3 måneder for tidligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2012

L86

Efter jeg har læst mit tidligere indlæg igen, vil jeg gerne lige tilføje at de psykiske lidelser jeg har listet op, ikke er nogen jeg har en diagnose på og det er ikke nogen der gør at jeg ikke har et godt liv. Det er nogen hvor jeg kan se mig selv i dem, og sige "jeg har også noget lidt ala det der".                                                        Jeg elsker mit liv, men mine psykiske problemer gør at der er nogen ting jeg ikke kan, og noge ting jeg kæmper med. Men sådan er der jo for alle der har psykiske problemer uanset grunden til at de har dem.

Jeg ønskede bare lige at påpege at mine problemer ikke er så voldsomme, som det måske godt kunne se ud udfra den lille liste.  Jeg håber du forstår hvad jeg gerne vil frem til.

Jeg synes det er enormt vigtigt at man som forældre og som samfund er opmærksom på at der også kan være nogle psykiske følger ved at være født for tidligt. Så man ikke blot fokusere på barnets fysiske helbred.

Jeg håber det går godt med jeres lille dreng?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2012

Pernille84

Min søn er født 15 uger for tidligt, og vi ligger stadig indlagt, og han er indlagt på intensiv afdelingen i skejby, og han har det der hedder BPD lunger i en meget slem grad, så vi skal ligge indlagt til længere end termin, og vi har snart været indlagt i 2 mdr

Anmeld

21. maj 2012

aabenhuus

Jeg har en datter, som er blevet født i januar 2011 i uge 24+5 (Riget). Ved fødslen vejede hun 770 gram men har hurtigt tabt sig til 630 g. Hun har haft en hjerneblødning af grad 3 og blev opereret med mistanke for NEC, vi fik også at vide, at hun formentlig var ramt af BPD. Alt dette skete, da hun var ca. 10 dage gammel og vejede under 700 g. Da vi ikke troede, at vi nogensinde vil kunne få hende med hjem, vendte det hele. Blot efter et par dage var der ingen tegn på BPD, da lægerne åbnede hende var der ingen NEC, og vi har været så heldige, at hjerneblødningen ingen betydning har fået. mindre end 3 måneder efter hendes fødsel (3.5 uger før terminen) kunne vi tage hjem åp tidlig hjemme ophold.

I sidste uge er hun fyldt 1 år korrigeret, går i alm vuggestue (men tæller for to børn), kravler, er lige ved at begynde at gå selv. der er ingen fysiske mén, og følelsesmæssigt er hun fuldstændig med (vier ingen tegn på sarthed). Hun har dog haft problemer med spisning i en periode, men er bestemt ved at komme efter det.

Indlæggelsen virker uendelig lang, især når man står midt i den, men der er helt sikkert håb og et fantastisk liv forude!

Anmeld

4. juni 2012

Pernille84

Hejsa

Jeg har også født for tidligt. Min søn er født i uge 25+4, så godt og vel 3½ måned for tidligt. Han har fået lungesygdommen BPD (stive lunger) og vi er stadig indlagt, og vi kommer til at være her længere end terminsdatoen, han er nu 10 uger gammel og 36+0 korrigeret.

Han ligger i respirator og har gjort det i en måned nu, og kommer ikke lige ud af den forløbig.

Anmeld

7. juni 2012

norenberg

Fødte Oliver i dec 2010, i uge 27+4 1200 gram 38 cm, trak ikke vejret ved fødslen så lå 3 dage i respirator, tabte sig til 1000 gram, 3 uger gammel konstantere man 2 stk grad 3 hjerneblødninger, 5 uger gammel et hul i hjertet og en utæthed ved den ene hjerteklap, vi får at vide vi i hvertfald skal blive til termin. Efter 7 ugers indlæggelse smider han cpap og koffein citrat, og en uge senere udskrives vi knap 4 uger før termin. Får at vide at han skal hjerte opereres når han runder de 6 kg men 6 mdr gammel er hans hul i hjertet så lille at man siger han kan leve med det....i dag er han 1½ år og alders svarende andre børn på samme alder...hans blødninger har pt ikke vist men og sensitiv er han heller ikke, så i det daglige tænker vi ikke over at han er fortidlig født....

Anmeld

7. juni 2012

4xGreve

Anonym skriver:

Fredag d.20.04.12 blev vi forældre til en lille dreng. Han skulle være født d.12.07.12 men kom til verden 3 måneder før tid. Og vi skal nu være indlagt på hospitalet til terminsdatoen.

Er der nogle der har fået en fortidlig født ?

Hvis ja, hvordan går/gik det med ham/hende ?

Jeg fødte for 4 år siden vores datter i uge 26+1 så tre måneder før tid...

Hun er utrolig lang synet, og er meget sanse sart, en psykis skrøblig lille pige, hun er tynd men ellers har hun det godt! 

Det er hårdt at få et så for tidlig født barn alt det som er normalt for andre som at trøste sit barn når det græder, tag det op til dig eller skifte på et pulebord det kan du ikke men når du så kan så er det den mest vidunderlig følelse i verden! Og det sætter så meget mere pris på de små ting!

Men det er også en helt unik oplevelse at se den udvikling de gennemgår, de er så kærlig og har en helt anden fornemmelse af andre mennesker...

Vores datter er noget af det mest kærlig forstående søde omsorgsfulde hjælpsomme lille væsen jeg nogen siden har mødt... 

Anmeld

14. august 2012

kat84

Tillykke med jeres lille dreng

Jeg er selv født 14 uger for tidligt, vejede knap 1 kg, og var lige så stor som en liter mælk, idag er jeg 28 år, og er fuldt ud normalt fungerende, studere idag til dyrlæge og er normalt udviklet i alle retninger. 

Jeg lå længe indlagt i respirator, og med døgnvagter på efter fødslen, og de fik af vide dengang at chancen ikke var så gode. 

Det eneste jeg har haft problemer med da jeg var yngre, var at jeg var et ørebarn (mellemøre betændelse) og derfor ikke udtalte alle ord korrekt, men det blev hurtigt rette med en tale pædagog. Pga. ørene fik jeg meget pencilin, hvilket har gjort at jeg reagere lidt kraftigere på medicin og alkohol, men det virker fint nok. Og så kunne de ikke bruge div. skemaer og kurver, da jeg ikke passede ind. Men gik normalt, cyklede til "normal" tid og alt det der følger med, når man vokser.

Ville bare sige, at tingene godt kan ende lykkeligt

Anmeld

14. august 2012

kat84

lige en tilføjelse, jeg sov altid på maven af folk (i laaang tid), har nok været noget tryghed og varme..

Anmeld

14. august 2012

Anonym trådstarter

kat84 skriver:

Tillykke med jeres lille dreng

Jeg er selv født 14 uger for tidligt, vejede knap 1 kg, og var lige så stor som en liter mælk, idag er jeg 28 år, og er fuldt ud normalt fungerende, studere idag til dyrlæge og er normalt udviklet i alle retninger. 

Jeg lå længe indlagt i respirator, og med døgnvagter på efter fødslen, og de fik af vide dengang at chancen ikke var så gode. 

Det eneste jeg har haft problemer med da jeg var yngre, var at jeg var et ørebarn (mellemøre betændelse) og derfor ikke udtalte alle ord korrekt, men det blev hurtigt rette med en tale pædagog. Pga. ørene fik jeg meget pencilin, hvilket har gjort at jeg reagere lidt kraftigere på medicin og alkohol, men det virker fint nok. Og så kunne de ikke bruge div. skemaer og kurver, da jeg ikke passede ind. Men gik normalt, cyklede til "normal" tid og alt det der følger med, når man vokser.

Ville bare sige, at tingene godt kan ende lykkeligt

Okay. Tak for svar. Dehligt at læse atvdu har det godt ..

Min søn er nu næsten 4 mdr men faktisk kun en måned hvis vi regner efter terminen.. Han har for knap 3 uger siden haft mellem øres betændelse ...

Anmeld

14. august 2012

Kløver

Jeg har fået min søn 5 uger før tid og går rigtig godt, selvom han stadig har nogle senfølger.

Håber det bedste for jer og jeres lille familie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.