Erfaring med ALKA forsikring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2012

Anonym

Chel1992 skriver:

Har ALKA men overvejer at skifte til noget andet da jeg syntes det er meget uoverskueligt. Man skal have flere forskellige forsikringer for at være sikker på man har dækket det hele. fx den jeg har, har jeg lige fundet ud af at den dækker ikke kumme og glas så hvis jeg smadre et vindue eller mit toilet så får jeg det ikke dækket fordi det åbenbart er en anden forsikring derinde så kan det altså gå hen og blive lidt små krydderet i prisen..

Hvis du jf din leje kontrakt selv bære ansvaret for glas og kumme skader, er det korrekt at du skal tegne en tilvalgsdækning til din indbo forsikring. Dette er ikke anderledes hvis du skifter selskab. Det er sjældent, at ejendomme ikke har glas og kumme forsikringer på deres bygningsforsikringer, hvorfor det altså også er sjældent, at lejer/ejer af en lejlighed selv skal sørge for forsikringen for dette. DERFOR er det ikke med som standard, en masse ville jo i så fald betale for en unødvendig dækning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2012

mpr

Anonym skriver:

Hvis du jf din leje kontrakt selv bære ansvaret for glas og kumme skader, er det korrekt at du skal tegne en tilvalgsdækning til din indbo forsikring. Dette er ikke anderledes hvis du skifter selskab. Det er sjældent, at ejendomme ikke har glas og kumme forsikringer på deres bygningsforsikringer, hvorfor det altså også er sjældent, at lejer/ejer af en lejlighed selv skal sørge for forsikringen for dette. DERFOR er det ikke med som standard, en masse ville jo i så fald betale for en unødvendig dækning.

Okay det vidste jeg så ikke ^^ Ved kun hvad min mor har presset ned over hovedet på mig skal lige have fundet kontrakten og set efter så

Anmeld

29. april 2012

Anonym

Christina9870 skriver:

Ja men der er en grund til at deres forsikrings aftaler med HK og de andre fagforeninger er billige, de har nemlig pillet ALT godt ud af de forsikringer for at kunne gøre dem så billige!!

Man skal se lidt på hvad man har af bil, hus og sådan for forsikrings selskaberne har hver deres gruppe folk.

Manden har solgt forsikringer, derfor jeg ved lidt om det...

Det er ikke helt korrekt!
Alkas forbunds familie forsikringer er meget fordelagtigt, en indeholder faktisk en masse plusser, der stiller forbundskunderne ekstra godt i en skadesituation.
Jeg antager at din mand ikke sælger forsikringer i Alka

Anmeld

29. april 2012

Anonym

Chel1992 skriver:

Okay det vidste jeg så ikke ^^ Ved kun hvad min mor har presset ned over hovedet på mig skal lige have fundet kontrakten og set efter så

Ja, kig lige lejekontrakten igennem. Hæfter du ikke for glas og kumme skader, er der "ingen ko på isen". Hæfter du må du kontakte Alka og få tegnet en udvidelse for glas og kumme. Det er ikke en seperat forsikring, men en tillægsdækning til din eksisterende forsikring.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.