At bruge bleer af stof? Hvad synes i

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. maj 2012

Tona

Rikke&Liam skriver:

Ja, det må du undskylde. Jeg har ikke fået den målt. Skulle lige have overstået en fødsel som startede onsdag og sluttede lørdag aften Så har ikke tænkt videre over det.

Jeg kan anbefale denne opskrift hvis du selv er gået i gang med at strikke. Har lige modtaget en stak nye både til Liam og lillebror fra min strikkepusher

http://www.familiejournal.dk/Handarbejde/Strik-til-born/2010-13-Strikkeopskrift-Stribede-blebukser.aspx

What for søren da har du født!!!! Hvor fedt, det havde jeg slet ikke opdaget. Stort kæmpe tillykke  

Håber at alt godt selv om det var en lang omgang

Tak for opskrift  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2012

Rikke, Liam & Linus

Amandas-mor skriver:

What for søren da har du født!!!! Hvor fedt, det havde jeg slet ikke opdaget. Stort kæmpe tillykke  

Håber at alt godt selv om det var en lang omgang

Tak for opskrift  

Ja, endelig ville han gerne ud. Der kommer en fb en af dagene...satser jeg på

Anmeld

9. maj 2012

Tona

Rikke&Liam skriver:

Ja, endelig ville han gerne ud. Der kommer en fb en af dagene...satser jeg på

Den glæder jeg mig til at læse

Anmeld

9. maj 2012

Frøken J.

Amandas-mor skriver:

Vi er skiftet til stofbleer for nogle måneder siden og jeg er lykkelig for det. Jeg kan virkelig se at Amanda trives bedre med det. Hendes hud er slet ikke rød ved tandfrembrud som den plejer nogensinde og det er en stor lettelse.

Stofbleer i dag er jo meget lette at bruge. Det er ikke ligesom dem som man havde i gamle dage. Se evt min tråd her:

https://www.baby.dk/debat/161044pi1/gode-raad/hvordan-goer-man-det-der-med-stofbleer.aspx

Jeg syntes ikke at det er ulækkert. Når der kun er tis i bleen så lægges den bare i en tæt spand der står på toilettet. Når det er en lorteble, så stikker jeg den i toilettet og skyller ud og så bliver den skyllet ren og er klar til vask og kommer ned i spanden. Man kan enda købe indlæg at lægge i bleen som man bare løfter ud og smidder direkte i toilettet. Så rører man overhovedet ikke ved det. Det er aldrig klammere end at tømme og rengøre en potte fx. Minimum hver 3. dag skal man lige vaske bleerne, og det er så det. Sikke meget skrald vi sparer. Nemt for os og godt for miljøet. Vi brugte inden de billige bleer fra Rema. Der har jeg regnet ud at hvis man køber de billige stofbleer fra Alvababy som vi har, så er de tjent ind igen på 3 mdr hvis man køber 20 stofbleer. Dvs at efter 3 mdr er det ren indtjening! Ydermere tror jeg ikke at mange er klar over at de gives på på samme måde som alm. ble og har praktisk talt sammem sugeevne. Det går jo ikke igennem på tøjet eller noget.

Bedre for miljøet, bedre for Amanda, bedre for vores pengepung

Jeg har længe tænkt over at bruge dem, men da vi ikke har egen maskine og der ofte går en uge mellem vi kan få vasketid, ville det ikke fungere for os

Anmeld

9. maj 2012

Tona

Frøken J. skriver:

Jeg har længe tænkt over at bruge dem, men da vi ikke har egen maskine og der ofte går en uge mellem vi kan få vasketid, ville det ikke fungere for os

Det er da rigtig ærgeligt når du ellers gerne vil  Jeg kan ikke lige komme på nogle muligheder, for jeg tror nok at de skal vaskes hver 3 dag pga bakterier og sådan. Måske der er nogen af de mere erfarne stofblebrugere, som ved om de kan tåle at ligge en uge mellem  hver vask?

Anmeld

9. maj 2012

Frøken J.

Amandas-mor skriver:

Det er da rigtig ærgeligt når du ellers gerne vil  Jeg kan ikke lige komme på nogle muligheder, for jeg tror nok at de skal vaskes hver 3 dag pga bakterier og sådan. Måske der er nogen af de mere erfarne stofblebrugere, som ved om de kan tåle at ligge en uge mellem  hver vask?

Vi får renoveret badeværelse en gang til efteråret hvor der bliver mulighed for egen vaskemaskine, og til den tid vil jeg bestemt overveje det

Anmeld

9. maj 2012

Tona

Frøken J. skriver:

Vi får renoveret badeværelse en gang til efteråret hvor der bliver mulighed for egen vaskemaskine, og til den tid vil jeg bestemt overveje det

Det bliver da dejligt for jer med egen vaskemaskine...især når man har en baby i huset

Anmeld

9. maj 2012

Rikke, Liam & Linus

Frøken J. skriver:

Altså....hvis man nu er rigtig opsat på stofbleer uden maskine. Kan man købe noget jeg-fjerner-alle-bakterier-vaskepulver, så man kan lægge bleerne i blød natten over. Men...hvis man kun har mulighed for at vaske en gang om ugen bliver det nok mere en gene.

Da vi begyndte med stofbleer boede vi i etagebyggeri med fælles vaskerum i kælderen. Det fungerede da, MEN jeg er superglad for at vi nu har egen vaskemaskine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.