Jeg fødte 5 uger for tidligt, men de var sikre på jeg måtte have termin omkring der hvor jeg fødte, for ud kom en pige på 2880 g og 50 cm.
Hun har endnu ingen senfølger... Og i mødregruppen var hun en af de første til at trille... Hun var den ældste på fødselsdato, men skulle have været den yngste ifølge termin...
Vi var indlagt i 18 dage, så vi var ikke indlagt frem til termin selvom vi havde fået at vide at det skulle vi nok...
Det afhænger meget af hvor hurtigt barnet udvikler sig. Sutteteknik er det sidste de udvikler i uge 37, og når den og amning/flaske er oppe at køre, så plejer de at udskrive.
Det var det eneste tegn vi havde på at Lilje kom for tidligt, hendes sutteteknik var ikke udviklet... Men den kom rigtig hurtigt ;-)
Kender et par stykker der har født 3 måneder før tid, den ene, min kærestes fætter er fuld udviklet, han fik lidt hjælp som barn, men er fuldt fungerende i dag, har en uddannelse, kæreste og barn...
Min fars kærestes søn er født 3 måneder før tid også, og er bagud i udvikling, men han er også kun 8. Så der kan ske meget...
Anmeld