Vidste den ville komme... vi pædagoger er jo altid i skudlinien efterhånden!!
Ja der er problemer NOGLE steder i landets vuggestuer, MEN denne undersøgelse er lavet ud fra 9!!!! vuggestuer i kbh. Synes der er en anelse for meget generelisering over undersøgelsen. Og ja, så har Ole sågar præsteret at lave en anden "videnskabelig" undersøgelse kun baseret på sit barnebarn
Tager artiklen med et gran salt, for det er ikke noget jeg nogensinde har oplevet de steder jeg har været!!
Ja synes også det er belastende at medierne ser det fra en sådan unuanceret vinkel. Det handler om at forarge og skabe sensationsnyheder. Selvfølgelig er der problemer visse steder. Er også selv pædagog og har oplevet både det ene og det andet, men så ved man jo også, at der er mange årsager der skal ses på.
At man vælger ufaglært personale fordi det er billigere og at nomeringen er så dårlig nogen steder har altså meget at sige. Selvom man som pædagog er i arbejdet med alle de bedste intentioner er det godt nok svært altid at formå at leve op til sine egne krav.Det er nemt at kritisere og finde skræmmeeksempler at generalisere med, men det er ikke fair.
Selvfølgelig skal vores børn passes ordentligt og det SKAL vi kunne forvente. Men der er masser af positive historier at fortælle også. Vi dømmer jo heller ikke alle dagplejemødre eller fx plejefamilier, fordi vi hører noget negativt om nogle deriblandt. Men det er helt sikkert ikke særlige optimale vilkår der er på institutionsområdet i øjeblikket. Elsker selv arbejdet med de helt små, da jeg synes det er det mest givende arbejde i verden og håber af hele mit hjerte, at forældre igen kan blive trygge ved vuggestuerne.
Er dog også noget skeptisk ved den undersøgelse der er foretaget.
Anmeld