Erfaring med ALKA forsikring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.681 visninger
33 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. april 2012

K&S

Vi overvejer at skifte til ALKA forsikring, så vil høre om I har erfaring (gode eller dårlige) med dem?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2012

Mette.

Vi overvejer at skifte til ALKA forsikring, så vil høre om I har erfaring (gode eller dårlige) med dem?

Vi har meget dårlig erfaring med dem. Så et stort  herfra..

Anmeld

25. april 2012

K&S

Mette. skriver:

Har du lyst til at uddybe? :-) Var det i forhold til dækning af skade?

Anmeld

25. april 2012

Anonym

Har du lyst til at uddybe? :-) Var det i forhold til dækning af skade?

Ja - vi havde indbrud i vores bil og de ville ikke dække skaden.

Vi endte med at få advokat på sagen og sagen endte i ankenævnet hvor vi vandt. Det var for så vidt okay at de stillede spørgsmål til det - men der hvor problemet kom, var at vi tidligere - for mange år tilbage havde fået smadret en rude i en anden bil, og pludselig begyndte de at betegne det som endnu et indbrud, selvom det hos politiet var betegnet som hærværk - og derfor mente de vi pludselig havde handlet grov uagtsomt, fordi det jo så ikke var første gang vi havde indbrud i bilen og derfor ikke var omfattet af forsikringspolicen og dermed skulle de ikke dække.

Selvom vores adkovat skrev sort på hvidt hvordan det hang sammen blev de ved at skrive noget andet og først efter 8 måneder og en tur i ankenævnet gav de sig. Jeg synes virkelig det var dårlig stil at blive ved at sige noget andet end sandheden - vi var nærmest ved at opgive tl sidst, for man orker bare ikke bruge så meget tid på at få dækket som faktisk er uforskyldt.

Anmeld

25. april 2012

K&S

Anonym skriver:

Ja - vi havde indbrud i vores bil og de ville ikke dække skaden.

Vi endte med at få advokat på sagen og sagen endte i ankenævnet hvor vi vandt. Det var for så vidt okay at de stillede spørgsmål til det - men der hvor problemet kom, var at vi tidligere - for mange år tilbage havde fået smadret en rude i en anden bil, og pludselig begyndte de at betegne det som endnu et indbrud, selvom det hos politiet var betegnet som hærværk - og derfor mente de vi pludselig havde handlet grov uagtsomt, fordi det jo så ikke var første gang vi havde indbrud i bilen og derfor ikke var omfattet af forsikringspolicen og dermed skulle de ikke dække.

Selvom vores adkovat skrev sort på hvidt hvordan det hang sammen blev de ved at skrive noget andet og først efter 8 måneder og en tur i ankenævnet gav de sig. Jeg synes virkelig det var dårlig stil at blive ved at sige noget andet end sandheden - vi var nærmest ved at opgive tl sidst, for man orker bare ikke bruge så meget tid på at få dækket som faktisk er uforskyldt.

Tusind tak :-)

Anmeld

25. april 2012

K&S

Ingen andre med erfaring?

Anmeld

25. april 2012

forår

Jeg har ALKA og er meget glad for det. Jeg har intet negativt at sige. Jeg kørte galt for nogen år tilbage( det var min skyld) bilen havde kostet mig 40.000kr og jeg fik 40.000kr af ALKA da den har totalskadet. Det synes jeg var en god handlen, hvis man kan kalde det det. Jeg havde haft bilen i knap 2år.

Nu har jeg så fået bil igen, og det er vel 7år siden jeg smadrede den anden bil, og da jeg ringede for at hører hvad det ville koste at få den forsikret fik jeg først en pris som var ret høj, dette grundet at jeg var hoppe op i trin pga den tidligere bil, men efter en god snak fik jeg en helt anden pris Dette også grundet at jeg for mange år siden deltog i et kursus "respekt for fart".

Ellers synes jeg at det er gode til at oplyse og ting og sager når man ringer, både fordele og ulemper.

Lige pt har jeg haft snakket meget med dem ang en bule imin bil, som en anden har lavet og jeg synes at de har været gode til at forklare mig hvordan og hvorledes-

Så herfra er er kun

Men alle folk har jo forskellige historier at fortælle om den her slags. Det er ex ikke længe siden jeg læste et hurra indlæg om TRYK forsikring og dem har jeg kun dårligt at sige om.

Anmeld

27. april 2012

Tona

K&S skriver:

Vi har god erfaring. Husk at hvis du er medlem af 3F kan du få det rigtig billigt i Alka

Anmeld

27. april 2012

smokin

Mette. skriver:

Helt enig.... 

Anmeld

27. april 2012

mpr

K&S skriver:

Har ALKA men overvejer at skifte til noget andet da jeg syntes det er meget uoverskueligt. Man skal have flere forskellige forsikringer for at være sikker på man har dækket det hele. fx den jeg har, har jeg lige fundet ud af at den dækker ikke kumme og glas så hvis jeg smadre et vindue eller mit toilet så får jeg det ikke dækket fordi det åbenbart er en anden forsikring derinde så kan det altså gå hen og blive lidt små krydderet i prisen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.