Rugemor.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2012

DenLykkelige

kitra skriver:

Åhh hvor ville jeg ønske det var lovligt herhjemme. jeg har en storebror der er homoseksuel og han ville være den bedste far i denne verden men ham og hans kæreste har ikke gode muligheder for at få børn da de ikke er gift og da hans kæreste snart nærmer sig de 40 år er adoption ikke den største mulighed. Jeg ville hvis jeg havde muligheden for det gerne føde et barn til dem det ville jeg slet ikke betænke mig.

Som søskende må man være rugemor (uden betaling!!)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2012

kitra

DenLykkelige skriver:

Som søskende må man være rugemor (uden betaling!!)

okay men hvad ville det ikke koste med æg osv, jeg tvivler på det er billigt 

Anmeld

18. april 2012

celkt

kitra skriver:

okay men hvad ville det ikke koste med æg osv, jeg tvivler på det er billigt 

jeg er temmeligt sikker på at det er i orden at den kommende far afholder udgiften til at lave barnet...

Anmeld

18. april 2012

kitra

celkt skriver:

jeg er temmeligt sikker på at det er i orden at den kommende far afholder udgiften til at lave barnet...

Okay men stadig tror jeg det er en ret dyr fornøjelse, jeg har ingen idé om hvad sådan noget koster men jeg kunne da forestille mig det er temmelig dyrt. De er ikke fattige men heller ikke ligefremme velhavende de er vel lige i midten. 

Anmeld

18. april 2012

l.kjoeller

syns det fedt du gør det . er den største gave man overhovedet kan give

Anmeld

18. april 2012

Surrogatmamma

Nettemor skriver:

Jeg syns dette er et spændende emne. Jeg har derfor nogle spørgsmål som jeg håber du vil svare på men forstår hvis du ikke ønsker det..

Hvorfor ønsker du at gøre dette og hvad siger din familie til det?

Hvordan fik du kontakt med fædrene?

Hvor fik du\I æggene fra?

Hvordan undgår du at få moder følelser for dette barn?

Det vil jeg da gerne svare på...

Grunden til at jeg ønsker at gøre det, er at jeg selv har en bror, der er homuseksuel, der har fået barn via rugemor. Og da det er svært for homuseksuelle at få børn uden en kvindes velvilje, har jeg valgt at hjælpe et par, som jeg kender.

Min nærmeste familie er helt ok med det, eftersom de forguder min nevø og under andre den samme glæde.

Jeg kender fædrene gennem min familie.

Jeg er gravid med eget æg. Fædrene fik valgmuligheden om de ville benytte donoræg eller mit. For mig gjorde det ingen forskel, eftersom jeg er helt afklaret med, at jeg ikke selv vil have flere børn og at dette barn på ingen måde er "mit". Og derved har jeg heller ingen moderfølelser for barnet. Jeg er kun stolt over at det går så godt og at jeg kan videregive liv til en kærlig og ventende familie.

Anmeld

18. april 2012

Talbutikken

Surrogatmamma skriver:

Det er ikke ulovligt at være rugemor. Dvs at føde et barn og overlade den fulde forældremyndighed til faderen og dennes partner kan så efterfølgende adopteren barnet.

Men det er ulovligt at modtage penge for det, som man gør i udlandet.

Nu har jeg været inde og læse på det..

Der er så efterfølgende poppet et spørgsmål op hos mig   Hvordan er du blevet gravid med barnet, hvis jeg må spørger ?

Jeg tager hånd af for at du kan, havde aldrig selv kunne bære et barn i 9 mdr. og derefter give det væk.

Anmeld

18. april 2012

kitra

Surrogatmamma skriver:

Grunden til at jeg ønsker at gøre det, er at jeg selv har en bror, der er homuseksuel, der har fået barn via rugemor. Og da det er svært for homuseksuelle at få børn uden en kvindes velvilje, har jeg valgt at hjælpe et par, som jeg kender.

Min nærmeste familie er helt ok med det, eftersom de forguder min nevø og under andre den samme glæde.

Jeg er gravid med eget æg. Fædrene fik valgmuligheden om de ville benytte donoræg eller mit. For mig gjorde det ingen forskel, eftersom jeg er helt afklaret med, at jeg ikke selv vil have flere børn og at dette barn på ingen måde er "mit". Og derved har jeg heller ingen moderfølelser for barnet. Jeg er kun stolt over at det går så godt og at jeg kan videregive liv til en kærlig og ventende familie.

bliver nød til at give masser af  for det du gør synes det er så flot. gid der var flere af din slags 

Anmeld

18. april 2012

celkt

kitra skriver:

Okay men stadig tror jeg det er en ret dyr fornøjelse, jeg har ingen idé om hvad sådan noget koster men jeg kunne da forestille mig det er temmelig dyrt. De er ikke fattige men heller ikke ligefremme velhavende de er vel lige i midten. 

hvis det er med dit æg tror jeg ikke det er voldsomt dyrt. Og desuden kan I jo klare det hjemme i stuen med en ægløsningstest, en plastikkop og en engangssprøjte...

Anmeld

18. april 2012

Tvillingemor80

Surrogatmamma skriver:

Kommer du så til at have samværd med barnet (ja jeg ved intet om hvordan sådan noget fungere)..

Synes det er stort af dig, men puha jeg ville ikke kunne skille det ad på den måde. Et barn der har groet i mig på den måde vil altid føles som mit..

Men så det jo godt der findes kvinder i verden som dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.