vi gad godt baby nu men:/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2012

Anonym trådstarter

Aniteb skriver:

Hvorfor??? Der er ingen logik i at vente... Du har ikke pligt til at sige noget før når du er i 3. måned... dvs du når igennem din prøvetid, du kan derfor ikke blive fyret... Du har nået at vende tilbage til, og du er ovenikøbet sikret løn de første 14 uger af din barsel...

Jaa, men jeg tænker bare at jeg gerne vil ha at arbejdsgiver ønsker at få mig tilbage og ikke fordi det er af tvang.. og jeg vil være bange for at stemningen vil være ødelagt for altid ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2012

Anonym trådstarter

ESV skriver:

Jo det tæller fra du bliver ansat. Så i behøver jo som sådan ikke vente til det nye år men måske efteråret kan i gå igang med at prøve det ville vel også være rart lige at nå at starte og vise hvad man dur til inden man melder en graviditet.. Som du selv siger, ikke så rart ikke at være ønsket tilbage fra barsel.. Jeg er måske nok også farvet af at je tidligere har været arbejdsgiver og ville føle mig snydt, bondefanget bedraget hvis en medarbejder en måned efter hun var blevet ansat fortalte mig hun var gravid..

dette job er med start i efteråret så derfor nok først næste år tænker jeg lidt.. ja jeg kan sagtens følge det med at man vil føle sig ført bag på lyset..men arbejdsgiver ved jo også hvilket der følger med når man ansætter kvinder i.. og vi har jo stort set det hele undtagen job(endnu) smiler... men ja det jo ikke til at vide hvor hurtigt man vil blive gravid når man ikke har prøvet det endnu:s

Anmeld

4. maj 2012

Anonym trådstarter

come2 skriver:

Personligt ville jeg heller ikke smide det på hylden. Men det er nok mest af alt fordi jeg selv har svært ved at blive gravid, og jeg ved man ikke kan tage det som en selvfølge at det går nemt.

Det vigtigste er at man har hjerterum, økonomi og overskud til en baby.

det kan jeg sagtens følge dig i..

men vi har ikke smidt ppillerne endnu..hvis jeg havde gjort det var jeg nok ikke begyndt på dem igen..men tænker at nu kan vi ligeså godt vente hvis jeg får det job..

Anmeld

4. maj 2012

come2

Anonym skriver:

det kan jeg sagtens følge dig i..

men vi har ikke smidt ppillerne endnu..hvis jeg havde gjort det var jeg nok ikke begyndt på dem igen..men tænker at nu kan vi ligeså godt vente hvis jeg får det job..

Du skal følge dit  og din mavefornemmesle

Anmeld

4. maj 2012

Mettefpigen

Synes også du skulle vente til du har fået jobbet... Hvad hvis du skulle blive gravid inden du startede??...

Synes også det ville være at føre arbejdsgiveren bag lyset hvis du er gravid "inden " du starter på arbejdet....

Anmeld

4. maj 2012

Plysbjørnen

Anonym skriver:

Jaa, men jeg tænker bare at jeg gerne vil ha at arbejdsgiver ønsker at få mig tilbage og ikke fordi det er af tvang.. og jeg vil være bange for at stemningen vil være ødelagt for altid ..

Nej... Hvis du gør et godt indtryk i den tid der går ind til du skal på barsel vil de glæde sig til du kommer tilbage... Jeg har selv prøvet nøjagtig det samme... Fandt ud af at jeg var gravid dagen før jeg skulle starte, chefen var glad på mine vejne... også da jeg ringede midt under min barsel og fortalte at jeg var gravid igen... Men chefen glædede sig begge gange til at jeg kom tilbage...

Anmeld

4. maj 2012

ESV

Mettefpigen skriver:

Synes også du skulle vente til du har fået jobbet... Hvad hvis du skulle blive gravid inden du startede??...

Synes også det ville være at føre arbejdsgiveren bag lyset hvis du er gravid "inden " du starter på arbejdet....

Anmeld

4. maj 2012

Michalala

Du kan jo evt. oveveje at smide p-pillerne og så bruge anden prævention i mellemtiden. Så når I er klar, går der - måske - ikke så lang tid som der ellers ville have gjort, for at få p-piller ud af kroppen m.m.

Anmeld

4. maj 2012

Camillos

Anonym skriver:

både kæresten og jeg gad godt i gang med projekt baby nu..i hvert fald smide ppillerne..vi har snakket meget om det før..

men sagen er den at nu har jeg fået job som tilkaldevikar og har en jobsamtale på en fuldtidsstilling i næste uge..

også sidder man bar med den fornemmelse at øv selv om man ved at det er bedst at vente..

jeg blev fyret fra mit vikarjob da de ikke kunne bruge mig mere. Søgte job et nyt sted, kom til jobsamtale, da jeg allerede var GRAVID. De har bestemt ikke krav på at vide i har pb kørende. Jeg fik Jobbet  Tabte så fosteret i uge 10 så gennemførte ikke graviditeten. Men gør hvad i selv synes er bedst

Anmeld

4. maj 2012

Jupiter

Jeg har en veninde som blev ansat på sit nuværende job, selvom hun til jobsamtalen sagde at de arbejdede på PB.

Arbejdsgiveren sagde at de havde valgt hende fordi hun var den rigtige til jobbet, og de så hellere at hun var åben omkring det end at hun havde skjult det, og så kom og var gravid efter tre måneder.

Arbejdsgiver var glad for at vide hvad der var af udsigter, og når PB var overstået ville han stadig have den bedste medarbejder

Selvfølgelig er ikke alle så heldige, men det var bare en af de gode historier som fortjener at blive taget med i overvejelserne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.