3 måneder for tidligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. maj 2012

LouiseRH

Jeg fødte 4 uger før tid og var indlagt i 3½ uge Isabella har det fint

Ønsker jer tillykke med den lille ny og alt godt i fremtiden
for at den klarer sig godt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2012

Rebecca55

Vi fik trillinger for 11 mdr. siden og de kom 6 uger før tid. Vi fik også af vide at vi skulle være indlagt til termin, men kom dog hjem 14 dage før termin. De klare sig super i dag, bortset fra de stadig får afførringsmiddel. Deres maver var ikke modnet helt da de blev født, hvilket gør de skal have hjælp til at komme af med deres afførring. De er heldigvis ved at blive kørt ud af det nu, da deres maver er begyndt at være sig selv igen... Ellers mærker vi ikke det store til at de er født før tid. Men det er jo ikke til at vide om der kommer noget senere.

I ønskes alt held og lykke.

Anmeld

2. maj 2012

L86

Hejsa.

Jeg har ikke selv nogen børn, og derfor heller ikke et der er for tidligt født.

Men jeg er selv født næsten 3 mdr. for tidligt i 1986. Jeg blev født 16. sept, men min mor havde termin 7 dec.

Jeg vejede 652 gram og blev efter 10 dage målt til 34 cm.

Jeg har idag ingen fysiske senfølger, men jeg har nogle psykiske, som muligvis eller muligvis ikke (alt efter hvem du spørger) kan stamme fra den for tidlige fødsel. Jeg har lige skrevet de senfølger der er skrevet op inde på facebook siden for voksen for tidligt fødte, som jeg selv mener jeg slås med.

-angst og utryghed

-depression

-skrøbelig og ustabil psyke

-sociale problemer.    

Nogle af disse er først kommet i mit voksne liv (eller jeg er ihvertfald først blevet opmærksom på dem i de senere år, men jeg har altid haft problemer psykisk i min barndom, bare uden nogen lagde specielt mærke til det), så det er selvfølgelig ikke sikkert at de alle er kommer kun fordi jeg er for tidligt født.                                          

Jeg håber alt det bedste for jer og jeres lille dreng.

Mvh. Laura

Anmeld

2. maj 2012

JH12

Vil bare give din dreng alt det bedste med på vejen herfra..
Håber han vokser sig stor og stærk..

Anmeld

3. maj 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Stort tillykke med jeres lille dreng! Her er thea kun født 6 uger tid. Vi var indlagt i 3 1/2 uge. Hun er nu 3 år, og er pænt foran sprogligt. Var lidt sen til at kravle osv, da hun var lille.

Kende en som er født i uge 26. Hun er i dag 1 år og går rundt og snakker. Er meget lille af sin alder, men ellers rigtig godt med! 

Håbef det bedste for jeres lille familie! Vh stine

Anmeld

4. maj 2012

TbCp

Jeg har to for tidlig fødte.

Liva, fra 2007, født i uge 35+2 - hun er en dejlig frisk pige i dag og helt aldersvarende på alle områder

Mikkel, fra dec. 2011, født 32+2 - han har det godt nu!

Anmeld

4. maj 2012

TR

Anonym skriver:

Jeg begyndte at bløde (meget) søndag morgen d.15.4.12 , blev indlagt på Rigshospitalet. Lægerne kunne ikke sige hvor blodet kom fra men jeg skulle blive indlagt på riget, mÅtte kun ligge ned. Om morgenen d 19.4.12 fik jeg høj feber, de mente at jeg måske havde fået en infektion men kunne stadig ik sige hvor blodet kom fra. D. 20.4.12 gik vandet kl.3:50 og han var ude kl.7.52 (normal fødsel) 

Han blev født uge 28+1

Han vejede 1180 og var 41,5 lang

Og vi skal ligge her til termin i hvertfald

Puha det lyder hen af det jeg lige har været igennem ... Mit det vare bare over 3 uger , hvor jef bløder meget og smerter. Blev aldrig indlagt eller noget ! Det endt så med vi mistede vores baby i uge 19 ..

Anmeld

4. maj 2012

Oliver,Troia&Wictor

tillykke med den lille ny

min datter er født 26+1 vejede 840gr og var 33cm hun tbte sig til 700gr. fik 2hjerneblødninger og lere åndede hun ud med kom tilbage til os, vi var indlagt i 4½mdr.

havde termin 3juni og hun kom 27feb.

hun er idag knap 2½år  og hendes eneste men er hendes str. hun vejer 7,8kg og måler 72cm men elllers er hun alderssvarende og vuggestuen siger hun endda er foran nogle afde andre 2½årige

Anmeld

9. maj 2012

4xGreve

Anonym skriver:

Fredag d.20.04.12 blev vi forældre til en lille dreng. Han skulle være født d.12.07.12 men kom til verden 3 måneder før tid. Og vi skal nu være indlagt på hospitalet til terminsdatoen.

Er der nogle der har fået en fortidlig født ?

Hvis ja, hvordan går/gik det med ham/hende ?

Vi har fået en lille pige født i uge 26+1 og hun bruger idag briller og er meget skrøbelig psykisk men hun er den mest fantastisk lille pige og så kærlig og omsorgs fuld... En kæmpe gave!

Anmeld

9. maj 2012

LotusCPH

Har ikke selv født for tidligt, men er selv blevet født for tidligt. Min mor var liiige kommet i 6.md. og jeg vejede 1092 g og var 41 lang - så man kan sagtens sige jeg kender til det og jeg kom glad og frejdig ud af det- Men vi blev på riget i 5 mdr og 3 mdr på holbæk sygehus inden jeg kom hjem. Tabte vist nok også 1 kg i vægt efterfølgende. Men er kommet efter det. har medfødt blindt venstre øje, men ellers intet. Kunen ikke rigtig tage på da jeg var lille, men er kommet efter det i højde og drøjde

Tillykke med fødslen, selvom det var tidligt- men jeres lille dreng får lige en masse tanker herfra Dejligt han vil ud og se den fagre verden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.