Rugemor.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2012

lilledittemor

hvis det er med dit æg tror jeg ikke det er voldsomt dyrt. Og desuden kan I jo klare det hjemme i stuen med en ægløsningstest, en plastikkop og en engangssprøjte...

Det er jo indavl...
Det er jo hendes storebror

Bare se bort fra denne kommentar, jeg er vidst ikke helt vågen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2012

lilledittemor

Surrogatmamma skriver:

Jeg undrer om der er andre rugemødre inde på dette forum?

Jeg er selv rugemor og skriver om det i min blog  http://surrogatmamma.blogspot.com/

Mvh

Surrogatmamman

Jeg tager sgu hatten af for dig jeg ville ikke selv kunne gøre det. Ikke engang for min egen bror..

Anmeld

18. april 2012

Nettemor

Ditte_Marie skriver:

Det er jo indavl...

Det kunne jo være med brorens kærestes sæd

Anmeld

18. april 2012

raca

Ditte_Marie skriver:

Det er jo indavl...

da ikke hvis de vælger at bruge den anden mands sæd...så er barnet jo biologisk forbunden til begge familier

Anmeld

18. april 2012

lilledittemor

Nettemor skriver:

Det kunne jo være med brorens kærestes sæd

Det havde jeg selvfølgelig ikke lige tænkt over
Min fejl

Anmeld

18. april 2012

signe.

Nu hvor vi har fået afklaret at det ikke er ulovligt det TS gør, vil jeg også bare sige at det er fantastisk at dui gør det. Rigtig flot at du vil hjælpe andre på den måde!

Anmeld

18. april 2012

kitra

celkt skriver:

hvis det er med dit æg tror jeg ikke det er voldsomt dyrt. Og desuden kan I jo klare det hjemme i stuen med en ægløsningstest, en plastikkop og en engangssprøjte...

Ja men hvis det er mit æg er det jo også halvt mit barn og det synes jeg ikke er en god idé og slet ikke når det er ens bror der skal ha barnet. 

Anmeld

18. april 2012

celkt

kitra skriver:

Ja men hvis det er mit æg er det jo også halvt mit barn og det synes jeg ikke er en god idé og slet ikke når det er ens bror der skal ha barnet. 

ok... det er jo dit eget valg, - jeg personligt ville have det fint med det, så længe barnet blev i familien. Ikke at jeg ville gøre det, men altså.

Men så skal du have en anden kvindes æg, og ja, så bliver det dyrt, kompliceret, hårdt fysisk og bare gennemgående svært. Og, tror jeg, et problem i danmark, for så skal du stå på venteliste til et donoræg, som barnløse par bruger. Og så kan må jo diskutere om det er fair at du og din homo-familie, (venligt ment selvfølgeligt) får et af de æg, når de er mangelvare, for I kan jo rent fysisk lave børn allesammen.

Anmeld

18. april 2012

Sara_S

Surrogatmamma skriver:

Det vil jeg da gerne svare på...

Grunden til at jeg ønsker at gøre det, er at jeg selv har en bror, der er homuseksuel, der har fået barn via rugemor. Og da det er svært for homuseksuelle at få børn uden en kvindes velvilje, har jeg valgt at hjælpe et par, som jeg kender.

Min nærmeste familie er helt ok med det, eftersom de forguder min nevø og under andre den samme glæde.

Jeg kender fædrene gennem min familie.

Jeg er gravid med eget æg. Fædrene fik valgmuligheden om de ville benytte donoræg eller mit. For mig gjorde det ingen forskel, eftersom jeg er helt afklaret med, at jeg ikke selv vil have flere børn og at dette barn på ingen måde er "mit". Og derved har jeg heller ingen moderfølelser for barnet. Jeg er kun stolt over at det går så godt og at jeg kan videregive liv til en kærlig og ventende familie.

Jeg har stor respekt for det du gør og synes at vi skulle bare være taknemmelig for at der findes mennesker som dig, fantastisk stærke og gavmilde... 

Jeg kender også en bøssepar (de er vores gode vennes), som ønsker sig et fælles barn og jeg ved de er de bedste forældre (den ene har et barn fra en tidligere forhold med en kvinde, som har altid boet fuldtid hos dem)... men selv om tanken har strejfet mig, jeg kunne aldrig finde på at være rugemor... Jeg tror ikke jeg er stærk nok til at kunne give væk det barn jeg har båret i min mave i 9 måneder... 

Anmeld

18. april 2012

celkt

Sara_S skriver:

Jeg har stor respekt for det du gør og synes at vi skulle bare være taknemmelig for at der findes mennesker som dig, fantastisk stærke og gavmilde... 

Jeg kender også en bøssepar (de er vores gode vennes), som ønsker sig et fælles barn og jeg ved de er de bedste forældre (den ene har et barn fra en tidligere forhold med en kvinde, som har altid boet fuldtid hos dem)... men selv om tanken har strejfet mig, jeg kunne aldrig finde på at være rugemor... Jeg tror ikke jeg er stærk nok til at kunne give væk det barn jeg har båret i min mave i 9 måneder... 

havde jeg en bror, jeg var meget tæt på, der var bøsse, eller skulle det vise sig at min søster, som jeg elsker højt, ikke kunne bære sit eget barn, så ville jeg nok overveje det. Men tja, hvad gør man hvis man så ikke kan gennemføre det når det kommer til stykket, den tanke er man jo også til at tænke igennem...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.