Vægtforøgelse under graviditeter....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.224 visninger
36 svar
0 synes godt om
14. april 2009

Tina2

Synes det er ret interessant at læse str på babyer, så kunne egentlig godt tænke mig at høre hvad I forskellige har taget på i jeres graviditeter og hvor længe det tog jer at smide de kg igen?

Jeg selv er en der HIIIIIIVER kg til mig, når jeg er gravid:-S Er normal af bygning og vægt når jeg ikke er gravid:-)

Med Filuca tog jeg 25 kg på og havde tabt 30 kg da hun var knap 4 mdr.

Med Milas tog jeg.....31 kg på!!! Stoppede så også med at ryge da jeg var i uge 7... Det tog længere tid at komme af med dem, men da Milas var 10 mdr kunne jeg sende en KÆMPE buket blomster til min mor med kortet "tak fordi du IKKE troede jeg kunne tabe de kg" He he... Hjalp lidt at hun sagde jeg ligeså godt ku vænne mig til tanken om at de ikke kom af allesammen........ GU FJORDE DE SÅ, he he...... Selvom det tog lidt længere tid......

Ku jo godt tænke os en bebs mere, men jeg orker næsten ikke en graviditet med læssevis af kg igen......
Har overvejet at snakke med en diætist næste gang, det starter lige med det samme og kører så ellers bare derud af.... 4 kg havde jeg taget på til 8 ugers undersøgelsen:-S

Skal så lige siges at jeg begge gange har haft en hel del vand i kroppen og den første uge efter fødslen har tabt 15 kg, men der er sgu alligevel langt op til de 31 kg.......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2009

saxa

Jeg tog 20 kg på - og er også meget normal af bygning (eller det var jeg) hverken tyk eller tynd...

Men... øv.. Hvor er jeg bare sååå dårlig til at tage mig sammen nu.

Smed 13.5kg den første uge - det var jo heelt vildt, så troede det sidste også ville ryge ligeså nemt.. Men nej.. Så nu mangler jeg lige de sidste kilo,- hvis ikk der er røget et par stykker mere på som sidder meget træls (Mave + hofter) øvøv.. Og nu er det så snart et år siden - Og vil så gerne af med dem

Hva pokker gjorde du, Tina2, for at smide alle de kilo igen??Har du nogle gode fif...?
Men ellers godt gået

Hilsen en mor - der meget gerne vil af med de sidste rester....

Anmeld

15. april 2009

Mutti2

Da jeg ventede Milla-Victoria tog jeg 35 kg på. Hvor de sad aner jeg ikke, for jeg havde den fineste lille mave

Hun vejede ved fødslen 3030, og den første uge var de 15 første kg væk.
Da hun var 2½ mdr var det hele væk + 5 kg under startvægten

Jeg har intet gjort for at tabe mig, men skylder skylden for det store vægttab på amningen.

Jeg har tænkt meget over at jeg næste gang vil fokusere lidt mere på hvad jeg spiser.

Knus Pernille

Anmeld

15. april 2009

Tina2

Ja også her.... Synes nu ikke jeg har spist mig til 25 og 31 kg, men har åbenbart utrolig nemt ved at tage på når jeg er gravid:-( Tilmed har jeg haft BL begge gange, hvilket jo ikke gør det at være aktiv særlig meget nemmere......

Saxi: Har egentlig ikke gjort alverden, men de er stille og roligt røget af... Har selvfølgelig tænkt en del over hvad jeg spiste og så har jeg ellers bare ammet løs:-)
Stoppede med at amme da han var 8 mdr, og hørte min venindes veninde tog 6 kg PÅ indenfor den første måned efter hun stoppede, så da jeg stoppede passede jeg VIRKELIG meget på og jeg tabte mig 3½ kg den første måned efter jeg var stoppet... Har taget det lidt i ryk indtil jeg var på normalvægten igen...
Vil så godt lige ca 5 kg længere ned men det går sgu lidt trægt, nu har jeg løbet i en måneds tid og det går da fremad:-) Han blir snart 2 år:-) Skal til karneval her i maj, såååh skal lige ha smidt lidt mere inden

Knus Tina

Anmeld

15. april 2009

malou

Jeg vejede 50 kg da jeg blev gravid. 9 md efter + 27 kg men jeg spiste også uden omtanke. Nu på victor´s 5 mds dag igår, siger vægten 57 kg så jeg mangler stadig en del... selvom det ikke ses så skal jeg jo ned i mit tøj igen... men man siger jo også at det tager kroppen ca. 1 år at komme sig efter en fødsel så jeg er meget optimistisk.

knus malou

Anmeld

15. april 2009

Cris

Jeg har taget på kun 6kg (babien vejede 3kg) Jeg har svømmet 4 gange om uge og jeg tog tit nogle gå ture. Jeg har spist som jeg plejer. Efter jeg fik mit barn kunne jeg passe i mine cowboy bukser en dag efter. Men maven blev ikke som den var før, der var mere fedt i (og jeg tabte mig i nogle andre stedder). Jeg skulle have været mere aktivt med at lave nogle maveøvelser derhjemme hver dag, men jeg var lidt for døvn. Nu er jeg gravid igen og skal i gang med at gå og svømme, for det hjælper også til fødsel. Men denne gang er jeg ikke så aktiv. Nå må vi at se, hvor stor jeg bliver. Men jeg skal altså tage mig sammen til at lave noget...

Anmeld

15. april 2009

A.

jeg har taget lidt over 6 kg på..

Anmeld

15. april 2009

SaNiNa

jeg tabte mig 17,6 kg og har nu taget ca 5 kg på siden feb og er i dag 32 + 5

Anmeld

15. april 2009

charlottekri

jeg vejede 68 kg da jeg blev gravid og 80 kg en uge før min pks og en uge efter pks vejede jeg 70... efter et halvt år med ingen motion, men bare amning vejede jeg 60 kg og der har jeg holdt mig siden (i omkring 9 mdr)

Anmeld

15. april 2009

Kvindemin

Jeg vejede 58 da jeg blev gravid, tabte mig kun under gravi.
Og vejer nu 48.

Vh

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.