Reklamation af fingering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2012

Gry91

Kongmulle skriver:



Ja lige præcis. Jeg har lige sønderbanket selskabet 3 i forbrugerklagenævnet. Og i stedet for mit krav på 3000 kom de af med 4500 til mig PLUS 8000 i bøde. HAHAHA



Hvad var grunden til din klage ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2012

Gry91

NinaNymannMadsen skriver:



Slet ikke ordenlig kundeservice.
Sådan behandlet man ikke sine kunder det helt sikkert.



Nej, regel nummer et når man står i butik er da at behandle sine kunder ordenligt uanset hvad 

Anmeld

27. april 2012

grinny

Gry91 skriver:



Det har jeg også gjort, men de vil ingenting. 

Går helt sikkert til forbrugerklagenævnet, for det er simpelthen for langt ude det her var dernede med udskrift fra købeloven og det hele, men de påstår stadig at jeg selv har ødelagt den ved brug 



De kan forresten ikke sige at den er ødelagt ved brug når det stadig er inde for de første 6 måneder!

Jeg hader simpelthen sådan nogle butikker som bare ikke vil stå ved købeloven! Der er jo lige som en grund til at den er blevet lavet! Har selv været ude for det, og da jeg sagde til dem at forbrugerombudsmanden var blevet kontaktet kunne jeg pludselig få mine penge tilbage 

Anmeld

27. april 2012

Gry91

grinny skriver:



De kan forresten ikke sige at den er ødelagt ved brug når det stadig er inde for de første 6 måneder!

Jeg hader simpelthen sådan nogle butikker som bare ikke vil stå ved købeloven! Der er jo lige som en grund til at den er blevet lavet! Har selv været ude for det, og da jeg sagde til dem at forbrugerombudsmanden var blevet kontaktet kunne jeg pludselig få mine penge tilbage 



Nej lige præcis! 

Ja det får de fleste til at vågne op men ikke her mærkeligt nok ..

Anmeld

27. april 2012

Laura.

Gry91 skriver:

Godmiddag derude 

Har lige et spørgsmål, jeg har fået en fingering i gave af min kæreste men efter at have brugt den max 4-5 gange, hvor den hver gang jeg tager den af og på bliver deform og skal rette den ud, er den knækket også. 

Jeg gik selvføgelig ned i den guldsmed han har købt den, og de sender den til firmaet (kranz og ziegler) for at se hvad de vil gøre ved den.

De vil ikke gøre noget ved den, og hverken butik eller firma vil give mig en ny eller penge retur. Jeg er kun blevet tilbudt at købe en ny ring hvor de vil trække 20% af prisen.

Jeg synes bare virkelig ikke det kan passe! De påstår at det er selvforskyldt ved brug af den, men hvordan kan jeg lige knække den ved at tage den af og på ? Og synes godt nok det noget værre l*rt hvis den skulle kunne knække så nemt!

Jeg har selv stået i butik og når en vare ikke var i orden, fik kunden en ny eller penge retur og så sendte vi den videre til firmaet som reklamation.

I mine øjne skulle butikken give mig en ny ring eller penge og så måtte de tage den med det firma som har leveret så dårlig ring til dem.

Hvad kan jeg gøre ? 



Øv for en situation... Hvad er det for en smykkeforretning ?
Men vil sige som mange af de andre; hvis du har dit på det rene, så gå til forbrugerrådet...

Anmeld

27. april 2012

Gry91

Laura. skriver:



Øv for en situation... Hvad er det for en smykkeforretning ?
Men vil sige som mange af de andre; hvis du har dit på det rene, så gå til forbrugerrådet...



En som ligger her i den by vi bor i troede det var et ordenligt og professionelt sted, men åbenbart ikke 

Anmeld

28. april 2012

NinaNymannMadsen

Gry91 skriver:



Nej, regel nummer et når man står i butik er da at behandle sine kunder ordenligt uanset hvad 



Ja det vil jeg også mene det er.

Anmeld

28. april 2012

Kongmulle

Gry91 skriver:



Hvad var grunden til din klage ?



Uha hvor lang tid har du

Jeg vil lige starte med at sige at det er en sag jeg har kørt for min lillesøster. Hun kan ikke rigtig finde ud af regler og at formulere sig osv.

For det første handlede det om 2 tlf. Telefon nr 1 går i stykker 4 måneder efter den er købt.  Hun sidder på gulvet i gangen i mine forældres hus ( der er tæppe på) og der glider tlf ud af hendes lomme. Ligeså stille ned på gulvet ( 5 cm). Den hverken falder eller noget.

Hun samler den op og lægger den op på en kommode og der flækker hele skærmen.

Vi kører op til den 3 hvor den er købt og han siger så at den self skal sendes ind til rep. Han ber hende underskrive et stykke papir, hvorpå hun godkender den skal sendes ind. I bunden står der at der er et gebyr på  275 kr, hvis der ikke konstateres fejl på tlf. Jeg siger så til ham, at det skal hun vel så ikke betale? Hvorpå han siger nej, det er jo rimelig tydeligt at der er en fejl.

Nu går der så ca 3 uger hvorpå hun endelig får en sms fra dem( hun har lånt en gammel tlf af mig i mellemtiden) om at hun skal henvende sig i 3 butikken. Da vi så kommer derop, oplyser han at det vil koste 1587,- at få lavet den, da den ikke dækkes af garantien Jeg oplyser ham så om, at vi gør brug af "formodningsreglen" hvilket betyder at hvis der er fejl på en vare indenfor 6 måneder, er det FORHANDLER der skal bevise at fejlen ikke var der fra start ( hvilket er næsten umuligt).

Det har han dog aldrig hørt om og han vil have 275 for at udlevere den ødelagte tlf eller 1587,- for at lave den. Jeg påpeger så at hun stadig hæfter for er et abonnement og diverse service som hun ikk kan gøre brug af, hvortil han svarer at de kan oprette et nyt abonnement, som udløser en ny tlf, men at det kan forskydes så de ikke vil overlappe hinanden. Det takker hun ja til, da hun ellers står uden tlf og stadig skal betale for et abonnement ( 600 pr måned).

Da hun så får den nye tlf, lader vi simkort blive i kuverten, som vi IKKE åbner. Det går også fint den 1 måned, men pludselig kommer der så regning på det nye simkort. 3 påstår hun har taget det i brug og at de har en "ting" hos dem, der hedder sig at deres abonnementer automatisk træder i kræft efter en måned.

Nu diskuterer jeg så frem og tilbage med dem i en måned, de kan feks ikke kalendermånederne. Den første tlf bliver købt og taget i brug 10/1/2011. Vi sidder nemlig i min bil efter hun har købt den, for at se om den virker. Nu vil hun jo så ha opsagt det 1 abonnement,men nu siger 3 så at den først er taget i brugt i februar og først kan lukkes til september. Jeg bliver tosset og ringer derind igen og påpeger at den er købt 10/1 og der træder det i kraft, det står endda på fakturen!! Det fatter han ikke og jeg ber ham så tælle fra 1 ( første måned) og 6 frem. Der når han så til august og jeg fortæller ham at 1+6 er=7 altså JULI!  Det vil de slet ikke acceptere, de fastholder nu akgust måned og at hun først tager den i brug i feb.

Nu mister jeg så tålmodigheden ( da de stadig ikke vil udlevere den ødelagte tlf). Jeg ringer til forbrugeklagenævnet og opretter en sag online. Der kan vi heldigvis køre sagen sammen, så det er blir 2 i 1

Og der går altså et lille halvt år,men det ender med vi vinder.

3 har smidt hendes ødelagt tlf væk, så der ryger en erstatning på der. Så har de snydt med abonnementer ( kan være andre kunder lige skal tjekke deres) og de har snydt med tlf afdrag som de reklamerer med. PLUS der IKKE er noget der hedder selv start af abonnement  efter en måned. Ikke jvf købeloven. Så den går ikke.

Det ender så med 4.500 til mig ( min søs) + en bøde på 8000 fordi de har kvajet sig så enormt meget.

Og dem har de så måtte betale, og samtidig ringede de og gjorde op mærksom på at hun ikke længere var velkommen som kunde,hehe. 

Anmeld

28. april 2012

Gry91

Kongmulle skriver:



Uha hvor lang tid har du

Jeg vil lige starte med at sige at det er en sag jeg har kørt for min lillesøster. Hun kan ikke rigtig finde ud af regler og at formulere sig osv.

For det første handlede det om 2 tlf. Telefon nr 1 går i stykker 4 måneder efter den er købt.  Hun sidder på gulvet i gangen i mine forældres hus ( der er tæppe på) og der glider tlf ud af hendes lomme. Ligeså stille ned på gulvet ( 5 cm). Den hverken falder eller noget.

Hun samler den op og lægger den op på en kommode og der flækker hele skærmen.

Vi kører op til den 3 hvor den er købt og han siger så at den self skal sendes ind til rep. Han ber hende underskrive et stykke papir, hvorpå hun godkender den skal sendes ind. I bunden står der at der er et gebyr på  275 kr, hvis der ikke konstateres fejl på tlf. Jeg siger så til ham, at det skal hun vel så ikke betale? Hvorpå han siger nej, det er jo rimelig tydeligt at der er en fejl.

Nu går der så ca 3 uger hvorpå hun endelig får en sms fra dem( hun har lånt en gammel tlf af mig i mellemtiden) om at hun skal henvende sig i 3 butikken. Da vi så kommer derop, oplyser han at det vil koste 1587,- at få lavet den, da den ikke dækkes af garantien Jeg oplyser ham så om, at vi gør brug af "formodningsreglen" hvilket betyder at hvis der er fejl på en vare indenfor 6 måneder, er det FORHANDLER der skal bevise at fejlen ikke var der fra start ( hvilket er næsten umuligt).

Det har han dog aldrig hørt om og han vil have 275 for at udlevere den ødelagte tlf eller 1587,- for at lave den. Jeg påpeger så at hun stadig hæfter for er et abonnement og diverse service som hun ikk kan gøre brug af, hvortil han svarer at de kan oprette et nyt abonnement, som udløser en ny tlf, men at det kan forskydes så de ikke vil overlappe hinanden. Det takker hun ja til, da hun ellers står uden tlf og stadig skal betale for et abonnement ( 600 pr måned).

Da hun så får den nye tlf, lader vi simkort blive i kuverten, som vi IKKE åbner. Det går også fint den 1 måned, men pludselig kommer der så regning på det nye simkort. 3 påstår hun har taget det i brug og at de har en "ting" hos dem, der hedder sig at deres abonnementer automatisk træder i kræft efter en måned.

Nu diskuterer jeg så frem og tilbage med dem i en måned, de kan feks ikke kalendermånederne. Den første tlf bliver købt og taget i brug 10/1/2011. Vi sidder nemlig i min bil efter hun har købt den, for at se om den virker. Nu vil hun jo så ha opsagt det 1 abonnement,men nu siger 3 så at den først er taget i brugt i februar og først kan lukkes til september. Jeg bliver tosset og ringer derind igen og påpeger at den er købt 10/1 og der træder det i kraft, det står endda på fakturen!! Det fatter han ikke og jeg ber ham så tælle fra 1 ( første måned) og 6 frem. Der når han så til august og jeg fortæller ham at 1+6 er=7 altså JULI!  Det vil de slet ikke acceptere, de fastholder nu akgust måned og at hun først tager den i brug i feb.

Nu mister jeg så tålmodigheden ( da de stadig ikke vil udlevere den ødelagte tlf). Jeg ringer til forbrugeklagenævnet og opretter en sag online. Der kan vi heldigvis køre sagen sammen, så det er blir 2 i 1

Og der går altså et lille halvt år,men det ender med vi vinder.

3 har smidt hendes ødelagt tlf væk, så der ryger en erstatning på der. Så har de snydt med abonnementer ( kan være andre kunder lige skal tjekke deres) og de har snydt med tlf afdrag som de reklamerer med. PLUS der IKKE er noget der hedder selv start af abonnement  efter en måned. Ikke jvf købeloven. Så den går ikke.

Det ender så med 4.500 til mig ( min søs) + en bøde på 8000 fordi de har kvajet sig så enormt meget.

Og dem har de så måtte betale, og samtidig ringede de og gjorde op mærksom på at hun ikke længere var velkommen som kunde,hehe. 



Hold da op! Men godt i lavede en klage!

men vildt så stor forskel der kan være, jeg har selv 3, har haft det det sidste års tid, og det er det eneste teleselskab jeg har været tilfreds med har tilgengæld haft mine problemer med telenor ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.