Reklamation af fingering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2012

Ma-lu

Gry91 skriver:

Godmiddag derude 

Har lige et spørgsmål, jeg har fået en fingering i gave af min kæreste men efter at have brugt den max 4-5 gange, hvor den hver gang jeg tager den af og på bliver deform og skal rette den ud, er den knækket også. 

Jeg gik selvføgelig ned i den guldsmed han har købt den, og de sender den til firmaet (kranz og ziegler) for at se hvad de vil gøre ved den.

De vil ikke gøre noget ved den, og hverken butik eller firma vil give mig en ny eller penge retur. Jeg er kun blevet tilbudt at købe en ny ring hvor de vil trække 20% af prisen.

Jeg synes bare virkelig ikke det kan passe! De påstår at det er selvforskyldt ved brug af den, men hvordan kan jeg lige knække den ved at tage den af og på ? Og synes godt nok det noget værre l*rt hvis den skulle kunne knække så nemt!

Jeg har selv stået i butik og når en vare ikke var i orden, fik kunden en ny eller penge retur og så sendte vi den videre til firmaet som reklamation.

I mine øjne skulle butikken give mig en ny ring eller penge og så måtte de tage den med det firma som har leveret så dårlig ring til dem.

Hvad kan jeg gøre ? 



Hej.. 

Jeg har hele serien a marguerit fra kranz og Ziegler , og det er bare vildt dårligt, mine øreringene er knækket flere gange, og nu tør jeg ik bruge det mere, det er ligesom det er så 'blødt' i guldet :!! 

Synes helt klart du også sku kræve en ny!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2012

grinny

hvor gammel er ringen?

Anmeld

27. april 2012

Gry91

Ma-lu skriver:



Hej.. 

Jeg har hele serien a marguerit fra kranz og Ziegler , og det er bare vildt dårligt, mine øreringene er knækket flere gange, og nu tør jeg ik bruge det mere, det er ligesom det er så 'blødt' i guldet :!! 

Synes helt klart du også sku kræve en ny!!!



Dejligt at høre det ikke kun er mig som har haft problemer med de smykker .. men de både guldsmeden og kranz og ziegler nægter at gøre noget ved det eller give mig ny ring eller penge tilbage 

det er bare så ærgerligt, har ellers kun margurit fra georg jensen, men lige fingeringen synes jeg var pænere fra kranz og ziegler, så det var min kæreste så sød at huske kunne han ikke bare have glemt det og købt den fra georg jensen som han plejer ? typisk vores held herhjemme..

men har du klaget over dine smykker derfra ?

Anmeld

27. april 2012

Gry91

grinny skriver:

hvor gammel er ringen?



den er købt i slutningen af februar, men brugte den max 4-5 gange, da jeg fødte kort tid efter hvor jeg ikke måtte have smykker på, og har ikke brugt den siden

min kæreste var også nede at forklare at den jo var knækket pga den var så blød og bøjede hver gang jeg tog den af og på.

Anmeld

27. april 2012

grinny

Gry91 skriver:



den er købt i slutningen af februar, men brugte den max 4-5 gange, da jeg fødte kort tid efter hvor jeg ikke måtte have smykker på, og har ikke brugt den siden

min kæreste var også nede at forklare at den jo var knækket pga den var så blød og bøjede hver gang jeg tog den af og på.



I mange tilfælde giver det sig selv, at en fejl har været til stede på købstidspunktet, fordi det er åbenlyst, at der er tale om en fabrikationsfejl eller dårlige materialer. Men hvis du og forhandleren ikke kan blive enige, er der regler for, hvem af jer, der skal bevise jeres påstand.

De første seks måneder efter købet formoder man, at fejl i en vare har været der siden købet. Det kaldes populært for formodningsreglen”.

Forhandleren skal rette op på alle fejl, som har vist sig i den periode, som han ikke er i stand til at bevise, at du selv er skyld i. Er beviset ikke tilstrækkeligt, skal tvivlen komme dig som forbruger til gode."

Kilde:  http://taenk.dk/gode-r%C3%A5d/hvem-skal-bevise-hvad-ved-reklamationer

http://taenk.dk/gode-raad/tema/kend-din-kobelov/reklamationsret-10-vigtige-regler#taenk_regel1

Anmeld

27. april 2012

Gry91

grinny skriver:



I mange tilfælde giver det sig selv, at en fejl har været til stede på købstidspunktet, fordi det er åbenlyst, at der er tale om en fabrikationsfejl eller dårlige materialer. Men hvis du og forhandleren ikke kan blive enige, er der regler for, hvem af jer, der skal bevise jeres påstand.

De første seks måneder efter købet formoder man, at fejl i en vare har været der siden købet. Det kaldes populært for formodningsreglen”.

Forhandleren skal rette op på alle fejl, som har vist sig i den periode, som han ikke er i stand til at bevise, at du selv er skyld i. Er beviset ikke tilstrækkeligt, skal tvivlen komme dig som forbruger til gode."

Kilde:  http://taenk.dk/gode-r%C3%A5d/hvem-skal-bevise-hvad-ved-reklamationer

http://taenk.dk/gode-raad/tema/kend-din-kobelov/reklamationsret-10-vigtige-regler#taenk_regel1



Tusind tak for det! men de nægter stadig, og kommer med alverdens undskyldninger 

Anmeld

27. april 2012

grinny

Gry91 skriver:



Tusind tak for det! men de nægter stadig, og kommer med alverdens undskyldninger 



Det kan simpelthen ikke nægte! Ved godt det er nemt at sige at du bare skal sige til dem at sådan er det, men du må virkelig presse på, ellers så må du tage fat i forbrugerombudsmanden, han vil elske sådan en sag 

Anmeld

27. april 2012

NinaNymannMadsen

man har to års reklamationsret. det første halve år efter en vare er købt, skal butikken faktis antage at det er en fejl i varen hvis den er defekt på en eller flere måder.

find de love der gælder og gå ned og smæk dem i hovedet på dem så de kan se det. mange prøver enmlig at snyde kunderne med det, da mange enten ikke ved det eller glemmer reglerne er sådan.

Anmeld

27. april 2012

Ma-lu

Gry91 skriver:



Dejligt at høre det ikke kun er mig som har haft problemer med de smykker .. men de både guldsmeden og kranz og ziegler nægter at gøre noget ved det eller give mig ny ring eller penge tilbage 

det er bare så ærgerligt, har ellers kun margurit fra georg jensen, men lige fingeringen synes jeg var pænere fra kranz og ziegler, så det var min kæreste så sød at huske kunne han ikke bare have glemt det og købt den fra georg jensen som han plejer ? typisk vores held herhjemme..

men har du klaget over dine smykker derfra ?



Ja og jeg fik også et par nye øreringene eller lavet dem eller hva de nu gjordeMen havde de der garanti beviser med,!Men jeg synes fandme det for dårligt !!

Anmeld

27. april 2012

MissTas

Gry91 skriver:



De nægtede at kunne gøre noget ved den, og tilbød mig en ny specialpris på en ny ring   

Jeg nægter simpelthen at skulle betale for at få en ring som ikke er i stykker, så nu kontakter jeg forbrugernævnet som du foreslog  

Har aldrig i mit liv oplevet så dårlig service, og flabede ekspedienter! 
En ting er sikkert, køber aldrig noget derfra igen!  



shit man hvor ringe.. men ja, synes helt sikkert at du skal kontakte dem, så der kan blive gjort noget ved det :O held og lykke med det og glæder mig il en opdatering på det hele når du ved besked

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.