"Pædagoger er ligeglade med børnene"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2012

AndreasMor84

MoarViborg skriver:

Har lige diskuteret selvsamme artikel på FB, hvor en mor til barn i dagpleje kom med samme udtalelse "At hun var glad for at hun havde valgt dagpleje"! Synes slet ikke det er en relevant kommentar i forhold til en artikel der handler udelukkende om vuggestuer! Ja, standarden kunne sikkert være bedre mange steder - men det kan den sørme også hos mange dagplejemødre. Et eller andet sted må forældrene jo også selv tage lidt ansvar og kigge på deres børn. Selvom man ikke har været med i vuggestuen/dagplejen hele dagen, kan man vel godt mærke om man har et barn der trives i det daglige?!

Så sandt..

jeg er bl.a. bekendt med en DP som konsekvent har en skrigende unge stående HVER dag, hvor der ikke bliver reageret, men dette gøres der ikke noget ved trods henvendelser

Vi har netop selv takket nej til en anvist plads, da jeg ikke følte, at det var dér mit barn skulle være.
Men disse ting bliver altid opblæst helt vildt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2012

Laura.

Ciss skriver:

Der er helt sikkert nogen steder, som ikke fungerer, som de skal.

Men det er jo lidt typisk skandalepresseopslag.

Der er jo tilsvarende DP'er som ikke fungerer.

Der findes også fantastiske VS'er - såvel som fantastiske DP'er.

Man kan jo ikke ut av artiklen konkludere at alle VS'er er forfærdelige steder for børnene.

Men uanset pasningsordning er det jo vigtigt, at forældrerne følger med og griber ind, hvis de føler/oplever, at her er der noget, som ikke er, som det skal være.

Ja, der må være lige så mange "skandale" dagplejere som vuggestuer.. det kan man vel ikke undgå. Og som jeg skriver, så skal man ikke skære alle over en kam, for der er helt sikkert super gode vuggestuer også.
Mon ikke også om forældre ville kunne mærke på deres barn hvis noget var galt og det kørte over en længere periode ? Jeg ved det ikke, men jeg kunne forestille mig det...

Anmeld

29. april 2012

henh01

uha da da... Jeg er selv pædagog og har været ansat i en vuggestue førend min barsel og her var det særdeles ikke sådan Ej heller i min søns vuggestue, hvor pædagogerne ser ALLE børnene som deres egne, med kælenavne som "skat", kys og hele gøjemøjet!

Det var allerede 2 eksempler på gode vuggestuer (måske jeg skulle skrive en artikel herom) haha

Anmeld

29. april 2012

henh01

Laura. skriver:

Ja, der må være lige så mange "skandale" dagplejere som vuggestuer.. det kan man vel ikke undgå. Og som jeg skriver, så skal man ikke skære alle over en kam, for der er helt sikkert super gode vuggestuer også.
Mon ikke også om forældre ville kunne mærke på deres barn hvis noget var galt og det kørte over en længere periode ? Jeg ved det ikke, men jeg kunne forestille mig det...

der har jo eksisterede en medie debat omkring dagplejemødre der rusker børnene osv. Der ER og vil ALTID være mindre gode eller sågare elendige pædagoger og dagplejemødre landet over. Heldigvis siger mine erfaringer mig, at de er sjældnere og sjældnere.

Anmeld

29. april 2012

Laura.

Maja_4000 skriver:

Jeg hørte det godt lige i nyhederne .. Fik helt ondt i maven

Nu bor vi i Roskilde , så vores vuggestuer har jo ikke været med i undersøgelsen .. Men jeg tvivler på at Caroline ville være glad hver eneste morgen , hvis hun blev svigtet osv. hver dag derovre  

Jeg tror også man ville kunne mærke på sit barn hvis noget var galt. Men det lyder jo til at hun har det godt i den vuggestue, hvilket er super dejligt.

Anmeld

29. april 2012

AndreasMor84

henh01 skriver:

uha da da... Jeg er selv pædagog og har været ansat i en vuggestue førend min barsel og her var det særdeles ikke sådan Ej heller i min søns vuggestue, hvor pædagogerne ser ALLE børnene som deres egne, med kælenavne som "skat", kys og hele gøjemøjet!

Det var allerede 2 eksempler på gode vuggestuer (måske jeg skulle skrive en artikel herom) haha

Ja jeg vil gerne bidrage

Anmeld

29. april 2012

Carl-Emil's mor

Ryd lortet blev der sagt til ungdomshuset... Ryd vuggestuerne og start forfra.. Brækker mig over alt den påstyr.. DP er ikke en fis bedre de er bare ikke i søgelyset... Og hvad med alle de dygtige medhjælpere der findes?? Ja nogle steder fungere mega dårligt men hvad med alle dem de fungere til UG ++++?? vi må som forældre bare åbne vores øjne og se os bedre for! Hilsen en PÆDAGOG-stud.

Anmeld

29. april 2012

AndreasMor84

Carl-Emil's mor skriver:

Ryd lortet blev der sagt til ungdomshuset... Ryd vuggestuerne og start forfra.. Brækker mig over alt den påstyr.. DP er ikke en fis bedre de er bare ikke i søgelyset... Og hvad med alle de dygtige medhjælpere der findes?? Ja nogle steder fungere mega dårligt men hvad med alle dem de fungere til UG ++++?? vi må som forældre bare åbne vores øjne og se os bedre for! Hilsen en PÆDAGOG-stud.

Anmeld

29. april 2012

Carl-Emil's mor

henh01 skriver:

Bidrager også gerne til denne

Anmeld

29. april 2012

aarhusmor

Jeg var i en praktik i nogle måneder i en vuggestue og syntes de gjorde det utroligt godt med hvert enkelt barn

Og min egen søn har jeg også følt var i gode hænder. Først nu her hvor han går i børnehave, bliver han lidt overset fordi han er en af de store og fordi han klarer sig godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.