Barn nr. 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2012

babymus77

Jeg kunne ikke skjule mit mere end til 7'ne uge!!!! Havde vores været en pige talte vi om silje, andrea... Drengenavne var vi enige om Julius:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2012

AnnaK89

Jeg kunne slet ikke skjule maven - og vi måtte frem med det i uge 7, da mine bukser allerede der var ulidelige - alt det luft i maven gav virkelig en stor mave meget tidligt.

Men jeg vil sige, at I nok er nød til at prøve jer frem og se hvor hurtigt maven vokser
For nogen lykkes det jo

Anmeld

25. april 2012

Nessie

Her ved 2. barn vil vi gerne skjule det, og det lykkedes da også. Ingen ud over mine forældre og en veninde (og cheferne) vidste det, men vaar egentlig lidt hårdt at gå rundt og være ked af det efter aborten, og ikke rigtig kunne tale om det.

Min mave voksede lidt, men tror ikke at nogen turde spørge, både fordi de ved hvor svært det var at få Daniel, men også fordi jeg måske bare havde taget lidt mere på

Håber at vi kan holde det skjult næste gang også, det er da en lidt sjov hemmelighed at gå rundt med og glæde sig til folks reaktioner

Anmeld

25. april 2012

Svenne

Frøken J. skriver:

Han er SÅ kræsen! Ville totalt gerne have både en Bella, Ene, Mynte, osv. osv. men neeeej neeej! Det er for alternativt, minder om Twilight, osv. osv. Mikkel og Mads er lidt for almindeligt - Kan også godt lide navne som er bare sådan LIDT specielle. Ikke total far out, men du ved. Lidt ligesom Rose og Milja eksempelvis

Hvad med Arthur? Det kan udtales både på dansk og engelsk

Anmeld

25. april 2012

Frøken J.

Tak for alle jeres svar og forslag! Måske urealistisk at skjule det.. Hmm, må se til den tid Men hvis i har flere navneforslag, så fortsæt endelig

Anmeld

25. april 2012

mulle85

jeg er i uge 13 nu, ku ikke holde det hemmeligt for min familie og nærmeste venner så de vidste det ret hurtigt efter jeg selv fandt ud af det, har været til en fantastisk nf igen og har en rigtig livlig baby i maven så det dejligt

Anmeld

25. april 2012

Ellie79

Frøken J. skriver:

Ja, bare rolig jeg er ikke gravid Det er ikke planen det skal ske før om nogen år! MEN nu spørger jeg i god tid, for hvis jeg spurgte om det her om nogle år når jeg er med rogn, kunne i bare regne ud jeg er gravid. Hehe

Anyway. Vi har lidt en drøm om at være rigtig hemmelighedskræmmere ved barn nr. 2.

Da jeg ventede Rose, fortalte vi om graviditeten i uge 7. Vi fik ikke det der fantastiske: "Du skal være mormor/farmor/whatever"-moment, fordi vi var bange for folks reaktion. Unge, havde ikke været sammen så længe dengang, under uddannelse... Så derfor var det mere sådan forsigtigt: "Nu må du ikke blive sur, men jeg er gravid/jeg skal være far".

Næste gang vil jeg gerne gøre alt det jeg ikke fik lov til første gang! Planen er ikke at fortælle jeg er gravid før efter NF. Men jeg ville høre om i tror det er realistisk? Jer der har 2 børn eller flere, kunne i holde det hemmeligt så længe 2. gang? Tænker på mavens størrelse. Jeg SKAL være slank igen inden barn nr. 2, så hvad gør man lige? Begynder at gå i løsere tøj fra man planlægger graviditeten, så folk ikke lugter lunten?

Vi vil heller ikke fortælle nogen kønnet før jeg har født. Tror i det er urealistisk? Vi vil gerne selv vide det, men synes det kunne være skægt at holde det hemmeligt indtil fødslen. Men tror i folk ville synes det var træls, hvis nu de gerne ville købe gaver osv.? Navnet skal også være hemmeligt, men det var det også med Rose..

Nårh ja, og hvilke navne synes i passer til Rose? Både dreng og pige. Må meget gerne kunne siges både på dansk og engelsk, da jeg er ½ englænder og har meget familie i England

Ved vores den første fortalte vi også i uge 6-7 havde ikke uddannelse og manden havde det værste i vente, nemlig bachelor skrivning med lille nyfødt baby, så frygtede lidt folks reaktion. Ved nummer 2 ventede vi til jeg var 11+ et eller andet havde ikke været til nf endnu, men det passede med de fik det at vide d. 23 dec. hvor vi alligevel var samlet og hyggede. Jeg synes slet ikke det var svært at vente anden gang, graviditeten fyldte ikke ret meget, havde den store og brugte alt min gode tid på hende - havde meget kvalme så er noget pjat at sige graviditeten ikke fyldte, men når jeg havde det godt, fyldte det ikke.

Anja

Anmeld

25. april 2012

Camulla

Frøken J. skriver:

Tak for alle jeres svar og forslag! Måske urealistisk at skjule det.. Hmm, må se til den tid Men hvis i har flere navneforslag, så fortsæt endelig

Er bare helt vild med det Milja der... Har aldrig hørt det før, men hvor er det dog sødt

Anmeld

25. april 2012

Camulla

Aagaard skriver:

Det kan måske blive svært at gemme - men prøv og navnet det kan i sagtens gemme :-)
Kønnet det kunne godt gå hen og blive svært når i selv ved det :-)

Pige:
Bellis (De små hvide blomster i græsplænen)
Flora (plantedelen af verden)
Iris (flot gul eller blåhvid blomst)

Dreng:
Ask
Ravn (stor sort fugl)
Men ej drengenavne er svære

Sikke et fint navn din datter har... Er helt tosset med det  

Anmeld

25. april 2012

Frøken J.

Camulla skriver:

Er bare helt vild med det Milja der... Har aldrig hørt det før, men hvor er det dog sødt

Ja, det er bare smukt! Men jeg kunne ikke finde på at bruge det (selvom det er smukt), fordi jeg har gået i mødregruppe med Line og Milja-pigen, og Line er min veninde. Men FANTASTISK navn som også passer til den dejlige lille Milja-mus!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.