Barn nr. 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2012

morethanperfect

Frøken J. skriver:

Ja, bare rolig jeg er ikke gravid Det er ikke planen det skal ske før om nogen år! MEN nu spørger jeg i god tid, for hvis jeg spurgte om det her om nogle år når jeg er med rogn, kunne i bare regne ud jeg er gravid. Hehe

Anyway. Vi har lidt en drøm om at være rigtig hemmelighedskræmmere ved barn nr. 2.

Da jeg ventede Rose, fortalte vi om graviditeten i uge 7. Vi fik ikke det der fantastiske: "Du skal være mormor/farmor/whatever"-moment, fordi vi var bange for folks reaktion. Unge, havde ikke været sammen så længe dengang, under uddannelse... Så derfor var det mere sådan forsigtigt: "Nu må du ikke blive sur, men jeg er gravid/jeg skal være far".

Næste gang vil jeg gerne gøre alt det jeg ikke fik lov til første gang! Planen er ikke at fortælle jeg er gravid før efter NF. Men jeg ville høre om i tror det er realistisk? Jer der har 2 børn eller flere, kunne i holde det hemmeligt så længe 2. gang? Tænker på mavens størrelse. Jeg SKAL være slank igen inden barn nr. 2, så hvad gør man lige? Begynder at gå i løsere tøj fra man planlægger graviditeten, så folk ikke lugter lunten?

Vi vil heller ikke fortælle nogen kønnet før jeg har født. Tror i det er urealistisk? Vi vil gerne selv vide det, men synes det kunne være skægt at holde det hemmeligt indtil fødslen. Men tror i folk ville synes det var træls, hvis nu de gerne ville købe gaver osv.? Navnet skal også være hemmeligt, men det var det også med Rose..

Nårh ja, og hvilke navne synes i passer til Rose? Både dreng og pige. Må meget gerne kunne siges både på dansk og engelsk, da jeg er ½ englænder og har meget familie i England

Tja .. Vi ville holde det hemmeligt indtil efter NF , meeen jeg voksede ret hurtigt her 2. gang så den gik ikke
DESVÆRRE .

Og så sagde vi også at vi ikke ville fortælle nogle kønnet på den før jeg havde født , men altså .. Det er lidt for sent nu ..
SÅ ved ikke hvor meget man kan regne med hvad man siger før man blir gravid  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2012

Camulla

Frøken J. skriver:

Ja, det er bare smukt! Men jeg kunne ikke finde på at bruge det (selvom det er smukt), fordi jeg har gået i mødregruppe med Line og Milja-pigen, og Line er min veninde. Men FANTASTISK navn som også passer til den dejlige lille Milja-mus!

Ej, okay, så kan jeg godt se det. Så går den ikke... Desværre 

Anmeld

25. april 2012

MaybeBaby

Frøken J. skriver:

Ja, bare rolig jeg er ikke gravid Det er ikke planen det skal ske før om nogen år! MEN nu spørger jeg i god tid, for hvis jeg spurgte om det her om nogle år når jeg er med rogn, kunne i bare regne ud jeg er gravid. Hehe

Anyway. Vi har lidt en drøm om at være rigtig hemmelighedskræmmere ved barn nr. 2.

Da jeg ventede Rose, fortalte vi om graviditeten i uge 7. Vi fik ikke det der fantastiske: "Du skal være mormor/farmor/whatever"-moment, fordi vi var bange for folks reaktion. Unge, havde ikke været sammen så længe dengang, under uddannelse... Så derfor var det mere sådan forsigtigt: "Nu må du ikke blive sur, men jeg er gravid/jeg skal være far".

Næste gang vil jeg gerne gøre alt det jeg ikke fik lov til første gang! Planen er ikke at fortælle jeg er gravid før efter NF. Men jeg ville høre om i tror det er realistisk? Jer der har 2 børn eller flere, kunne i holde det hemmeligt så længe 2. gang? Tænker på mavens størrelse. Jeg SKAL være slank igen inden barn nr. 2, så hvad gør man lige? Begynder at gå i løsere tøj fra man planlægger graviditeten, så folk ikke lugter lunten?

Vi vil heller ikke fortælle nogen kønnet før jeg har født. Tror i det er urealistisk? Vi vil gerne selv vide det, men synes det kunne være skægt at holde det hemmeligt indtil fødslen. Men tror i folk ville synes det var træls, hvis nu de gerne ville købe gaver osv.? Navnet skal også være hemmeligt, men det var det også med Rose..

Nårh ja, og hvilke navne synes i passer til Rose? Både dreng og pige. Må meget gerne kunne siges både på dansk og engelsk, da jeg er ½ englænder og har meget familie i England

Jeg endte jo med at måtte købe graviditetsbukser allerede i uge 8.. Maven satte sig lige på MEGET tidligt. Selv da jeg fortalte mine kollegaer nyheden i uge 9 (havde kvalme og vi er ikke særlig mange i butikken, så de ville hurtigt lugte lunten) og der sagde ikke mindre end 2 af dem, at de havde tænkt, at min krop havde ændret sig. Så de havde lidt gættet det.
Så den nærmeste familie, tætteste venner og kollegaer ender med at få det at vide før NF. Kollegaerne også lige så meget pga evt. dårligdomme. Tror jeg bliver KÆMPE næste gang.
Men nu var vi 27, da jeg blev gravid og havde været sammen i 5 år og havde købt hus og hund (åh Gud, hvor er vi korrekte!), så det var med kyshånd, jubel og tårer familien og vennerne modtog nyheden. Glæd jer, det er fantastisk!
Og drengenavne: Tristan Marius, Marcus, Noah
Pigenavne: Elsker Lilli/Lili men det hedder min svigermor, så det kan vi ikke rigtigt.

Anmeld

26. april 2012

Aagaard

Camulla skriver:

Sikke et fint navn din datter har... Er helt tosset med det  

Ja ikk? og tak

Vi var lidt i tvivl om, hvordan vi gerne ville have det stavet om det skulle være Milja eller Milia, men det er lettest at regne ud hvordan det skal udtales med Milja. Med stavningen Milia kommer man let til at lægge tryk på begge i'er og så er navnet jo helt anderledes. Så det blev Milja og vi elsker det. Spicielt men ikke underligt

Anmeld

26. april 2012

Frøken J.

Tak for jeres svar! (ja, er lige på takkerunde, man har vel manerer ) Hmm.. Må se det an til den tid... Måske har jeg egentlig allerede sagt tak i den her tråd. Men man kan aldrig takke for meget!  

Anmeld

26. april 2012

Camel

Frøken J. skriver:

Jeg er gravid med barn nr. 3 nu. Ved barn nr. 1 og 2 fortalte vi det til familien da jeg var ca. 6-7 uger henne. Så havde jeg i feb 2011 en ufrivillig abort i uge 10. Vi havde på det tidspunkt fortalt det til de store børn og resten af familien. Da jeg blev gravid denne gang var vi meget enige om at det skulle holdes hemmeligt indtil efter NF. Det gjorde vi også på nær min mor, da jeg måtte til vagtlægen med kraftige blødninger et par uger før og de store så skulle passes akut. Vi  gjorde det primært for at skåne de 2 store hvis det gik galt igen.

Det var rigtig svært for mig at holde det hemmeligt, da jeg havde voldsom kvalme fra uge 6, det var hen over julen og vi var bare så glade 

Jeg tror det er svært at holde kønnet hemmeligt hvis man selv ved det

Pøj pøj med det hele når den tid kommer 

Anmeld

26. april 2012

foto på lærred

Frøken J. skriver:

Vi sagde ikke noget før efter MD scaning ved nr 2. Jeg kunne godt være i alm. bukser (dog med åben knap ) og alm. tøj næsten indtil da. Derefter gik det rigtig stærkt (med at se gravid ud)

Så jeg tror godt du kan skjule det indtil efter NF. Selvfølgelig kan det være forskelligt fra graviditet til graviditet (synes faktisk jeg blev hurtigere stor, da jeg ventede barn nr 1.) men tror i hvertfald ikke det er urealistisk at kunne skjule det til efter uge 14.

Camilla

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.