Gry91 skriver:


Hvad var grunden til din klage ? 
Uha hvor lang tid har du 
Jeg vil lige starte med at sige at det er en sag jeg har kørt for min lillesøster. Hun kan ikke rigtig finde ud af regler og at formulere sig osv.
For det første handlede det om 2 tlf. Telefon nr 1 går i stykker 4 måneder efter den er købt. Hun sidder på gulvet i gangen i mine forældres hus ( der er tæppe på) og der glider tlf ud af hendes lomme. Ligeså stille ned på gulvet ( 5 cm). Den hverken falder eller noget.
Hun samler den op og lægger den op på en kommode og der flækker hele skærmen.
Vi kører op til den 3 hvor den er købt og han siger så at den self skal sendes ind til rep. Han ber hende underskrive et stykke papir, hvorpå hun godkender den skal sendes ind. I bunden står der at der er et gebyr på 275 kr, hvis der ikke konstateres fejl på tlf. Jeg siger så til ham, at det skal hun vel så ikke betale? Hvorpå han siger nej, det er jo rimelig tydeligt at der er en fejl.
Nu går der så ca 3 uger hvorpå hun endelig får en sms fra dem( hun har lånt en gammel tlf af mig i mellemtiden) om at hun skal henvende sig i 3 butikken. Da vi så kommer derop, oplyser han at det vil koste 1587,- at få lavet den, da den ikke dækkes af garantien
Jeg oplyser ham så om, at vi gør brug af "formodningsreglen" hvilket betyder at hvis der er fejl på en vare indenfor 6 måneder, er det FORHANDLER der skal bevise at fejlen ikke var der fra start ( hvilket er næsten umuligt).
Det har han dog aldrig hørt om og han vil have 275 for at udlevere den ødelagte tlf eller 1587,- for at lave den. Jeg påpeger så at hun stadig hæfter for er et abonnement og diverse service som hun ikk kan gøre brug af, hvortil han svarer at de kan oprette et nyt abonnement, som udløser en ny tlf, men at det kan forskydes så de ikke vil overlappe hinanden. Det takker hun ja til, da hun ellers står uden tlf og stadig skal betale for et abonnement ( 600 pr måned).
Da hun så får den nye tlf, lader vi simkort blive i kuverten, som vi IKKE åbner. Det går også fint den 1 måned, men pludselig kommer der så regning på det nye simkort. 3 påstår hun har taget det i brug og at de har en "ting" hos dem, der hedder sig at deres abonnementer automatisk træder i kræft efter en måned.
Nu diskuterer jeg så frem og tilbage med dem i en måned, de kan feks ikke kalendermånederne. Den første tlf bliver købt og taget i brug 10/1/2011. Vi sidder nemlig i min bil efter hun har købt den, for at se om den virker. Nu vil hun jo så ha opsagt det 1 abonnement,men nu siger 3 så at den først er taget i brugt i februar og først kan lukkes til september. Jeg bliver tosset og ringer derind igen og påpeger at den er købt 10/1 og der træder det i kraft, det står endda på fakturen!! Det fatter han ikke og jeg ber ham så tælle fra 1 ( første måned) og 6 frem. Der når han så til august
og jeg fortæller ham at 1+6 er=7 altså JULI! Det vil de slet ikke acceptere, de fastholder nu akgust måned og at hun først tager den i brug i feb.
Nu mister jeg så tålmodigheden ( da de stadig ikke vil udlevere den ødelagte tlf). Jeg ringer til forbrugeklagenævnet og opretter en sag online. Der kan vi heldigvis køre sagen sammen, så det er blir 2 i 1 
Og der går altså et lille halvt år,men det ender med vi vinder.
3 har smidt hendes ødelagt tlf væk, så der ryger en erstatning på der. Så har de snydt med abonnementer ( kan være andre kunder lige skal tjekke deres) og de har snydt med tlf afdrag som de reklamerer med. PLUS der IKKE er noget der hedder selv start af abonnement efter en måned. Ikke jvf købeloven. Så den går ikke.
Det ender så med 4.500 til mig ( min søs) + en bøde på 8000 fordi de har kvajet sig så enormt meget.
Og dem har de så måtte betale, og samtidig ringede de og gjorde op mærksom på at hun ikke længere var velkommen som kunde,hehe.