Rugemor.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.976 visninger
37 svar
0 synes godt om
18. april 2012

Surrogatmamma

Jeg undrer om der er andre rugemødre inde på dette forum?

Jeg er selv rugemor og skriver om det i min blog  http://surrogatmamma.blogspot.com/

Mvh

Surrogatmamman

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2012

signe.

Surrogatmamma skriver:

Jeg undrer om der er andre rugemødre inde på dette forum?

Jeg er selv rugemor og skriver om det i min blog  http://surrogatmamma.blogspot.com/

Mvh

Surrogatmamman

Troede slet ikke det var lovligt herhjemme....

Anmeld

18. april 2012

K&S

signe. skriver:

Troede slet ikke det var lovligt herhjemme....

Heller ikke her :-)

Anmeld

18. april 2012

celkt

Vil bare sige, at det er fantastisk det du gør. Jeg er fløjtende ligeglad med lovgivningen på dette område, du styrer for vildt!!!

Anmeld

18. april 2012

Kongmulle

Det er ikke lovlligt i Dk

Anmeld

18. april 2012

Surrogatmamma

Det er ikke ulovligt at være rugemor. Dvs at føde et barn og overlade den fulde forældremyndighed til faderen og dennes partner kan så efterfølgende adopteren barnet.

Men det er ulovligt at modtage penge for det, som man gør i udlandet.

Anmeld

18. april 2012

Kongmulle

Lad os lige slå det fast med det samme. Jvf. dansk lovgivning er det ulovligt og strafbart at benytte en rugemor ved at betale andre for at bære dit barn. Det er også ulovligt og strafbart at være rugemor og tage imod betaling for at bære et barn.

I Danmark er det også forbudt at formidle kontakt mellem et barnløst par og en rugemor. Ligesom det heller ikke er lovligt for en læge at befrugte en rugemor. Det betyder, at det rent praktisk næsten er umuligt at finde en rugemor i Danmark, med mindre en veninde eller et familiemedlem melder sig på banen.
Som dansker må du ikke rejse til udlandet for at benytte en udenlandsk rugemor. Hvis du vælger at gøre dette alligevel, vil du have meget svært ved at indføre barnet til landet på lovlig vis og efterfølgende få det tilmeldt det danske sundhedssystem.
Så hold dig fra tanken om at tage til udlandet for at benytte en rugemor. Både pga. det moralske og det sundhedsmæssige aspekt, der ligger i dette.

Hvis du vælger at trodse lovgivningen, kan du blive straffet med fængsel.

Anmeld

18. april 2012

Nettemor

Jeg syns dette er et spændende emne. Jeg har derfor nogle spørgsmål som jeg håber du vil svare på men forstår hvis du ikke ønsker det..

Hvorfor ønsker du at gøre dette og hvad siger din familie til det?

Hvordan fik du kontakt med fædrene?

Hvor fik du\I æggene fra?

Hvordan undgår du at få moder følelser for dette barn?

Anmeld

18. april 2012

celkt

Kongmulle skriver:

Lad os lige slå det fast med det samme. Jvf. dansk lovgivning er det ulovligt og strafbart at benytte en rugemor ved at betale andre for at bære dit barn. Det er også ulovligt og strafbart at være rugemor og tage imod betaling for at bære et barn.

netop dette med betalingen er det der gør forskellen.

Det er ikke ulovligt at være rugemor, kun at blive betalt for det. Har jeg lyst til at føde et barn til min søster, er der næppe nogen der syntes det er forkert.

jeg kan godt forstå det er forbudt at betale for det, netop for at undgå at der er nogen meget dårligt stillede der føler sig 'tvunget' til at sælge sig selv. Men jeg syntes stadig vi kriminaliserer dette emne for meget i Dk.

Anmeld

18. april 2012

kitra

Åhh hvor ville jeg ønske det var lovligt herhjemme. jeg har en storebror der er homoseksuel og han ville være den bedste far i denne verden men ham og hans kæreste har ikke gode muligheder for at få børn da de ikke er gift og da hans kæreste snart nærmer sig de 40 år er adoption ikke den største mulighed. Jeg ville hvis jeg havde muligheden for det gerne føde et barn til dem det ville jeg slet ikke betænke mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.