DK skriver:
Hej.
Jeg har også været på Su de sidste 4 år, og mangler 2 år mere.
Jeg har ikke problemer med "kun" at få 5017 kr om mdr. Det er dejligt vi overhovedet får noget.
Jeg har tilgengæld STORE problemer ved de regler/byrder der følger med SU´en. Jeg synes at indtægtsgrænserne er det rene tortur. Hvorfor fanden må man ikke arbejde ved siden af studiet? Alle ved jo 5017 ikke er nok til at forsøge selv bare éen voksen. Så hvorfor må man ikke selv arbejde ved siden af, alt det man orker??????
Jeg får SU-lån og tjener op til maxgrænsen. Så har jeg det egentligt meget godt synes jeg. Jeg har da råd til dyre ting af og til, og synes ikke min datter mangler noget. Jeg arbejder så ca. 20 timer ved siden af studiet om ugen.
Men opsparing er der ikke noget af!!!
Forresten; Jeg har aldrig været rigere end da jeg var enlig mor på SU. Jeg havde 9000 kr. om mdr. til mig selv efter faste udgifter. Jeg havde godt nok kun et barn, men hold da op vi havde det godt!!!!
Det er jo klart at hvis man både får dobbelt su og kan arbejde ved siden af, at man måske kan have råd til luksus.
Jeg er enlig studerende, og jeg har ikke meget at levet for.
Jeg har ingen der kan passe mit barn hvis jeg skulle arbejde ved siden af studiet. derfor ville jeg ikke have mulighed for at tage en udd hvis ikke jeg kunne få dobbelt su. (jo selfølgelig ved at låne pengene hvis det v ar den eneste mulighed)
Jeg aflevere min dreng i Dp kl 7 og er de fleste dage ikke hjemme før kl 14 og han skal så hentes igen kl 16 og det tager næsten 1 time frem og tilbage, når han ikke er der, har jeg ham hele tiden også i weekenderne... hvornår skulle jeg arbejde?!?
Så jeg tænker din udd må enden have være meget få timer om dagen, ellers må du have haft nogen der uden betaling har kunne passe dit barn når du har skullet arbejde.
Jeg bliver i hvert tilfælde lidt stødt og ked af at du får det til at lyde somom man svømmer i penge som enlig studerene. Jeg tror det er tilfældet for de få.
Anmeld