come2 skriver:
Jeg er IKKE fan af den kur.
DROP de slankekure og lav en kostomlægning. Det er 1000 gange bedre.
Så snart du begynder at spise pasta eller lign igen rasker kg'ene på igen, med mindre du vil leve på dukan resten af dit liv.
Jeg har tabt 10 kg på et år. Jeg har spist forholdsvis sundt og trænet.
Dukan er ikke for folk der bevæger sig meget, det fandt jeg ud af.
Om man tager det hele på igen kommer vel i høj grad an på om man genoptager de gamle spisevaner 100% eller om man følger udfasningen som de anbefaler.
Det er da super at det virker for dig at spise sundt/omlægning af spisevaner, men det er langt fra alle der har samme glæde af det som du har. For nogle skal der bare mere radikale metoder til og der kan Dukan jo sagtens være en løsning.
Iøvrigt er Dukan vel også en form for omlægning af spisevaner

Herhjemme har vi været på Dukan i lidt mere end 5 uger nu, og det virker rigtig godt for os, -det er absolut ikke første gang vi har taget beslutningen om at gøre noget ved overvægten, og de fleste gange udfra et koncept om kostomlægning og det har hidtil bare ikke virket, det har været for flydende og vi er lynhurtigt røget tilbage i gamle vaner. Det her virker, sikkert fordi det er så radikalt, og efterhånden som tiden går får vi da også implementeret nogle nye kostvaner, -der skal opfindsomhed til at lave lækker mad som man også kan byde gæster uden at der skal kulhydrater til, og jeg er da helt sikker på at det vi lærer i den proces, også er vaner vi beholder når vi engang er udfaset igen.
Jeg synes du skal passe på med at være så kategorisk -her tænker jeg på
"DROP de slankekure og lav en kostomlægning. Det er 1000 gange bedre."At det virker for dig er ikke det samme som at det virker for alle andre, dejligt for dig at det virker, men giv plads til lidt forskellighed.
Tillykke med dit meget flotte vægttab