"Pædagoger er ligeglade med børnene"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2012

AndreasMor84

Det kunne jo egentlig være meget sjovt at høre, HVOR MANGE der EGENTLIG har oplevet sådan noget i deres vuggestue når det kommer til stykket?
Ét er hvad man TROR der sker i en vugg., noget andet er hvad man EGENTLIG har oplevet!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2012

Maja_4000

Laura. skriver:

Jeg tror også man ville kunne mærke på sit barn hvis noget var galt. Men det lyder jo til at hun har det godt i den vuggestue, hvilket er super dejligt.

Jeg HÅBER inderligt at vi kan mærke på Caroline , hvis der er noget galt når vi ikke er der .. Men hun kaster sig i armene på pædagogerne , så jeg stoler på min mavefornemmelse

Anmeld

29. april 2012

AndreasMor84

Maja_4000 skriver:

Jeg HÅBER inderligt at vi kan mærke på Caroline , hvis der er noget galt når vi ikke er der .. Men hun kaster sig i armene på pædagogerne , så jeg stoler på min mavefornemmelse

Fantastisk sted hun er så Sådan skal det være

Anmeld

29. april 2012

Laura.

christina92 skriver:

Man skal da altid tage sådanne artikler med et gram salt, men jeg er pædagog studerende og kommer lige fra 1. praktik i en vuggestue, og er ked af at må indrømme at denne tendens altså er gældende her også.

Det er en vuggestue i midtjylland...

Specielt det med den indelukkede dreng, kan jeg bare relatere SÅ meget til, da en pædagog var meget streng, næsten ond overfor et bestemt barn, et barn hvis behov jeg valgte at sætte mig ind i og derfor godt forstod hvorfor han havde det svært, Men nu kan jeg ikke lade være med at tænke Shit, hvad hvis det er pædagogens negative indflydelse og jeg intet har gjort

Gjorde min vejleder opmærksom på at jeg synes der VIRKELIG var et problem, men tror ikke det er noget hun er gået videre med.

Ja, det skal man naturligvis, men det er alligevel "rart" at læse om det du har været vide til, for det er jo bevis på at der sker noget som ikke skal ske.. jeg får det bare lidt skidt af at læse om børn der bliver svigtet.

Anmeld

29. april 2012

dorthemus

Laura. skriver:

Har lige læst denne artikkel på eb og sidder tilbage med stor forargelse ! Selvfølgelig skal man ikke skære alle over en kam, men der skal sgu gøres noget i de institutioner hvor der er problemer. Stakkels de børn der får en kold skulder og bliver svigtet af pædagogerne.

For mig er det bare ikke til at bære, at læse sådan noget.. Jeg er glad for at min datter går i DP..

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1750 250.ece

Det er en typisk generalisering Min datter går selv i en skøn og nærværende vuggestue som vi begge er glade for. Der er brodne kår alle vegne...og i dp'ere. Hvilket mange indlæg herinde i øvrigt vidner om. Måske det var bedre at sige, st du er glad for at din datter går i en GOD dagpleje

Anmeld

29. april 2012

Maja_4000

AndreasMor84 skriver:

Fantastisk sted hun er så Sådan skal det være

Nemlig ! Jeg er SÅ glad for at vi valgte vuggestue

Anmeld

29. april 2012

Laura.

henh01 skriver:

uha da da... Jeg er selv pædagog og har været ansat i en vuggestue førend min barsel og her var det særdeles ikke sådan Ej heller i min søns vuggestue, hvor pædagogerne ser ALLE børnene som deres egne, med kælenavne som "skat", kys og hele gøjemøjet!

Det var allerede 2 eksempler på gode vuggestuer (måske jeg skulle skrive en artikel herom) haha

jamen det er jo kun fantastisk at høre.

Anmeld

29. april 2012

Laura.

henh01 skriver:

der har jo eksisterede en medie debat omkring dagplejemødre der rusker børnene osv. Der ER og vil ALTID være mindre gode eller sågare elendige pædagoger og dagplejemødre landet over. Heldigvis siger mine erfaringer mig, at de er sjældnere og sjældnere.

Selvfølgelig vil der det. Jeg har selv hørt om en dårlig DP, så dem er der helt sikkert lige så mange af.

Anmeld

29. april 2012

MSM

AndreasMor84 skriver:

Vidste den ville komme... vi pædagoger er jo altid i skudlinien efterhånden!!

Ja der er problemer NOGLE steder i landets vuggestuer, MEN denne undersøgelse er lavet ud fra 9!!!! vuggestuer i kbh. Synes der er en anelse for meget generelisering over undersøgelsen. Og ja, så har Ole sågar præsteret at lave en anden "videnskabelig" undersøgelse kun baseret på sit barnebarn

Tager artiklen med et gran salt, for det er ikke noget jeg nogensinde har oplevet de steder jeg har været!!

Lige præcis!!!! Lidt voldsomt at lave en generalisering ud fra en undersøgelse af 9 vuggestuer..

Anmeld

29. april 2012

Laura.

Hm.. føler mig lidt som en dartskive.

Som jeg skriver, så skal man ikke skære alle over en kam, hvilket jeg heller ikke gør! Og ja, der findes lige så mange gode vuggestuer som dårlige og omvendt, så findes der lige så mange dårlige DP som gode.. Jeg skriver ikke at vuggestuer er dårlige, men linker til en artikkel om en undersøgelse der er blevet foretaget. Om man vælger at tro på det er jo op til en selv, men det var sådan set det man havde opdaget der forargede mig. Men igen, det kunne også sagtens ske hos en DP.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.