Hvordan transporterer I to små børn i barnevogn/klapvogn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2012

MariaJ

helle85 skriver:

vi havede både et sæde til barnevognen og en tvillingeklapvogn men der er også kun 13 md mellem mine.

du skal værer ops på at hvis du sætter et sæde op pa emmaljunga børnevogen så kommer den til at hænge lidt (det gjorde vores) da de ikke er lavet til det.

hvis de altså ikke hr lavet vognene andreleddes siden

Ja, jeg kan godt høre på svarene her, at vi måske ikke kommer helt udenom at genoverveje tvillinge-/søskendevognen. Vi må se hvordan det går. Jeg hælder nok til at prøve versionen med søskendesædet først.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2012

MariaJ

serinasmor skriver:

Vi var på ferie med min søster og min dengang 2,5 årige nevø da serina var 1,5 .. vi havde tvillingeklapvogn med .. det fungerede perfekt og så kunne vi jo skiftes til at skubbe .. vores var dog ikke delt i ryggen .. det kunne vi godt have brugt .. de sov fint samtidig de to gange det blev nødvendigt .. men de var jo også store og skulle ikk sove forskudt af hinanden ..
Jeg ville helt klart købe en brugt søskende vogn eller måske en cykrltrailervogn hvis det var mig ..
Du ved - dem der oss kan skubbes

Ja, en cykeltrailervogn er også en god ide. Sådan en har vi faktisk overvejet under alle omstændigheder, men det vil nok mest være til brug herhjemme, da den er jo meget uhandy at tage med ud at rejse.

Anmeld

12. april 2012

MariaJ

Maja_4000 skriver:

Det hedder en efterløber

Tak for forklaringen. Sådan en har jeg aldrig set før. Den er da egentlig meget smart, hvis den store altså vil sidde der.

Anmeld

12. april 2012

MariaJ

Lone Jakobsen skriver:

jeg er stor fan af ståbrættet. har både brugt det da min mellemste søn blev født, og bruger det ofte nu som dagplejer.

Hvor store/små er de børn, der bruger brættet og hvor langt kan du gå med dem? Gider de godt at blive stående?

Der er flere der har skrevet at det ser ud som om man næsten ikke kan gå med vognen, når brættet er på. Er det ikke et problem for dig, eller man vænner sig måske til det?

Anmeld

12. april 2012

Pige2009

MariaJ skriver:

Vi har en datter på to år og venter jo en lillesøster/-bror her lige om lidt. Vi har egentlig bestemt os for ikke at skulle ud og investere i en dobbeltvogn/søskendevogn eller hvad de nu kaldes, men bruge den barnevogn og klapvogn vi allerede har. Men jo nærmere det kommer, jo mere bliver jeg alligevel i tvivl om det overhovedet kan lade sig gøre. Når vi er afsted hele familien, og er to til at trille vogne, gør det jo ikke noget, men hvad når en af os skal transportere begge børn alene.

Vi har en Emmaljunga mondial barnevogn, og jeg ved ikke om der kan sættes et søskende sæde på den eller om der kun er mulighed for ståbræt. Jeg synes ikke ståbrættene ser ud som en særlig praktisk løsning, hvis man skal gå mere end nogle få meter, men måske er der nogen af jer, der har erfaring med dem. Virker de overhovedet, og hvor længe kan et barn på to år med rimelighed forventes at skulle stå der?

Del gerne jeres erfaringer, både gode og dårlige med de forskellige løsninger.

Maria

Kommer I til at gå meget med begge børn?

Anmeld

12. april 2012

MariaJ

Rikke&Liam skriver:

Vi har Liam på 2,5 og så ankommer lillebror lige om lidt.

Vi har planlagt at sælge den alm. klapvogn vi har nu. Og købe denne:

http://www.peppermint.co.uk/nursery_department/review/product/list/id/7752/category/114/

Der er plads til begge børn, og i denne pakke følger der en lift med, så lillebror kan ligge godt og trygt og sove.

Den ser også lækker ud. Det er ikke nemt at bestemme sig for hvad man skal gøre derude i barnevognsjunglen .

Anmeld

12. april 2012

Lone Jakobsen

MariaJ skriver:

Hvor store/små er de børn, der bruger brættet og hvor langt kan du gå med dem? Gider de godt at blive stående?

Der er flere der har skrevet at det ser ud som om man næsten ikke kan gå med vognen, når brættet er på. Er det ikke et problem for dig, eller man vænner sig måske til det?

dem der bruger den nu er fra 1½-2½. de mindste kan ikke stå der så længe, men dem på 2-2½ kan stå der ca 1500 meter. de synes det er sjovt, og står og synger imens

det kræver lidt tilvænning at gå med den, da du skal tage kortere skridt. men jeg bruger den rigtigt meget når jeg har 5 børn med på tur, og det virker bare super godt for mig.

Anmeld

12. april 2012

MariaJ

Baagøe skriver:

Kommer I til at gå meget med begge børn?

Ja, godt spørgsmål egentlig. Det er lidt svært at vide på forhånd, men nogle ture bliver der jo både i hverdagen (til vuggestuen med storesøster og måske ud og handle og den slags). Hoved"problemet" er nok at jeg planlægger at rejse alene med begge børn til Danmark i ca 4 uger til sommer, hvor jeg skal kunne komme rundt med offentlig transport og også tage dem med på udflugt, bytur o.lign.

Anmeld

12. april 2012

MariaJ

Lone Jakobsen skriver:

dem der bruger den nu er fra 1½-2½. de mindste kan ikke stå der så længe, men dem på 2-2½ kan stå der ca 1500 meter. de synes det er sjovt, og står og synger imens

det kræver lidt tilvænning at gå med den, da du skal tage kortere skridt. men jeg bruger den rigtigt meget når jeg har 5 børn med på tur, og det virker bare super godt for mig.

Ja, ok. Så er det da i hvert fald ikke helt håbløst. Det ville i hvert fald være en løsning der ikke kræver så meget ekstraudstyr.

Mange tak for din tilbagemelding. Det er fint at høre, at der også er nogen der har gode erfaringer med det.

Anmeld

12. april 2012

Lone Jakobsen

MariaJ skriver:

Ja, ok. Så er det da i hvert fald ikke helt håbløst. Det ville i hvert fald være en løsning der ikke kræver så meget ekstraudstyr.

Mange tak for din tilbagemelding. Det er fint at høre, at der også er nogen der har gode erfaringer med det.

ja man hører vist mest negativt om dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.