadig skansen som jeg skal, det samme gør Christian, men han har bare ikke tabt sig endnu, og han har det bare så forfærdeligt med det, hvor er det bare synd! han gør som han skal, motionere på samme vilkår som mig, og alligevel har han ikke tabt noget endnu, jeg fatter det simpelt hen ikke!
Nå men dilemmaet ligger i at han om 2 uger skal have kage med i skolen, han er med i kageordningen i klassen, og det er i og for sig godt nok, han nøjes med et lille stykke, og bare det han kan finde ud af at spare på det, er jo fint.
Men nu sidder vi over aftensmaden og snakker, og pludselig bryder han ud med at han ikke vil have kage med om 2 uger, og alligevel vil han heller ikke møde op uden kage, for de andre skal ikke tro han er nærrig! Men han har ikke lyst til at medbringe noget som han ikke gider spise, og det forstår jeg nu også godt, så faktisk sad han og spurgte om han ikke måtte pjække den dag!
Det nægtede jeg selfølgelig pure, for pjæk er bare ikke ok, med mindre noget sindsygt er opstået, og så er det vel ikke pjæk.
men jeg siger så til ham at han kan få en kage med som der ikke er ret meget fedt i.
Nu skal jeg så finde ud af sådan en fyr...og jeg aner ikke hvad dælen man kan lave af den slags uden det feder voldsomt, så har i nogle opskrifter er i meget velkommen til at dele dem med mig!

Mwn for satan hvor er det synd han på den ene side godt vil medbringe noget, men alligevel ikke deltage i at lave det hvis det er noget som feder, uanset så synes han slet ikke om den skide kage skal med i skolen, øv, han er for pokker kun 13 år, og det kan da ikke passe han skal sidde og have det så skidt over en dum kage!
Det er første gang han nogen sinde har spurgt mig om han ikke må blive væk fra skolen...ever!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2009

Astrid P

Jeg har en opskrift på en lækker kage som der ikke er ret meget fedstof i... Jeg finder den lige lidt senere, ok?

Anmeld

17. april 2009

Plysbjørnen

Loggidut skriver:

Ang det her med vægttab.
jeg har det nu fint med det, og holder stadig skansen som jeg skal, det samme gør Christian, men han har bare ikke tabt sig endnu, og han har det bare så forfærdeligt med det, hvor er det bare synd! han gør som han skal, motionere på samme vilkår som mig, og alligevel har han ikke tabt noget endnu, jeg fatter det simpelt hen ikke!
Nå men dilemmaet ligger i at han om 2 uger skal have kage med i skolen, han er med i kageordningen i klassen, og det er i og for sig godt nok, han nøjes med et lille stykke, og bare det han kan finde ud af at spare på det, er jo fint.
Men nu sidder vi over aftensmaden og snakker, og pludselig bryder han ud med at han ikke vil have kage med om 2 uger, og alligevel vil han heller ikke møde op uden kage, for de andre skal ikke tro han er nærrig! Men han har ikke lyst til at medbringe noget som han ikke gider spise, og det forstår jeg nu også godt, så faktisk sad han og spurgte om han ikke måtte pjække den dag!
Det nægtede jeg selfølgelig pure, for pjæk er bare ikke ok, med mindre noget sindsygt er opstået, og så er det vel ikke pjæk.
men jeg siger så til ham at han kan få en kage med som der ikke er ret meget fedt i.
Nu skal jeg så finde ud af sådan en fyr...og jeg aner ikke hvad dælen man kan lave af den slags uden det feder voldsomt, så har i nogle opskrifter er i meget velkommen til at dele dem med mig!

Mwn for satan hvor er det synd han på den ene side godt vil medbringe noget, men alligevel ikke deltage i at lave det hvis det er noget som feder, uanset så synes han slet ikke om den skide kage skal med i skolen, øv, han er for pokker kun 13 år, og det kan da ikke passe han skal sidde og have det så skidt over en dum kage!
Det er første gang han nogen sinde har spurgt mig om han ikke må blive væk fra skolen...ever!

Sloggi hvis du kan vente weekenden over skal jeg nok lige hitte en opskrift på en kage til diabetes-patienter... De feder da ikke ret meget...

Noget bestemt ønske jeg skal lede efter???

Anmeld

17. april 2009

Kaufie

Ja, det er godt nok tidligt at gøre sig den slags bekymringer.

Min mor har bogen fromme fristelser - og der er altså nogen rigtig gode kager i, som smager lækkert, men som ikke er fyldt med fedt.

Jeg skal derud søndag, så måske kan jeg lige få et par kopies til min egen kagebog - og skal prøve at huske at scanne et par stykker af dem jeg ved hun har lavet med stooor succes!

Anmeld

17. april 2009

Plysbjørnen

17. april 2009

Loggidut

årrrrrh, i er så søde!
Christ jeg elsker jer, ja tak alt er velkommen!
Og kan i finde noget der kan komme i nærheden af en drømmekage, så vil det være guld værd!

Aj han vil dø af glæde hvis jeg fortalte ham at det kan løses!

Anmeld

17. april 2009

Loggidut

hov? hvad pokker er ATWEL for noget?

det fremstår i de der diabetes opskrifter???

Anmeld

17. april 2009

Plysbjørnen

Loggidut skriver:

årrrrrh, i er så søde!
Christ jeg elsker jer, ja tak alt er velkommen!
Og kan i finde noget der kan komme i nærheden af en drømmekage, så vil det være guld værd!

Aj han vil dø af glæde hvis jeg fortalte ham at det kan løses!

sloggi en drømmekage bliver svær, der er jo uhyggeligt meget både sukker og smør i....

Anmeld

17. april 2009

Plysbjørnen

Loggidut skriver:

hov? hvad pokker er ATWEL for noget?

det fremstår i de der diabetes opskrifter???

Det er sødemiddel... sukker for diabetes patienter...

købes på apoteket og mener også kvickly har det...

Anmeld

17. april 2009

Loggidut

ja ok, men jeg kan da se man kan lave mange ting alligevel, det er bare så fornemt!
og jeg fandt også ud af hvad ATWEL er for noget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.