Reklamation af fingering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.177 visninger
38 svar
0 synes godt om
27. april 2012

Gry91

Godmiddag derude 

Har lige et spørgsmål, jeg har fået en fingering i gave af min kæreste men efter at have brugt den max 4-5 gange, hvor den hver gang jeg tager den af og på bliver deform og skal rette den ud, er den knækket også. 

Jeg gik selvføgelig ned i den guldsmed han har købt den, og de sender den til firmaet (kranz og ziegler) for at se hvad de vil gøre ved den.

De vil ikke gøre noget ved den, og hverken butik eller firma vil give mig en ny eller penge retur. Jeg er kun blevet tilbudt at købe en ny ring hvor de vil trække 20% af prisen.

Jeg synes bare virkelig ikke det kan passe! De påstår at det er selvforskyldt ved brug af den, men hvordan kan jeg lige knække den ved at tage den af og på ? Og synes godt nok det noget værre l*rt hvis den skulle kunne knække så nemt!

Jeg har selv stået i butik og når en vare ikke var i orden, fik kunden en ny eller penge retur og så sendte vi den videre til firmaet som reklamation.

I mine øjne skulle butikken give mig en ny ring eller penge og så måtte de tage den med det firma som har leveret så dårlig ring til dem.

Hvad kan jeg gøre ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2012

MissTas

Gry91 skriver:

Godmiddag derude 

Har lige et spørgsmål, jeg har fået en fingering i gave af min kæreste men efter at have brugt den max 4-5 gange, hvor den hver gang jeg tager den af og på bliver deform og skal rette den ud, er den knækket også. 

Jeg gik selvføgelig ned i den guldsmed han har købt den, og de sender den til firmaet (kranz og ziegler) for at se hvad de vil gøre ved den.

De vil ikke gøre noget ved den, og hverken butik eller firma vil give mig en ny eller penge retur. Jeg er kun blevet tilbudt at købe en ny ring hvor de vil trække 20% af prisen.

Jeg synes bare virkelig ikke det kan passe! De påstår at det er selvforskyldt ved brug af den, men hvordan kan jeg lige knække den ved at tage den af og på ? Og synes godt nok det noget værre l*rt hvis den skulle kunne knække så nemt!

Jeg har selv stået i butik og når en vare ikke var i orden, fik kunden en ny eller penge retur og så sendte vi den videre til firmaet som reklamation.

I mine øjne skulle butikken give mig en ny ring eller penge og så måtte de tage den med det firma som har leveret så dårlig ring til dem.

Hvad kan jeg gøre ? 



Det er virkelig dårligt.. du har krav på at få den lavet så det ikke kan ses.. dette må gøres tre gange.. derefter har du RET til at få pengene retur ELLER få en helt ny ring.. det er i følge købeloven.. går de ikke med til det, så ville jeg anmelde det .. kan bare ikke lige huske hvor man gør det .. om det er forbruger et eller andet eller lign.

 

min kæreste havde købt en forholdsvis dyr jakke (2000 kr.) og der blev lynlåsen ved med at gå i stykker og da den blev sendt ind for 3 gang kunne han ikke få den samme lynlås i, som oprindelig sad i jakken fra ny af.. det var han selvfølgelig ikke tilfreds med og forlangte en ny eller pengene retur.. en ny kunne de ikke skaffe, da modellen udgik og pengene ville de ikke give ham tilbage.. han ringede så ind til dem man anmelder det til og de fortalte, som jeg beskriver til dig øverst, og hvis forhandleren ikke går med til det, så kan man lave en anmeldelse for 160 kr. og så tager de sig af sagen

det kræver måske en del, men min kæreste er gang med det for han vil ikke finde sig i det

Anmeld

27. april 2012

MissTas

www.forbrug.dk

der kan læse om dine rettigheder som køber og om dine klagemuligheder til forbrugerklagenævnet

Anmeld

27. april 2012

Gry91

MissTas skriver:



Det er virkelig dårligt.. du har krav på at få den lavet så det ikke kan ses.. dette må gøres tre gange.. derefter har du RET til at få pengene retur ELLER få en helt ny ring.. det er i følge købeloven.. går de ikke med til det, så ville jeg anmelde det .. kan bare ikke lige huske hvor man gør det .. om det er forbruger et eller andet eller lign.

 

min kæreste havde købt en forholdsvis dyr jakke (2000 kr.) og der blev lynlåsen ved med at gå i stykker og da den blev sendt ind for 3 gang kunne han ikke få den samme lynlås i, som oprindelig sad i jakken fra ny af.. det var han selvfølgelig ikke tilfreds med og forlangte en ny eller pengene retur.. en ny kunne de ikke skaffe, da modellen udgik og pengene ville de ikke give ham tilbage.. han ringede så ind til dem man anmelder det til og de fortalte, som jeg beskriver til dig øverst, og hvis forhandleren ikke går med til det, så kan man lave en anmeldelse for 160 kr. og så tager de sig af sagen

det kræver måske en del, men min kæreste er gang med det for han vil ikke finde sig i det



Okay tak 

bliver bare så gal over så dårlig service! 

men jeg må lige en tur derned, og så må de jo enten selv lave den eller få firmaet til det

tak for svar

Anmeld

27. april 2012

MissTas

Gry91 skriver:



Okay tak 

bliver bare så gal over så dårlig service! 

men jeg må lige en tur derned, og så må de jo enten selv lave den eller få firmaet til det

tak for svar



ja, det er bare at sige, at du har snakket med forbrugerklagenævnet og de siger at ifølge købeloven har du som forbruger ret til at få den lavet uden omkostninger for dit vedkommende.. og vil de ikke det, så skulle du bare sende en klage til forbrugerklagenævnet og så ville de tage sig af det ..

Det hjælper nogle gange at være lidt hård.. for ja, nogle butikker yder virkelig dårlig service :O

Anmeld

27. april 2012

sarahb

Jeg synes du skal skrive en klage ind til deres hovedkontor.
Det hjælper mange gange meget bedre.

Faktisk mener jeg ikke smykke butikken må sende den ind til firmaet og lade dem afgøre da det er butikkens ansvar overfor dig at bedømme om det er en reklamation eller ej og du skal slet ikke vente på at få det bedømt.

Anmeld

27. april 2012

Nattøs

Gry91 skriver:



Okay tak 

bliver bare så gal over så dårlig service! 

men jeg må lige en tur derned, og så må de jo enten selv lave den eller få firmaet til det

tak for svar



Jeg havde måske kontaktet forbrugerstyrrelsen.

Anmeld

27. april 2012

Gry91

MissTas skriver:



ja, det er bare at sige, at du har snakket med forbrugerklagenævnet og de siger at ifølge købeloven har du som forbruger ret til at få den lavet uden omkostninger for dit vedkommende.. og vil de ikke det, så skulle du bare sende en klage til forbrugerklagenævnet og så ville de tage sig af det ..

Det hjælper nogle gange at være lidt hård.. for ja, nogle butikker yder virkelig dårlig service :O



De nægtede at kunne gøre noget ved den, og tilbød mig en ny specialpris på en ny ring   

Jeg nægter simpelthen at skulle betale for at få en ring som ikke er i stykker, så nu kontakter jeg forbrugernævnet som du foreslog  

Har aldrig i mit liv oplevet så dårlig service, og flabede ekspedienter! 
En ting er sikkert, køber aldrig noget derfra igen!  

Anmeld

27. april 2012

Gry91

Nattøs skriver:



Jeg havde måske kontaktet forbrugerstyrrelsen.



Det gør jeg også nu, de nægtede at kunne lave den, men blev ved bare at sige jeg kunne købe en ny til special pris  ja hip hurra og tak for det 

Anmeld

27. april 2012

Gry91

sarahb skriver:

Jeg synes du skal skrive en klage ind til deres hovedkontor.
Det hjælper mange gange meget bedre.

Faktisk mener jeg ikke smykke butikken må sende den ind til firmaet og lade dem afgøre da det er butikkens ansvar overfor dig at bedømme om det er en reklamation eller ej og du skal slet ikke vente på at få det bedømt.



Nej det synes jeg heller ikke kan være helt rigtig ? 

Det må da være en sag mellem butik og firma ..

Men nu tager jeg kontakt til forbrugernævnet, da de stadig nægter at kunne gøre noget ved ringen, eller give mig ny ring eller penge tilbage..

Det er bare så irriterende sådan noget især når det var en gave fra min kæreste..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.