Hvorfor er det lige, at man som studerende med barn, skal holdes økonomisk "nede"..?

Jeg er i gang med en pædagog uddannelse der varer 3½år. April 08 gik jeg på barsel, da jeg ventede vores dejlige datter - og har lige endt min barsel her i april. – og er dermed færdig sommer 2010.
Da jeg gik på barsel undersøgte jeg alt for at se om der var noget som helst at hente hjem - udover den snalrede s. u på 5007.- (før skat) - INTET var der..!
Så er det lige det undrer mig, at selvom jeg ikke er enlig forsøger, ikke kan få mere. For godt nok har vi to indtægter (hvoraf den ene er s. u) – men det er da ikke ensbetydende med at det er nok, med alle de udgifter der er inkl. den at få et barn.
Da jeg snakkede med kommunen om evt. tilskud i barselsperioden, afviste de mig blankt og sagde at jeg skulle melde mig ud af uddannelsen – så ville jeg kunne få over det dobbelte udbetalt om måneden!! Hvor var det da fristende.. Men hvad er det for noget at lokke de studerende til???!!!
Syntes det er så uretfærdigt, at dem der ikke har noget job, eller noget som helst at vende tilbage til, skal have så meget mere, end en der virkelig gerne vil have en uddannelse. – selvom de ikke er enlige. For hørte engang en mor sige (som boede sammen med faren til barnet) – ”Jeg har aldrig haft det bedre økonomisk end da jeg var på barsel” – hmm.. Det kan jeg ikke just sige.
Nu hvor jeg er startet i skole igen, kommer vi virkelig til at sidde med røven i vandskorpen, rent ud sagt. For ikke nok med hun er startet i dagpleje – hvilket koster 2021 om måneden – skal vi også til at bruge dobbelt benzin, da jeg har 64km hver dag. Og ikke engang forsørgertillæg til s.u.’en kan jeg få – da jeg jo ikke er enlig..
Det er meget frustrerende at gå og tænke over det økonomiske hver dag, for vores guldklump skal jo ikke mangle noget! Så vi må virkelig spænde bæltet ind indtil sommer næste år. Og den frustration måtte jeg bare lige ud med..
Penge er jo ikke alt – men desværre en nødvendighed for at få det hele til at hænge sammen.
Dog ville jeg ikke, for alt i verden lave noget som helst om - for vi har jo verdens skønneste datter
Andre der evt. står i samme situation.