3 måneder for tidligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.859 visninger
32 svar
0 synes godt om
2. maj 2012

Anonym trådstarter

Fredag d.20.04.12 blev vi forældre til en lille dreng. Han skulle være født d.12.07.12 men kom til verden 3 måneder før tid. Og vi skal nu være indlagt på hospitalet til terminsdatoen.

Er der nogle der har fået en fortidlig født ?

Hvis ja, hvordan går/gik det med ham/hende ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2012

Tanja1234

Som du nok ville kunne læse i denne debat så er vi mange der har fået børn der er født for tidligt.

Jeg har selv en pige der er født 6 uger for tidligt med for små lunger. Vi var bare indlagt i 3 uger selvom vi havde fået besked på at vi nok skulle være indlagt til terminen. Hun er idag 1 år og i rivende udvikling

Jeg vil ønske jer det bedste. Tiden på hospitalet er lang men det giver så meget igen når man kommer ud på den anden side.

Anmeld

2. maj 2012

lukaj

jeg har tvillingedrenge der blev født i uge 24+3 for 9 år siden. de har en del senfølger idag men har også klaret mange ting utrolig flot. vi var indlagt i knap 5 mdr. lidt længere end termin, men det var pga en øjenoperation

Anmeld

2. maj 2012

Faith

Jeg har tvillingedrenge på 22 måneder født 7 uger for tidligt. Den ene af dem har et hul mellem de to skillevægge i hjertet som nok skal lukkes når han vejer omkring de 18 kg.

Men ellers har de ingen senfølger af nogen art. De er som andre små drenge på deres alder, både sprogligt, motorisk og størrelsesmæssigt.

Krydser fingre for at jeres lille dreng bare flyver igennem den næste tid. Er sikker på han er en lille sej gut.

Anmeld

2. maj 2012

Levi&LilysMor

Anonym skriver:

Fredag d.20.04.12 blev vi forældre til en lille dreng. Han skulle være født d.12.07.12 men kom til verden 3 måneder før tid. Og vi skal nu være indlagt på hospitalet til terminsdatoen.

Mit barn er ikke født for tidligt, men ønsker jer det bedste

Anmeld

2. maj 2012

VIPpigen

Jeg fødte 5 uger for tidligt, men de var sikre på jeg måtte have termin omkring der hvor jeg fødte, for ud kom en pige på 2880 g og 50 cm.

Hun har endnu ingen senfølger... Og i mødregruppen var hun en af de første til at trille... Hun var den ældste på fødselsdato, men skulle have været den yngste ifølge termin...

Vi var indlagt i 18 dage, så vi var ikke indlagt frem til termin selvom vi havde fået at vide at det skulle vi nok...

Det afhænger meget af hvor hurtigt barnet udvikler sig. Sutteteknik er det sidste de udvikler i uge 37, og når den og amning/flaske er oppe at køre, så plejer de at udskrive.
Det var det eneste tegn vi havde på at Lilje kom for tidligt, hendes sutteteknik var ikke udviklet... Men den kom rigtig hurtigt ;-)

Kender et par stykker der har født 3 måneder før tid, den ene, min kærestes fætter er fuld udviklet, han fik lidt hjælp som barn, men er fuldt fungerende i dag, har en uddannelse, kæreste og barn...
Min fars kærestes søn er født 3 måneder før tid også, og er bagud i udvikling, men han er også kun 8. Så der kan ske meget...

Anmeld

2. maj 2012

Nitz - <3 David

Jeg fødte 10½ uge for tidligt..
Min søn er (om 4 dage!) 6 mdr. Og stor trives.. Vi mærker stort set ikke at han er født så tidligt.
Men opholdet på sygehuset er en lang os sej omgang.. Vi kom hjem d. 3. jan. og havde termin d. 17. jan.
Men vi havde også et "nemt" forløb uden komplikationer..

Hvis du har brug for at snakke, så er du velkommen til at skrive privat.. Det er ofte nemmere at snakke med nogle der lige har været igennem hele "møllen"

Anmeld

2. maj 2012

Klumpe-dumpe

Anonym skriver:

Tillykke med jeres dreng

i hvilke uge blev jeres dreng født og hvad var vægten på ham?

Er der en kendt grund til hans tidlige fødsel?

Ja undskyld alle spørgsmål, men det er nemmere at komme med råd hvis vi ved lidt mere.

Må han vokse sig stor og stærk den lille gut-

Anmeld

2. maj 2012

Anonym trådstarter

Ariel skriver:

Tillykke med jeres dreng

i hvilke uge blev jeres dreng født og hvad var vægten på ham?

Er der en kendt grund til hans tidlige fødsel?

Ja undskyld alle spørgsmål, men det er nemmere at komme med råd hvis vi ved lidt mere.

Må han vokse sig stor og stærk den lille gut-

Jeg begyndte at bløde (meget) søndag morgen d.15.4.12 , blev indlagt på Rigshospitalet. Lægerne kunne ikke sige hvor blodet kom fra men jeg skulle blive indlagt på riget, mÅtte kun ligge ned. Om morgenen d 19.4.12 fik jeg høj feber, de mente at jeg måske havde fået en infektion men kunne stadig ik sige hvor blodet kom fra. D. 20.4.12 gik vandet kl.3:50 og han var ude kl.7.52 (normal fødsel) 

Han blev født uge 28+1

Han vejede 1180 og var 41,5 lang

Og vi skal ligge her til termin i hvertfald

Anmeld

2. maj 2012

signe.

Anonym skriver:

Tillykke med jeres lille ny.

Vi har 2 for tidligt fødte, den ældste blev født i uge 24, og i dag er han 2 år. Han er meget lille af sin alder, men er ellers en glad og tilfreds dreng uden videre mén.

Den yngste blev født i uge 34 og er i dag knap 9 måneder. Han føler sin kurve som han skal og har ingen mén.

Håber alt kommer til at forløbe godt for Jer.

Må jeg spørge hvilket sygehus I ligger på? med den ældste nåede vi at være indlagt på, Skejby, Odense og Aalborg.

Skriv endelig pb, hvis du vil spørge om noget eller bare af med noget, jeg kender forløbet alt for godt, og efter noget tid kan man godt få brug for en skulder.

/Signe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.