Jeg forstår dig nu godt! 
Det er også hans barn og hans fortjeneste at du er "fanget" derhjemme, og han kan være en enorm støtte for dig, når du sidder hjemme og glor, og ikke længere selv kan komme så meget ud.
Jeg synes, det er helt fair at bede ham om at blive hjemme oftere, så du ikke kører surt i det hele. Altså, ikke nok med at du ikke rigtig kan bevæge dig så meget mere, hvilket må føles enormt demoraliserende, så er du også overladt til dig selv i denne følelse når han ikke er hjemme til at agere moralsk support. 
Hvis situationen havde været omvendt, og han havde siddet med kæmpe mave, ville du vel heller ikke have føjtet med veninderne og overladt ham til at sidde derhjemme og kukkelure? Jeg havde i hvert fald ikke. 
Det drejer sig trods alt kun om et par måneder, og hvis I kan enes om et kompromis, hvor han bare skærer lidt ned på byturene og ikke drikker sig fra sans og samling, synes jeg det må være den optimale løsning for jer begge? Men når alt kommer til alt, er det jo dine følelser omkring det hele der gælder, og ikke hvad vi andre mener er rigtigt og forkert. Lyt til dig selv og bed ham om præcis hvad du har brug for her i den sidste tid.
Held og lykke med det hele herfra.

Anmeld