"Pædagoger er ligeglade med børnene"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2012

Laura.

Maja_4000 skriver:

Nemlig ! Jeg er SÅ glad for at vi valgte vuggestue

Vi vælger det vi synes er bedst for vores børn og sådan skal det være.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2012

Laura.

dorthemus skriver:

Det er en typisk generalisering Min datter går selv i en skøn og nærværende vuggestue som vi begge er glade for. Der er brodne kår alle vegne...og i dp'ere. Hvilket mange indlæg herinde i øvrigt vidner om. Måske det var bedre at sige, st du er glad for at din datter går i en GOD dagpleje

Du har helt ret, jeg skulle havde skrevet at min datter går i en god dagplejer. Min fejl.

Anmeld

29. april 2012

MoarViborg

Laura. skriver:

Hm.. føler mig lidt som en dartskive.

Som jeg skriver, så skal man ikke skære alle over en kam, hvilket jeg heller ikke gør! Og ja, der findes lige så mange gode vuggestuer som dårlige og omvendt, så findes der lige så mange dårlige DP som gode.. Jeg skriver ikke at vuggestuer er dårlige, men linker til en artikkel om en undersøgelse der er blevet foretaget. Om man vælger at tro på det er jo op til en selv, men det var sådan set det man havde opdaget der forargede mig. Men igen, det kunne også sagtens ske hos en DP.

Tror bare det er et ømtåligt emne, fordi vi alle gerne vil tænke og tro på at vi har truffet det bedste valg for vores børn  

Men et godt emne til diskusion på et børneforum, og så skal vi selvfølgelig lade være med at skyde på dig og istedet koncentrere os om at diskutere artiklen. Jeg undskylder hermed for min lidt sure kommentar tidligere

Anmeld

29. april 2012

AndreasMor84

Laura. skriver:

Hm.. føler mig lidt som en dartskive.

Som jeg skriver, så skal man ikke skære alle over en kam, hvilket jeg heller ikke gør! Og ja, der findes lige så mange gode vuggestuer som dårlige og omvendt, så findes der lige så mange dårlige DP som gode.. Jeg skriver ikke at vuggestuer er dårlige, men linker til en artikkel om en undersøgelse der er blevet foretaget. Om man vælger at tro på det er jo op til en selv, men det var sådan set det man havde opdaget der forargede mig. Men igen, det kunne også sagtens ske hos en DP.

Synes nu da ikke der er nogen der skyder pile efter DIG

Anmeld

29. april 2012

AndreasMor84

Hvis I ser indslaget fra tv2 med ham, mener han jo så åbenbart at ALLE inst. er "dårlige", for et barn må ikke være glad når det afhentes, men burde faktisk være sur over at skulle hjem haha..

Anmeld

29. april 2012

Laura.

MoarViborg skriver:

Tror bare det er et ømtåligt emne, fordi vi alle gerne vil tænke og tro på at vi har truffet det bedste valg for vores børn  

Men et godt emne til diskusion på et børneforum, og så skal vi selvfølgelig lade være med at skyde på dig og istedet koncentrere os om at diskutere artiklen. Jeg undskylder hermed for min lidt sure kommentar tidligere

Vi træffer kun de valg vi selv føler er rigtige for vores børn. Hvis vi havde en dårlig mavefornemmelse om noget, ville en alarm ringe !

Jeg burde have set den komme, og det gjorde den desværre.. jeg ved at det er en debat som kan skabe dårligt røre, men det er ikke det jeg opfordrer til. Vi kan vel snakke pænt og sobert til hinanden..

Men tak..

Anmeld

29. april 2012

Laura.

AndreasMor84 skriver:

Synes nu da ikke der er nogen der skyder pile efter DIG

heh.. den følelse fik jeg, så derfor måtte jeg lige skrive denne kommentar..

Anmeld

29. april 2012

AndreasMor84

Laura. skriver:

heh.. den følelse fik jeg, så derfor måtte jeg lige skrive denne kommentar..

Anmeld

29. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
MoarViborg skriver:

Har lige diskuteret selvsamme artikel på FB, hvor en mor til barn i dagpleje kom med samme udtalelse "At hun var glad for at hun havde valgt dagpleje"! Synes slet ikke det er en relevant kommentar i forhold til en artikel der handler udelukkende om vuggestuer! Ja, standarden kunne sikkert være bedre mange steder - men det kan den sørme også hos mange dagplejemødre. Et eller andet sted må forældrene jo også selv tage lidt ansvar og kigge på deres børn. Selvom man ikke har været med i vuggestuen/dagplejen hele dagen, kan man vel godt mærke om man har et barn der trives i det daglige?!

Anmeld

29. april 2012

Annette A

Vidste den ville komme... vi pædagoger er jo altid i skudlinien efterhånden!!

Ja der er problemer NOGLE steder i landets vuggestuer, MEN denne undersøgelse er lavet ud fra 9!!!! vuggestuer i kbh. Synes der er en anelse for meget generelisering over undersøgelsen. Og ja, så har Ole sågar præsteret at lave en anden "videnskabelig" undersøgelse kun baseret på sit barnebarn

Tager artiklen med et gran salt, for det er ikke noget jeg nogensinde har oplevet de steder jeg har været!!

Ja synes også det er belastende at medierne ser det fra en sådan unuanceret vinkel. Det handler om at forarge og skabe sensationsnyheder. Selvfølgelig er der problemer visse steder. Er også selv pædagog og har oplevet både det ene og det andet, men så ved man jo også, at der er mange årsager der skal ses på.

At man vælger ufaglært personale fordi det er billigere og at nomeringen er så dårlig nogen steder har altså meget at sige. Selvom man som pædagog er i arbejdet med alle de bedste intentioner er det godt nok svært altid at formå at leve op til sine  egne krav.Det er nemt at kritisere og finde skræmmeeksempler at generalisere med, men det er ikke fair.

Selvfølgelig skal vores børn passes ordentligt og det SKAL vi kunne forvente. Men der er masser af positive historier at fortælle også. Vi dømmer jo heller ikke alle dagplejemødre eller fx plejefamilier, fordi vi hører noget negativt om nogle deriblandt. Men det er helt sikkert ikke særlige optimale vilkår der er på institutionsområdet i øjeblikket. Elsker selv arbejdet med de helt små, da jeg synes det er det mest givende arbejde i verden og håber af hele mit hjerte, at forældre igen kan blive trygge ved vuggestuerne.

Er dog også noget skeptisk ved den undersøgelse der er foretaget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.