Barn nr. 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2012

Mira0911

Jeg troede jeg kunne holde det hemmeligt til efter NF... Det var umuligt... 

Fik mave på ret hurtigt... Havde fortalt det til nogle jeg kunne stole på, troede jeg... Da jeg var mellem 6-8 uger henne var der nogle der valgte at fortælle det til andre... Så det nåede jeg ikke selv... Jeg var så sur og gal... Grr... 

Man skal hvert fald tænke sig godt om inden man fortæller det til nogle andre inden man offentliggøre det for resten af sin omgangskreds+familie... 

Da jeg blev gravid med Julie, gik der næsten 4 måneder før familien fik det at vide, fordi jeg var så bekymret for hvad de vil sige til at vi nu skulle have et barn, A og jeg havde været sammen i knap et ½ år, før det var vi bedste venner inden vi fandt sammen... 

Fordi det blev fortalt så sent var også fordi jeg var så skidt, kvalme og opkast hver dag... Så lukkede mig selv inde og folk hørte fra ikke mig særlig tit... 

Men inden vi overhovedet nåede at fortælle noget til familie og venner, havde svigermor luret den... Der er noget med at man kan se det i øjnene på en hvis man er gravid... Det kunne hun ved mig, det var glasklare... 

Har hørt flere sige at de kan se det på den måde hvis man er gravid.. og ikke har fortalt noget... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2012

Aagaard

Frøken J. skriver:

Hihi, vi har samme tankegang. Jeg har været ude i noget Lilje, Viola osv. hvis det blev en pige, men Lars synes det er lige vel hippie-agtigt nok at alle børnene hed noget med en blomst. Men Viola og Rosa var mine topønsker ved Rose, men det blev så Rosa med E Måske skal jeg stjæle Milja.. Muhahaha ej

Han har måske fat i noget - meeen det ville da være fantastisk med Lilje og Rose eller Rose og Bella`? måske :-)

Rose og Mikkel?
Rose og Mads?

Rose og Mynte eller ene...

Hi hi du må såmænd gerne stjæle Milja - det ER jo et smukt navn

Anmeld

24. april 2012

Frøken J.

Aagaard skriver:

Han har måske fat i noget - meeen det ville da være fantastisk med Lilje og Rose eller Rose og Bella`? måske :-)

Rose og Mikkel?
Rose og Mads?

Rose og Mynte eller ene...

Hi hi du må såmænd gerne stjæle Milja - det ER jo et smukt navn

Han er SÅ kræsen! Ville totalt gerne have både en Bella, Ene, Mynte, osv. osv. men neeeej neeej! Det er for alternativt, minder om Twilight, osv. osv. Mikkel og Mads er lidt for almindeligt - Kan også godt lide navne som er bare sådan LIDT specielle. Ikke total far out, men du ved. Lidt ligesom Rose og Milja eksempelvis

Anmeld

24. april 2012

Hvem?

Frøken J. skriver:

Ja, bare rolig jeg er ikke gravid Det er ikke planen det skal ske før om nogen år! MEN nu spørger jeg i god tid, for hvis jeg spurgte om det her om nogle år når jeg er med rogn, kunne i bare regne ud jeg er gravid. Hehe

Anyway. Vi har lidt en drøm om at være rigtig hemmelighedskræmmere ved barn nr. 2.

Da jeg ventede Rose, fortalte vi om graviditeten i uge 7. Vi fik ikke det der fantastiske: "Du skal være mormor/farmor/whatever"-moment, fordi vi var bange for folks reaktion. Unge, havde ikke været sammen så længe dengang, under uddannelse... Så derfor var det mere sådan forsigtigt: "Nu må du ikke blive sur, men jeg er gravid/jeg skal være far".

Næste gang vil jeg gerne gøre alt det jeg ikke fik lov til første gang! Planen er ikke at fortælle jeg er gravid før efter NF. Men jeg ville høre om i tror det er realistisk? Jer der har 2 børn eller flere, kunne i holde det hemmeligt så længe 2. gang? Tænker på mavens størrelse. Jeg SKAL være slank igen inden barn nr. 2, så hvad gør man lige? Begynder at gå i løsere tøj fra man planlægger graviditeten, så folk ikke lugter lunten?

Vi vil heller ikke fortælle nogen kønnet før jeg har født. Tror i det er urealistisk? Vi vil gerne selv vide det, men synes det kunne være skægt at holde det hemmeligt indtil fødslen. Men tror i folk ville synes det var træls, hvis nu de gerne ville købe gaver osv.? Navnet skal også være hemmeligt, men det var det også med Rose..

Nårh ja, og hvilke navne synes i passer til Rose? Både dreng og pige. Må meget gerne kunne siges både på dansk og engelsk, da jeg er ½ englænder og har meget familie i England

Jeg kunne slet ikke gemmen 2. graviditet, selvom jeg havde tabt næsten alt, var det svært - blev gravid 2. gang da nr. 1 var 3 mdr, vi fortalte det ikke til nogle, men da jeg var omkring uge 7 vidste alle det, for jeg ligende en der var over halvvejs....

Anmeld

24. april 2012

MariaJ

Jeg ville ikke have kunnet skjule det. I hvert fald ikke for dem, der kender mig godt. Jeg vejede præcis det samme da jeg blev gravid anden gang som første gang, men fik meget hurtigere mave anden gang. Det skal så siges at jeg normalt går i ret tætsiddende tøj (jeans og  figursyede t-shirts - agtigt), så om ikke andet ville min familie, nærmeste kolleger og venner nok have lugtet lunten, hvis jeg pludselig kun gik i løse flagrende skjorter .

Anmeld

24. april 2012

Jibbe

Jeg har skjult det til efter nf her 2 gang. Jeg blev da rundere men tror bare folk tænkte jeg var lidt tyk der var i det mindste ingen der gennemskuede det. Så det kan man sagtens. Og denne gang kender vi ikke kønnet - ved dog ikke om jeg kunne tie stille hvis jeg kendte det

Anmeld

25. april 2012

Aagaard

Frøken J. skriver:

Han er SÅ kræsen! Ville totalt gerne have både en Bella, Ene, Mynte, osv. osv. men neeeej neeej! Det er for alternativt, minder om Twilight, osv. osv. Mikkel og Mads er lidt for almindeligt - Kan også godt lide navne som er bare sådan LIDT specielle. Ikke total far out, men du ved. Lidt ligesom Rose og Milja eksempelvis

Hvad med Tone?

Spicielt men ikke underligt...

Drenge - der er jeg lost - i er hermed ikke tilladt at få drenge

Anmeld

25. april 2012

Pigent

Frøken J. skriver:

Ja, bare rolig jeg er ikke gravid Det er ikke planen det skal ske før om nogen år! MEN nu spørger jeg i god tid, for hvis jeg spurgte om det her om nogle år når jeg er med rogn, kunne i bare regne ud jeg er gravid. Hehe

Anyway. Vi har lidt en drøm om at være rigtig hemmelighedskræmmere ved barn nr. 2.

Da jeg ventede Rose, fortalte vi om graviditeten i uge 7. Vi fik ikke det der fantastiske: "Du skal være mormor/farmor/whatever"-moment, fordi vi var bange for folks reaktion. Unge, havde ikke været sammen så længe dengang, under uddannelse... Så derfor var det mere sådan forsigtigt: "Nu må du ikke blive sur, men jeg er gravid/jeg skal være far".

Næste gang vil jeg gerne gøre alt det jeg ikke fik lov til første gang! Planen er ikke at fortælle jeg er gravid før efter NF. Men jeg ville høre om i tror det er realistisk? Jer der har 2 børn eller flere, kunne i holde det hemmeligt så længe 2. gang? Tænker på mavens størrelse. Jeg SKAL være slank igen inden barn nr. 2, så hvad gør man lige? Begynder at gå i løsere tøj fra man planlægger graviditeten, så folk ikke lugter lunten?

Vi vil heller ikke fortælle nogen kønnet før jeg har født. Tror i det er urealistisk? Vi vil gerne selv vide det, men synes det kunne være skægt at holde det hemmeligt indtil fødslen. Men tror i folk ville synes det var træls, hvis nu de gerne ville købe gaver osv.? Navnet skal også være hemmeligt, men det var det også med Rose..

Nårh ja, og hvilke navne synes i passer til Rose? Både dreng og pige. Må meget gerne kunne siges både på dansk og engelsk, da jeg er ½ englænder og har meget familie i England

Jeg har ingen børn og har heller ikke planer om det så kan derfor ikke hjælpe dig 

Men kan hjælpe med lidt navne forslag 

Rose og 

Mynthe 
Viola
Camille
Lilje
Lærke
Aya
Bella
Sophie/Sofie
Laurine

Strom 
Sander
Micas
Emil
Arthur
Anton  
Valde 

Anmeld

25. april 2012

Annette A

Vi ventede til efter MD-scanningen med barn mr, 2 og ingen opdagede noget før. Ville gerne sikre mig at barnet var sundt og raskt inden vi sagde det. Samtidigt var vi usikre på svigermors reaktion, da hun hele tiden havde sagt at et barnebarn var rigeligt og da vores første dreng efterhånden var blevet 8 år på det tidspunkt var der ikke så mange der regnede med vi ville have flere.

Men det var nemt nok at holde det hemmeligt. Gik bare med kjoler og tunikaer, der ikke afslørede maven, men bliver så heller ikke så stor på maven, så det gør det jo også nemmere.

Anmeld

25. april 2012

come2

Frøken J. skriver:

Matt

Amy

Dave

Jamie

Får vi en pige skal hun hvis hedde Angelina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.