Hvordan ville du stave navnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2012

SjeBets

Casper .. fordi det hedder min bror, så det andet ser forkert ud for mig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2012

Metteris

For mig er Kasper/Casper og Kaspar/Caspar to forskellige navne. 

K/Casper er jo et meget normalt navn, men jeg kendte en som hed Kaspar med tryk på sidste stavelse. Virkelig interessant.

Så hvis du vil have at han skal hedde "almindeligt" K/Casper, så vil jeg bare vælge det, med C eller K.  Kan måske bedst lide med K, men det er jo en smagssag.  

Anmeld

29. april 2012

Anonym trådstarter

Metteris skriver:

For mig er Kasper/Casper og Kaspar/Caspar to forskellige navne. 

K/Casper er jo et meget normalt navn, men jeg kendte en som hed Kaspar med tryk på sidste stavelse. Virkelig interessant.

Så hvis du vil have at han skal hedde "almindeligt" K/Casper, så vil jeg bare vælge det, med C eller K.  Kan måske bedst lide med K, men det er jo en smagssag.  

Jeg gik i folkeskole med en Caspar, men det blev altså udtalt ligesom Kasper :-)

Anmeld

29. april 2012

Anonym trådstarter

Det bliver helt sikkert med e til sidst ;-)

Anmeld

29. april 2012

Anonym trådstarter

Og tak for alle svar!

Anmeld

29. april 2012

La´chrissen

Anonym skriver:

Jeg har dette navn i tankerne, men er egentlig imod navne man kan stave på forskellige måder... Så ideen er at se om der tegner sig et entydigt billede

Så altså: det handler ikke om at stave det på den mest specielle måde, men den der er mest "Lige til" - håber det giver mening

jeg er personligt til navne der staves med C istedet for K da jeg godt kan lide udseendet. og casper virker mere ligetil end caspar. medmindre man vil have udtalen med.

Anmeld

29. april 2012

Anonym trådstarter

c_rafn@hotmail.com skriver:

jeg er personligt til navne der staves med C istedet for K da jeg godt kan lide udseendet. og casper virker mere ligetil end caspar. medmindre man vil have udtalen med.

Det skal udtales som Kasper uanset stavemåde :-)

Anmeld

29. april 2012

Rødhætte

Anonym skriver:

Jeg har dette navn i tankerne, men er egentlig imod navne man kan stave på forskellige måder... Så ideen er at se om der tegner sig et entydigt billede

Så altså: det handler ikke om at stave det på den mest specielle måde, men den der er mest "Lige til" - håber det giver mening

Kasper er den nemmeeste måde at stave navnet på.. Og synes også det er den pæneste

Anmeld

29. april 2012

La´chrissen

Anonym skriver:

Det skal udtales som Kasper uanset stavemåde :-)

Så stemmer jeg for Casper  men det ser vist ud til du har besluttet dig for Kasper det er også et rigtig fint navn.

Anmeld

29. april 2012

Anonym trådstarter

c_rafn@hotmail.com skriver:

Så stemmer jeg for Casper  men det ser vist ud til du har besluttet dig for Kasper det er også et rigtig fint navn.

Ja det har jeg vist :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.