"Pædagoger er ligeglade med børnene"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.465 visninger
39 svar
0 synes godt om
29. april 2012

Laura.

Har lige læst denne artikkel på eb og sidder tilbage med stor forargelse ! Selvfølgelig skal man ikke skære alle over en kam, men der skal sgu gøres noget i de institutioner hvor der er problemer. Stakkels de børn der får en kold skulder og bliver svigtet af pædagogerne.

For mig er det bare ikke til at bære, at læse sådan noget.. Jeg er glad for at min datter går i DP..

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1750 250.ece

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2012

AndreasMor84

Vidste den ville komme... vi pædagoger er jo altid i skudlinien efterhånden!!

Ja der er problemer NOGLE steder i landets vuggestuer, MEN denne undersøgelse er lavet ud fra 9!!!! vuggestuer i kbh. Synes der er en anelse for meget generelisering over undersøgelsen. Og ja, så har Ole sågar præsteret at lave en anden "videnskabelig" undersøgelse kun baseret på sit barnebarn

Tager artiklen med et gran salt, for det er ikke noget jeg nogensinde har oplevet de steder jeg har været!!

Anmeld

29. april 2012

Ciss

Laura. skriver:

Har lige læst denne artikkel på eb og sidder tilbage med stor forargelse ! Selvfølgelig skal man ikke skære alle over en kam, men der skal sgu gøres noget i de institutioner hvor der er problemer. Stakkels de børn der får en kold skulder og bliver svigtet af pædagogerne.

For mig er det bare ikke til at bære, at læse sådan noget.. Jeg er glad for at min datter går i DP..

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1750 250.ece

Der er helt sikkert nogen steder, som ikke fungerer, som de skal.

Men det er jo lidt typisk skandalepresseopslag.

Der er jo tilsvarende DP'er som ikke fungerer.

Der findes også fantastiske VS'er - såvel som fantastiske DP'er.

Man kan jo ikke ut av artiklen konkludere at alle VS'er er forfærdelige steder for børnene.

Men uanset pasningsordning er det jo vigtigt, at forældrerne følger med og griber ind, hvis de føler/oplever, at her er der noget, som ikke er, som det skal være.

Anmeld

29. april 2012

Maja_4000

Jeg hørte det godt lige i nyhederne .. Fik helt ondt i maven

Nu bor vi i Roskilde , så vores vuggestuer har jo ikke været med i undersøgelsen .. Men jeg tvivler på at Caroline ville være glad hver eneste morgen , hvis hun blev svigtet osv. hver dag derovre  

Anmeld

29. april 2012

Pinkrose

AndreasMor84 skriver:

Ja der er problemer NOGLE steder i landets vuggestuer, MEN denne undersøgelse er lavet ud fra 9!!!! vuggestuer i kbh. Synes der er en anelse for meget generelisering over undersøgelsen. Og ja, så har Ole sågar præsteret at lave en anden "videnskabelig" undersøgelse kun baseret på sit barnebarn

Tager artiklen med et gran salt, for det er ikke noget jeg nogensinde har oplevet de steder jeg har været!!

Anmeld

29. april 2012

AndreasMor84

Maja_4000 skriver:

Jeg hørte det godt lige i nyhederne .. Fik helt ondt i maven

Nu bor vi i Roskilde , så vores vuggestuer har jo ikke været med i undersøgelsen .. Men jeg tvivler på at Caroline ville være glad hver eneste morgen , hvis hun blev svigtet osv. hver dag derovre  

Anmeld

29. april 2012

Ciss

AndreasMor84 skriver:

Anmeld

29. april 2012

christina92

Man skal da altid tage sådanne artikler med et gram salt, men jeg er pædagog studerende og kommer lige fra 1. praktik i en vuggestue, og er ked af at må indrømme at denne tendens altså er gældende her også.

Det er en vuggestue i midtjylland...

Specielt det med den indelukkede dreng, kan jeg bare relatere SÅ meget til, da en pædagog var meget streng, næsten ond overfor et bestemt barn, et barn hvis behov jeg valgte at sætte mig ind i og derfor godt forstod hvorfor han havde det svært, Men nu kan jeg ikke lade være med at tænke Shit, hvad hvis det er pædagogens negative indflydelse og jeg intet har gjort

Gjorde min vejleder opmærksom på at jeg synes der VIRKELIG var et problem, men tror ikke det er noget hun er gået videre med.

Anmeld

29. april 2012

AndreasMor84

christina92 skriver:

Man skal da altid tage sådanne artikler med et gram salt, men jeg er pædagog studerende og kommer lige fra 1. praktik i en vuggestue, og er ked af at må indrømme at denne tendens altså er gældende her også.

Det er en vuggestue i midtjylland...

Specielt det med den indelukkede dreng, kan jeg bare relatere SÅ meget til, da en pædagog var meget streng, næsten ond overfor et bestemt barn, et barn hvis behov jeg valgte at sætte mig ind i og derfor godt forstod hvorfor han havde det svært, Men nu kan jeg ikke lade være med at tænke Shit, hvad hvis det er pædagogens negative indflydelse og jeg intet har gjort

Gjorde min vejleder opmærksom på at jeg synes der VIRKELIG var et problem, men tror ikke det er noget hun er gået videre med.

Kunne være man bl.a. skulle prøve at tjekke ledelsen lidt efter i sømmene engang imellem i stedet, så der neto ikke opstod sådanne ting som du beskriver.
Jeg har da også oplevet lidt ting og sager, som blev løst, men ALDRIG svigt fra pædagogerne!

Anmeld

29. april 2012

MoarViborg

Har lige diskuteret selvsamme artikel på FB, hvor en mor til barn i dagpleje kom med samme udtalelse "At hun var glad for at hun havde valgt dagpleje"! Synes slet ikke det er en relevant kommentar i forhold til en artikel der handler udelukkende om vuggestuer! Ja, standarden kunne sikkert være bedre mange steder - men det kan den sørme også hos mange dagplejemødre. Et eller andet sted må forældrene jo også selv tage lidt ansvar og kigge på deres børn. Selvom man ikke har været med i vuggestuen/dagplejen hele dagen, kan man vel godt mærke om man har et barn der trives i det daglige?!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.