vi gad godt baby nu men:/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.328 visninger
24 svar
0 synes godt om
4. maj 2012

Anonym trådstarter

både kæresten og jeg gad godt i gang med projekt baby nu..i hvert fald smide ppillerne..vi har snakket meget om det før..

men sagen er den at nu har jeg fået job som tilkaldevikar og har en jobsamtale på en fuldtidsstilling i næste uge..

også sidder man bar med den fornemmelse at øv selv om man ved at det er bedst at vente..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2012

come2

Anonym skriver:

både kæresten og jeg gad godt i gang med projekt baby nu..i hvert fald smide ppillerne..vi har snakket meget om det før..

men sagen er den at nu har jeg fået job som tilkaldevikar og har en jobsamtale på en fuldtidsstilling i næste uge..

også sidder man bar med den fornemmelse at øv selv om man ved at det er bedst at vente..

Jeg synes bestemt ikke i skal droppe PB.

Du skal jo ikke sige noget til chefen før 3 mdr før fødsel, og så har du oveni købet noget at vende tilbage til efter barsel

Anmeld

4. maj 2012

ESV

Husk du skal være ansat min. 9 måneder for at have krav på løn under barsel.. Kan godt forstå det er øv men ville også selv vente. At andre syntes i bare skal fortsætte og ikke sige noget til kommende arbejdsgiver er i min verden fuldstændig forkert og at føre en kommende arbejdsgiver bag lyset! Og sådan noget gør man bare ikke i min verden!! Men held og lykke jeg håber for dig at du får jobbet!!

Anmeld

4. maj 2012

Anonym trådstarter

ESV skriver:

Husk du skal være ansat min. 9 måneder for at have krav på løn under barsel.. Kan godt forstå det er øv men ville også selv vente. At andre syntes i bare skal fortsætte og ikke sige noget til kommende arbejdsgiver er i min verden fuldstændig forkert og at føre en kommende arbejdsgiver bag lyset! Og sådan noget gør man bare ikke i min verden!! Men held og lykke jeg håber for dig at du får jobbet!!

ja jeg vil heller ikke kunne vente med at sige det så længe..og jeg vil ikke stå i en situation hvor de ikke ønsker at få en tilbage bagefter..

men ja. vi er jo nok nødt til at udskyde det til engang i det nye år...

det bar øv når man er skide hamrende skruk..men er heldigvis ikke noget at stoppe på ppiller endnu..

i de 9 måneder man skal ha arbejdet der tæller månederne som man er gravid også med ikk?

Anmeld

4. maj 2012

Anonym trådstarter

come2 skriver:

Du skal jo ikke sige noget til chefen før 3 mdr før fødsel, og så har du oveni købet noget at vende tilbage til efter barsel

jeg tror desværre at vi må lægge projektet lidt på hylden hvis jeg får det job.måske til starten af næste år

Anmeld

4. maj 2012

Plysbjørnen

come2 skriver:

Så enig... og mange gange går det også nemmere med at blive gravid når man har noget andet at spekulere på

Anmeld

4. maj 2012

ESV

Anonym skriver:

ja jeg vil heller ikke kunne vente med at sige det så længe..og jeg vil ikke stå i en situation hvor de ikke ønsker at få en tilbage bagefter..

men ja. vi er jo nok nødt til at udskyde det til engang i det nye år...

det bar øv når man er skide hamrende skruk..men er heldigvis ikke noget at stoppe på ppiller endnu..

i de 9 måneder man skal ha arbejdet der tæller månederne som man er gravid også med ikk?

Jo det tæller fra du bliver ansat. Så i behøver jo som sådan ikke vente til det nye år men måske efteråret kan i gå igang med at prøve det ville vel også være rart lige at nå at starte og vise hvad man dur til inden man melder en graviditet.. Som du selv siger, ikke så rart ikke at være ønsket tilbage fra barsel.. Jeg er måske nok også farvet af at je tidligere har været arbejdsgiver og ville føle mig snydt, bondefanget bedraget hvis en medarbejder en måned efter hun var blevet ansat fortalte mig hun var gravid..

Anmeld

4. maj 2012

Plysbjørnen

Anonym skriver:

jeg tror desværre at vi må lægge projektet lidt på hylden hvis jeg får det job.måske til starten af næste år

Hvorfor??? Der er ingen logik i at vente... Du har ikke pligt til at sige noget før når du er i 3. måned... dvs du når igennem din prøvetid, du kan derfor ikke blive fyret... Du har nået at vende tilbage til, og du er ovenikøbet sikret løn de første 14 uger af din barsel...

Anmeld

4. maj 2012

come2

Aniteb skriver:

Så enig... og mange gange går det også nemmere med at blive gravid når man har noget andet at spekulere på

Personligt ville jeg heller ikke smide det på hylden. Men det er nok mest af alt fordi jeg selv har svært ved at blive gravid, og jeg ved man ikke kan tage det som en selvfølge at det går nemt.

Det vigtigste er at man har hjerterum, økonomi og overskud til en baby.

Anmeld

4. maj 2012

Plysbjørnen

come2 skriver:

Personligt ville jeg heller ikke smide det på hylden. Men det er nok mest af alt fordi jeg selv har svært ved at blive gravid, og jeg ved man ikke kan tage det som en selvfølge at det går nemt.

Det vigtigste er at man har hjerterum, økonomi og overskud til en baby.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.