(juli) Hvornår har i termin?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2009

Lærke & Lucas

babyMark skriver:

Hej Britt

Jeg skal føde på Skejby - det tager kun 5 min at køre derud derfra hvor vi bor.....i hvert fald hvor vi bor lige nu. - vi går og kigger på hus, så måske vi når at flytte inden
Hvad med dig?

Jeg skal føde på Sønderborg Sygehus, det ligger små 10 min kørsel fra hvor vi bor. Og nu nærmære terminen sig så det er bare dejligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2009

Lærke & Lucas

Jeg har hverken halsbrand, plukveer eller sådan, men en baby der fylder rigtigt godt i maven nu og trykker mod mine ribben. Jeg sover ikke godt om natten mere jeg vågner hver gang jeg skal vende mig, hvilket sker mange gange..
Jeg synes ikke jeg mærker direkte spark mere men i stedet masen og skubben, altså der er liv hver dag, men kan det passe man ikke sådan mærker direkte spark?

Britt 33+4

Anmeld

17. maj 2009

Mathilde

RikkeØ skriver:

Ja, den springer jeg med på.

Synes egentlig det har gået fint indtil videre.
Men nu døjer jeg både med halsbrand, plukveer og 1 stk. meget hårdtsparkende baby

Og så er jeg begyndt at vågne kl.5 om morgenen....på trods af at jeg stadig er træt. Rigtig træls er det.

Nogen der har det på samme måde?

Det med at vågne kl 5-6 om morgenen kender jeg alt for godt. Øv det er træls og man er slet ikke ordentlig frisk.... Jeg bliver også tit nødt til at sove til middag.
Mht plukveer synes jeg at jeg havde flere tidligere i graviditeten. Nu har jeg ikke plukveer hver dag, men de varer i længere tid.
Jep min lille pige kan også sparke/skubbe meget hårdt og ind imellem er mine ribben helt ømme

Knus Mathilde 31+4

Anmeld

17. maj 2009

Mathilde

Britt skriver:

Jeg har hverken halsbrand, plukveer eller sådan, men en baby der fylder rigtigt godt i maven nu og trykker mod mine ribben. Jeg sover ikke godt om natten mere jeg vågner hver gang jeg skal vende mig, hvilket sker mange gange..
Jeg synes ikke jeg mærker direkte spark mere men i stedet masen og skubben, altså der er liv hver dag, men kan det passe man ikke sådan mærker direkte spark?

Britt 33+4

Ja det kan sagtens passe Barnet er ved at være så stort, at der ikke er plads til de vilde udfoldelser, så derfor ændrer bevægelserne sig. Det er helt normalt har jeg kunnet læse mig frem til Jeg har det på samme måde som du beskriver...

Knus Mathilde 31+4

Anmeld

17. maj 2009

babyMark

Hejsa

Jeg kender også godt det med at vågne kl. 5 om morgenen. Det gjorde jeg også igår - og følte det som om jeg havde tømmermænd, til jeg var nået langt op af dagen!
Jeg er lidt i tvivl om det der med plukveer....har prøvet at maven er blevet rigtig hård,når jeg har cyklet op af en lang bakke, men ikke noget der rigtig har gjort ondt. Jeg har haft halsbrand engang imellem - så læste jeg at melon skulle være godt imod halsbrand, så nu har jeg så spist pænt meget melon på det sidste
Min sparker også pænt meget - men det er efterhånden også mere asen og masen. Jeg kan nogle gange få fat i noget hårdt - om det så er foden, numsen eller hvad det er ved jeg ikke. Kan I mærke hvad det er, I får fat i? Nogle gange kan man se det uden på maven at han flytter sig!
Tror det er meget normalt at sparkene forsvinder -det siger min veninde, der er sygeplejerske og har født to børn i hvert fald!

Hilsen
Maria
31+5

Anmeld

18. maj 2009

Rikke, Liam & Linus

Ja, jeg har hørt det samme om sparkende.

Men min knægt formår stadig både at skubbe, mase og sparke

Kan da lige komme med de råd mod halsbrand jeg kender:
Mælk/mælkeprdukter
Banan
Drikkelse uden kulsyre
....eller apoteket.

Anmeld

19. maj 2009

nilles

Hej piger

Synes pludselig der er mange med termin i juli Jeg har termin d. 19. august og skal føde på Skejby. Vi venter vores andet barn, denne gang en pige så det bliver spændende.
Jeg er studerende og har ca. 6 uger til eksamen - og så er der et års barsel der venter jubii! Jeg gik også et år med vores søn og det er jeg super taknemmelig for at jeg fik mulighed for.

hmm...ja...i kan også skrive mig på listen over halsbrænd - patienter..øv det er træls!

Ellers så er nedtællingen så småt begyndt - dejligt!

vh. Pernille

Anmeld

22. maj 2009

Lærke & Lucas

Hej.
Jeg har lige et spørgsmål mere. Hvornår pakker man tasken til sygehuset og hvad skal man have med? 

Anmeld

23. maj 2009

Knudsen

Hejsa..

Da vi ventede vores datter, pakkede jeg tasken ca. en måned før termin. Jeg havde på fornemmelsen at hun ville komme før tid.
Jeg fødte 14. dage før termin og havde pakket tasken om flere gange og glemte vandrejournalen til selve fødslen. Heldigvis bliver man ikke sendt hjem igen

Jeg havde pakket tøj til nogle dage (både graviditetstøj og alm), ammebh, ammeindlæg, toiletting og andet til mig selv. Til vores datter havde jeg pakket to sæt tøj, hvor hun skulle have et af dem på, når vi skulle hjem.
Vi havde ikke pakket sutter og manglede dem, så dem måtte faderen skaffe mens vi var på sygehuset.
Da vi var på sygehuset brugte vores datter sygehusets tøj, jeg brugte både mit eget og sygehusets..
Håber at det kan hjælpe lidt..

Anmeld

24. maj 2009

Lærke & Lucas

Janni Knudsen skriver:

Hejsa..

Da vi ventede vores datter, pakkede jeg tasken ca. en måned før termin. Jeg havde på fornemmelsen at hun ville komme før tid.
Jeg fødte 14. dage før termin og havde pakket tasken om flere gange og glemte vandrejournalen til selve fødslen. Heldigvis bliver man ikke sendt hjem igen

Jeg havde pakket tøj til nogle dage (både graviditetstøj og alm), ammebh, ammeindlæg, toiletting og andet til mig selv. Til vores datter havde jeg pakket to sæt tøj, hvor hun skulle have et af dem på, når vi skulle hjem.
Vi havde ikke pakket sutter og manglede dem, så dem måtte faderen skaffe mens vi var på sygehuset.
Da vi var på sygehuset brugte vores datter sygehusets tøj, jeg brugte både mit eget og sygehusets..
Håber at det kan hjælpe lidt..

Jo det hjælper da lidt, jeg har læst flere steder i bøger hvad man skal tage med men det er jo en liste så lang så lang. Ja jeg kan godt se at jeg nok snart skal til og tænke på at jeg skal pakke en taske. Puha, håber bare det går stærkt det hele.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.