Barn nr. 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.548 visninger
36 svar
0 synes godt om
24. april 2012

Frøken J.

Ja, bare rolig jeg er ikke gravid Det er ikke planen det skal ske før om nogen år! MEN nu spørger jeg i god tid, for hvis jeg spurgte om det her om nogle år når jeg er med rogn, kunne i bare regne ud jeg er gravid. Hehe

Anyway. Vi har lidt en drøm om at være rigtig hemmelighedskræmmere ved barn nr. 2.

Da jeg ventede Rose, fortalte vi om graviditeten i uge 7. Vi fik ikke det der fantastiske: "Du skal være mormor/farmor/whatever"-moment, fordi vi var bange for folks reaktion. Unge, havde ikke været sammen så længe dengang, under uddannelse... Så derfor var det mere sådan forsigtigt: "Nu må du ikke blive sur, men jeg er gravid/jeg skal være far".

Næste gang vil jeg gerne gøre alt det jeg ikke fik lov til første gang! Planen er ikke at fortælle jeg er gravid før efter NF. Men jeg ville høre om i tror det er realistisk? Jer der har 2 børn eller flere, kunne i holde det hemmeligt så længe 2. gang? Tænker på mavens størrelse. Jeg SKAL være slank igen inden barn nr. 2, så hvad gør man lige? Begynder at gå i løsere tøj fra man planlægger graviditeten, så folk ikke lugter lunten?

Vi vil heller ikke fortælle nogen kønnet før jeg har født. Tror i det er urealistisk? Vi vil gerne selv vide det, men synes det kunne være skægt at holde det hemmeligt indtil fødslen. Men tror i folk ville synes det var træls, hvis nu de gerne ville købe gaver osv.? Navnet skal også være hemmeligt, men det var det også med Rose..

Nårh ja, og hvilke navne synes i passer til Rose? Både dreng og pige. Må meget gerne kunne siges både på dansk og engelsk, da jeg er ½ englænder og har meget familie i England

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2012

TrineMine86

Frøken J. skriver:

Ja, bare rolig jeg er ikke gravid Det er ikke planen det skal ske før om nogen år! MEN nu spørger jeg i god tid, for hvis jeg spurgte om det her om nogle år når jeg er med rogn, kunne i bare regne ud jeg er gravid. Hehe

Anyway. Vi har lidt en drøm om at være rigtig hemmelighedskræmmere ved barn nr. 2.

Da jeg ventede Rose, fortalte vi om graviditeten i uge 7. Vi fik ikke det der fantastiske: "Du skal være mormor/farmor/whatever"-moment, fordi vi var bange for folks reaktion. Unge, havde ikke været sammen så længe dengang, under uddannelse... Så derfor var det mere sådan forsigtigt: "Nu må du ikke blive sur, men jeg er gravid/jeg skal være far".

Næste gang vil jeg gerne gøre alt det jeg ikke fik lov til første gang! Planen er ikke at fortælle jeg er gravid før efter NF. Men jeg ville høre om i tror det er realistisk? Jer der har 2 børn eller flere, kunne i holde det hemmeligt så længe 2. gang? Tænker på mavens størrelse. Jeg SKAL være slank igen inden barn nr. 2, så hvad gør man lige? Begynder at gå i løsere tøj fra man planlægger graviditeten, så folk ikke lugter lunten?

Vi vil heller ikke fortælle nogen kønnet før jeg har født. Tror i det er urealistisk? Vi vil gerne selv vide det, men synes det kunne være skægt at holde det hemmeligt indtil fødslen. Men tror i folk ville synes det var træls, hvis nu de gerne ville købe gaver osv.? Navnet skal også være hemmeligt, men det var det også med Rose..

Nårh ja, og hvilke navne synes i passer til Rose? Både dreng og pige. Må meget gerne kunne siges både på dansk og engelsk, da jeg er ½ englænder og har meget familie i England

jeg lurer lige med - jeg vil nemlig også gerne prøve at holde det hemmeligt til efter nf - men jeg ved ikke om det er muligt..

dog vil jeg ikke holde kønnet hemmeligt - man kan hverken komme til at indrette værelse eller noget som helst så og det kan mit bygge-rede-behov slet ikke klare og ved at mange var glade for at de vidste vi skulle have en dreng denne gang, da de så rigtig kunne gå og købe gaver når de faldte over noget det bare lige skulle være

Anmeld

24. april 2012

TrineMine86

Frøken J. skriver:

synes faktisk at Vibe er er et smukt pigenavn - som ville passe godt til Rose  kan ikke lige komme i tanke om drengenavne (det havde jeg også svært med til min egen søn )

Anmeld

24. april 2012

mortilnoahogmelina

Altså jeg er ho gravid nu for 2 gang . Jeg er 13 uger henne . Og jeg havde det som dig at ingen skulle vide det før efter nf . Men jeg havde så en kæreste som åbenbart drak sig fra sans til samling og fortalte sin far det i uge 8. Og ja klaphatten valgte så og fortælle resten af festen den .
Super flot .
Nå men udover hans far og alle de andre så er der stadig ingen familie medlemmer ser ved det endnu .
Min plan er at tage billed fra nf scanne det på com og så sende det sammen med et lille brev. Jeg har ikk haft nogen problemer i at holde det hemmeligt , og maven er først begyndt at vise sig lidt nu når jeg har spist hele dagen . Så ho det er realistisk jeg går u mit alm tøj og ingen har spurgt mig .

Vi vil selv vide kønnet den her gang men ingen andre får det af vide . Heller ikk i en brandet . det er sikkert .

Navne har jeg ingen bud på da jeg selv er blank med navne

Anmeld

24. april 2012

Clisolka

Jeg lurer lige med her  Og nej, jeg er heller ikke gravid  

Anmeld

24. april 2012

Zeus

Frøken J. skriver:

Nu du selv bringer navnet op

Navnet Rose.. Bliver det udtalt som på dansk, altså rose? Eller udtalt på engelsk?

Og har ingen erfaringer med at holde noget hemmeligt, jeg kunne ikke holde kæft mere end knap et døgn fra de posive tests

Anmeld

24. april 2012

Aagaard

Det kan måske blive svært at gemme - men prøv og navnet det kan i sagtens gemme :-)
Kønnet det kunne godt gå hen og blive svært når i selv ved det :-)

Pige:
Bellis (De små hvide blomster i græsplænen)
Flora (plantedelen af verden)
Iris (flot gul eller blåhvid blomst)

Dreng:
Ask
Ravn (stor sort fugl)
Men ej drengenavne er svære

Anmeld

24. april 2012

Frøken J.

Zeus skriver:

Nu du selv bringer navnet op

Navnet Rose.. Bliver det udtalt som på dansk, altså rose? Eller udtalt på engelsk?

Og har ingen erfaringer med at holde noget hemmeligt, jeg kunne ikke holde kæft mere end knap et døgn fra de posive tests

Det udtales på dansk Men for min engelske familie på engelsk, of course

Anmeld

24. april 2012

Frøken J.

Aagaard skriver:

Det kan måske blive svært at gemme - men prøv og navnet det kan i sagtens gemme :-)
Kønnet det kunne godt gå hen og blive svært når i selv ved det :-)

Pige:
Bellis (De små hvide blomster i græsplænen)
Flora (plantedelen af verden)
Iris (flot gul eller blåhvid blomst)

Dreng:
Ask
Ravn (stor sort fugl)
Men ej drengenavne er svære

Hihi, vi har samme tankegang. Jeg har været ude i noget Lilje, Viola osv. hvis det blev en pige, men Lars synes det er lige vel hippie-agtigt nok at alle børnene hed noget med en blomst. Men Viola og Rosa var mine topønsker ved Rose, men det blev så Rosa med E Måske skal jeg stjæle Milja.. Muhahaha ej

Anmeld

24. april 2012

Zeus

Frøken J. skriver:

Det udtales på dansk Men for min engelske familie på engelsk, of course

Aaarh Jeg har hele tiden tænkt det på dansk, men nu hvor du skrev det med engelsk, så kom jeg da helt i tvivl

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.